Szinte minden az Infiniti új kupéjáról
Letisztult, elegáns vonalvezetés, kényelmes utastér és minden tekintetben igényes tartalom jellemzi a Nissan luxusmárkájának új modelljét.
Nemrég csak vázlatos rajzokat lehetett látni a világhálón, az Infiniti azonban elérkezettnek látta az időt, hogy a New York-i premier után újabb hivatalos képeket, illetve konkrét információkat tegyen közzé a G37 Coupe típusról. Az Infiniti létrejöttét ugyanaz indokolta, ami hajdanán az Acura és a Lexus esetében is lejátszódott: a populárisabb Honda, Toyota és Nissan márkanevek helyett a japánok ezekkel törtek be az amerikai luxusszegmensbe.
A határozottan emelkedő övvonal miatt a G37 Coupe kellően dinamikus jelenség, ugyanakkor a finom részletek jó adag eleganciával fűszerezik a sportosságot. A legmodernebb technológiát képviselő, L alakú fényszórók szinte márkavédjegynek számítanak, és a hátsó lámpatesteknél is megfigyelhető ez a motívum. Az utastérben a bőr az uralkodó kárpitanyag, de azért jó minőségű műanyagok is fellelhetők a kabinban. Az elrendezés szokványosnak mondható, a középkonzolt nagyméretű, színes LCD kijelző uralja: innen vezérelhető érintéssel a közlekedési információk alapján segítséget nyújtó navigációs rendszer, de itt jelennek meg a hifi adatai is. A zenerendszer igazán profi, a BOSE “kerekeken gördülő stúdiója” (Studio on Wheels) 10 hangszóróval és más csemegékkel kényeztet – többek között 9,3 gigabyte-os Musix Box merevlemezzel is rendelkezik.
A Nissan többszörösen díjnyertes, úgynevezett VQ motorcsaládja kitűnő alapot képezett a G37 erőforrásának kifejlesztéséhez. A tradicionális – például a Nissan 350Z-ben is szolgáló – 3,5 literes motor helyett a kétajtós Infinitiben 3,7 literes, 330 lóerős V6-os dohog, VVEL szelepvezérléssel (Variable Valve Event and Lift). A sebességváltó igény szerint ötfokozatú automata, vagy hatgangos mechanikus szerkezet, a futómű varázskódja pedig 4WAS névre hallgat. A 4-Wheel Active Steer valójában elektronikusan vezérelt négykerék-kormányzást jelöl, amellyel a mindenkori sebesség, illetve a futómű geometria alapján irányítható az autó. A G37 városban kezes, autópályán feszes, és kritikus helyzetben is könnyen uralható.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)