Szuperdízel és 10-fokozatú DSG a Volkswagentől
Az autógyártók manapság igyekeznek minden gramm széndioxidot és minden csepp üzemanyagot megtakarítani annak érdekében, hogy még fenntarthatóbb módon „guruljanak” a jövőbe. A Volkswagen 2018-ra egyenesen a világ legfenntarthatóbb autógyártójává szeretne válni, 2010-hez képest 25 százalékkal szeretné energia és vízfelhasználását, valamint hulladéktermelését és károsanyag-kibocsátását csökkenteni. Ebben segítenek az olyan technikai újítások, mint a 275 lóerőre képes háromfeltöltős TDI motor és a 10-sebességes DSG váltó.
A fenntarthatósági törekvéseknek köszönhetőek az olyan high-tech erőforrások, mint az új Volkswagen Passatban bemutatott 2 literes biturbó dízelmotor, amely 120 lóerős literteljesítményével a valaha gyártott legpotensebb négyhengeres Volkswagen TDI motor. A Passat limuzint egészen 240 km/óráig gyorsítja, szabványos átlagfogyasztása pedig csupán 5,3 l/100 km. Az erőforrás hatékonysága pedig variálható szelepvezérléssel, optimalizált gázcserével és elektromos turbófeltöltővel még tovább fokozható. A teljesítménye így 272 lóerőre nő, a nyomatéka pedig eléri akár az 550 newtonmétert. A napokban leleplezett, új fejlesztésű 10-fokozatú DSG duplakuplungos váltóművet éppen az ilyen erőforrásokhoz tervezték. A feladata, hogy gond nélkül elviselje az 550 Nm nyomatékot és hogy még tovább mérsékelje a széndioxid-kibocsátást.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)