/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Színre lépett az új Dodge Viper

2012. április 05. 18:29   |   Autoblog
címkék:  

Eljött a pillanat, amire már oly sokan vártak: a New York-i Autókiállításon leleplezték az új Dodge Vipert. Az ikonikus amerikai szupersportgép teljesen új fizimiskát kapott, utastere pedig sokkal jobb minőségű, tágasabb és kényelmesebb lett. A rajongók nagy örömére a géptető alatt továbbra is a hatalmas 8,4 literes V10-es erőmű dohog.

Az új Dodge Viper lenyűgöző „nagyvad" lett. Fenyegető tekintetű és agresszív kiállású, ugyanakkor az európai szuper-sportkocsik egzotikumát is hordozza. Elölről, talán nem véletlenül, egy kis Ferrari rokonság is felfedezhető rajta. A LED-csíkos, kígyó tekintetet formázó fényszórók különösen hatásosak, hanyatt-homlok menekülnek majd előle a többiek. A típusra jellemző alacsony építés, végletekig hátratolt utaskabin és „mérföld" hosszúságú motorháztető megmaradtak fő jellemzőknek, de újra üdvözölhetjük a hatalmas oldalsó kopoltyúkat, valamint az oldalt kivezetett kipufogóvégeket is. A géptető, a tető és a csomagtérfedél anyaga szénszálas műanyag, a sárvédőket pedig alumíniumból formázták meg a súlycsökkentés érdekében.

Az új SRT Viper (immár így hívják) kabinja sem emlékeztet az elődjére – de valljuk be, ideje volt már a gyökeres változtatásoknak. Minden felületet puha anyaggal vontak be; jócskán megnőtt a kárpitozott felületek aránya és modern kényelmi, illetve biztonsági felszerelések is megjelentek az autóban. A GTS modellben pedig kizárólag bőrözött felületekkel találkozni, ami jelentős előrelépést jelent az elődhöz képest. Kifejezetten ízléses és szép lett a Viper beltere. Újdonságnak számítanak a kevlár/üvegszál héjas kagylóülések is, amelyek a Sabelt kínálatából valók.  

A mérnökök 9 centiméterrel növelték az ülések hosszanti állíthatóságát és 2 centiméterrel lejjebb helyezték a csípőpontot, s most először 4 centiméteres tartományban az ülésmagasság is szabályozható – az SRT modellben manuálisan, a GTS modellben elektromosan. A padlólemezt mintegy 9 centiméterrel megnyújtották , így a modell történetében ez, az ötödik generációs Viper kínálja a legtágasabb utasteret.

A központi, 7 hüvelykes színes kijelző is mutatja, hogy új szelek fújnak a Chryslernél. A programozható, picit a Nissan GT-R-ére emlékeztető kijelzőn a pilóta számtalan különböző információt jeleníthet meg látványos formában. A vevők kétféle Uconnect multimédiás rendszert is kérhetnek az autóhoz, 8,4 hüvelykes érintőképernyővel, s Harman Kardon audiorendszert is választhatnak autójukhoz.

A 2013-as SRT Viper szíve továbbra is a világ legnagyobb lökettérfogatú szériaautóba épített szívómotorja. A kézi munkával összeszerelt, 8,4 literes 20 szelepes V10-es alumínium motor könnyű, kompozit anyagú, nagy áteresztő képességű szívótorkot, erősített kovácsolt dugattyúkat, nátriummal töltött kipufogószelepeket, csökkentett ellenállású katalizátorokat és alumínium lendkereket kapott, így jóval hatékonyabban működhet és tömegéből is veszített 11 kilogrammot. A hajtómű 640 lóerőt és 814 Nm nyomatékot mozgósít, így pillanatnyilag ez a világ legnagyobb nyomatékú szívómotorja.

Az erőforráshoz kapcsolt nagy teherbírású Tremec TR6060 hatfokozatú kézi váltót is továbbfejlesztették. Lerövidítették a váltóutakat és szűkebbre vették az áttételeket, ami fürgébb gyorsulást eredményezett. A csúcssebességet a kocsi immár hatodik fokozatban éri el, a maximális főtengely-fordulat pedig 6200. Bár konkrét menetteljesítményekkel nem szolgált a Dodge, kiszámolható, hogy a Viper teljesítmény/tömeg aránya alapján olyan képességekkel bír, mint például a Lamborghini Aventador. Az SRT Viper ugyanis mindössze 1521 kilót nyom (a száraz tömege csak 1451 kg), a GTS modell súlya pedig 1556 kg (száraz tömege 1486 kg). A pályacsomag 26, illetve 36 kilogrammot farag még le az össztömegből.

Az új Viper karosszériája 50 százalékkal merevebb az elődénél, emellett 45 kilogrammal könnyebb is. Ezen kívül továbbfejlesztették a hátsó futóművet, a Bilstein DampTronic Select gátlókkal szerelt felfüggesztés pedig állíthatóvá vált. A sofőr az utcai beállítás mellett választhat versenypályás konfigurációt is. A Pirelli P Zero gumik mérete a hagyományokhoz hűen óriási, már az első felniken is 295 mm széles abroncsok feszülnek, a hátsókon pedig brutális 355-ösek vannak. Az opcionálisan rendelhető Track Package-be pedig speciális összetételű Pirelli P Zero Corsa versenygumik tartoznak. Alapfelszerelés az ESP és a kipörgésgátló rendszer, de az új Viper modellek rajtelektronikát is kaptak, amely a kormánykerékről aktiválható. A kompromisszummentes lassításról erőteljes Brembo fékrendszer gondoskodik. A vezetési élmény minden bizonnyal kivételes.

A New York-i Nemzetközi Autószalonon a Dodge egyúttal leleplezte az új SRT Viperből kialakított GTS-R versenyautót is, amellyel a gyártó visszatér az amerikai Le Mans szériába. A gyári SRT Viper Racing csapat két autóval fog versenybe szállni a szériaautó alapú GT osztályban.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/