Tavasszal érkezik az új Suzuki
címkék: baleno, frankfurti autószalon, suzuki baleno, új suzuki
Megnéztük az új, ötajtós Suzuki Balenót, amely a Frankfurti Autószalonon állt reflektorfénybe. A nem egészen négy méter hosszú Baleno a Suzuki eddigi legfejlettebb modellje lesz és osztályában a legnagyobb belső teret fogja kínálni. Gyártását Indiában kezdik meg, hozzánk pedig jövő tavasszal jut el.
A Baleno teljesen új padlólemezre épül, egy megnövelt szilárdságú, csökkentett súlyú platformra, amely a biztonságot, valamint a zaj-, rezgés- és úthiba-csillapítást is új szintre emeli. Továbbá nem is néz ki rosszul, LED-es lámpáival, formázott lökhárítóival, hangsúlyos sárvédőivel és légterelőkkel kiegészített farával minden szögből kifejezetten jól mutat.
Ahhoz képest, hogy a Baleno nincs 4 méter hosszú (3995 mm), nemcsak elöl, hanem hátul is megfelelő kényelemben utazhatnak benne felnőttek. Itt is bőséges lábtér, a beszállást és a kiszállást pedig tág ajtónyílások könnyítik meg. A váll- és fejtér is bőséges, ugyanis a Baleno tekintélyes, 1745 mm széles és 1470 mm magas. A csomagtér nem kevesebb, mint 355 literes, a B szegmensbe tartozó ötajtós gépkocsik mezőnyében a legnagyobb. A rendelkezésre álló raktér pedig jelentősen megnövelhető a hátsó üléstámlák lehajtásával, valamint a padlólemez felső vagy alsó fokozatba állításával. A tervezők mesteri módon sajtolták ki a legnagyobb helyet a négyméteres autóból.
A korrekt anyagokból építkező műszerfal is az új időszámítást jelzi a márkánál. 18 centiméter átmérőjű, színes, HD-felbontású LCD-kijelző tájékoztat a jármű aktuális teljesítményéről, és nyújt egyéb információkat felhasználóbarát, jól olvasható grafikai megoldásokkal. Ha USB-kábel segítségével iPhone-t csatlakoztatnak, az érintőképernyőn megjelennek az Apple CarPlay különféle szolgáltatásai: térképek, telefon, üzenetek, zene és podcastok, hangoskönyvek, külső fejlesztőtől származó Apple CarPlay-kompatibilis appok. MirrorLink segítségével más okostelefonok is csatlakoztathatók a rendszerhez.
A Balenóban számos vezetéstámogató technológia is felbukkant, amelyek segítik a biztonságos vezetést és csökkentik az esetleges balesetekből származó sérüléseket. Ezek közül a legfontosabb a radaros féktámogató rendszer(RBS). Ha a jármű kb. 5 km/óránál gyorsabban halad, egy milliméteres hullámhosszon működő radar észleli a közvetlenül a gépkocsi előtt haladó másik járművet. Ütközésveszély esetén a helyzettől függően az RBS figyelmezteti a vezetőt, növeli a fékerőt vagy automatikusan fékez. Van adaptív sebességtartó rendszer is, amely radar segítségével figyeli a követési távolságot, és szükség esetén automatikusan gyorsítja, illetve lassítja a járművet. A sebességtartó rendszer sebességhatárolót is magában foglal, ami nem engedi, hogy a jármű a vezető által beállított sebesség fölé gyorsuljon, bármennyire nyomja is a gázt.
A hajtáslánc is teljesen új. A kisautó kapható lesz az új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses, Boosterjet turbómotor 1 liter lökettérfogatú, háromhengeres változatával, amely 111 lóerőt és 170 Nm nyomatékot ad le, valamint az 1,2 literes négyhengeres Dualjet erőforrással, amely szintén friss technikát vonultat fel. Ez a kettős befecskendezésű benzinmotor emelt termikus hatásfokával egyensúlyt teremt a teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság között. Teljesítménye 90 lóerő, nyomatéka pedig 120 Nm. Menetteljesítmény adatokat egyelőre nem közölt a Suzuki. Mindkét erőforráshoz ötfokozatú kézi váltó jár, de a turbómotorhoz hatgangos automata, a Dualjet motorhoz pedig fokozatmentes automataváltó is rendelhető.
Az 1,2-es, 16 szelepes erőforrás opcióként SHVS enyhe hibridhajtással egészíthető ki. Ez integrált gyújtásgenerátort (ISG) használ, ami besegít gyorsításkor, és energiát termel a regeneratív fékezés során, hatékonyabban, mint a hagyományos generátorokkal működő rendszerek. Az ISG elektromotor funkciója a regeneratív fékezés során termelt villamos energiát használja fel. Ez hatékonyabb üzemanyag-felhasználást tesz lehetővé, hiszen besegít a robbanómotornak, és megtakarítja azt a többletüzemanyagot, amire a nagy üzemanyag-igényű műveletek, az álló helyzetből történő elindulás és a gyorsítás során lenne szükség. Hagyományos indítómotor helyett az ISG szíjhajtású indítórendszert alkalmaz, ami egyenletes, zökkenőmentes újraindítást biztosít a motor automatikus leállítása után. Ehhez járul, hogy a Balenóba szerelt SHVS kisméretű, nagy teljesítményű lítium-ion akkumulátort alkalmaz, így a gyakori rásegítésnek nincs akadálya.
A Suzuki Balenót Indiában fogják gyártani, európai forgalmazása pedig jövő tavasszal indul.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)