/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szuperdízel és 10-fokozatú DSG a Volkswagentől

2014. november 11. 20:30   |   Autoblog
címkék:  

Az autógyártók manapság igyekeznek minden gramm széndioxidot és minden csepp üzemanyagot megtakarítani annak érdekében, hogy még fenntarthatóbb módon „guruljanak” a jövőbe. A Volkswagen 2018-ra egyenesen a világ legfenntarthatóbb autógyártójává szeretne válni, 2010-hez képest 25 százalékkal szeretné energia és vízfelhasználását, valamint hulladéktermelését és károsanyag-kibocsátását csökkenteni. Ebben segítenek az olyan technikai újítások, mint a 275 lóerőre képes háromfeltöltős TDI motor és a 10-sebességes DSG váltó.

A fenntarthatósági törekvéseknek köszönhetőek az olyan high-tech erőforrások, mint az új Volkswagen Passatban bemutatott 2 literes biturbó dízelmotor, amely 120 lóerős literteljesítményével a valaha gyártott legpotensebb négyhengeres Volkswagen TDI motor. A Passat limuzint egészen 240 km/óráig gyorsítja, szabványos átlagfogyasztása pedig csupán 5,3 l/100 km. Az erőforrás hatékonysága pedig variálható szelepvezérléssel, optimalizált gázcserével és elektromos turbófeltöltővel még tovább fokozható. A teljesítménye így 272 lóerőre nő, a nyomatéka pedig eléri akár az 550 newtonmétert. A napokban leleplezett, új fejlesztésű 10-fokozatú DSG duplakuplungos váltóművet éppen az ilyen erőforrásokhoz tervezték. A feladata, hogy gond nélkül elviselje az 550 Nm nyomatékot és hogy még tovább mérsékelje a széndioxid-kibocsátást.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/