Tavasszal jön a Fiat 500X Hybrid és Tipo Hybrid
címkék: 500x, 500x hybrid, elektromos, fiat, hibrid, tipo, tipo hybrid
A Fiat bemutatja az új 500X Hybrid és Tipo Hybrid modelleket, ezzel teljessé téve modellpalettájának elektromosítását. A folyamat az 500 Hybrid és Panda Hybrid modellekkel vette kezdetét, majd az új 500-assal folytatódott. Most pedig megérkezett az új, 48V-os hibrid hajtáslánccal szerelt 500X és Tipo.
Az 500X és a Tipo minden hibrid hajtáslánccal szerelt verzióján megtalálható a ‘Hybrid’ technológiát hirdető embléma: a csomagtérajtón elhelyezett logó két falevélből áll, amelyeken kék páracseppek láthatók. Az embléma harsányabb, mint az 500 és a Panda esetében, ezzel is hirdetve, hogy a hajtásláncok továbbfejlődtek.
Az 500X Hybrid és a Tipo Hybrid modelleket egy új generációs, 1,5 literes négyhengeres FireFly benzines turbómotor hajtja (130 LE, 240 Nm) amihez egy 48 voltos, 15 kW teljesítményű villanymotor kapcsolódik. A FireFly motor teljesítményét a belső égésű motorhoz ékszíjjal csatlakozó, indítómotorként és generátorként is szolgáló, elektromos indítást lehetővé tevő villanymotor, valamint az üzemanyag-fogyasztást csökkentő, a menetdinamikát javító hajtó villanymotor javítja. Ez az első olyan Fiat hibrid hajtáslánc, ahol a villanymotor teljesen leválasztható a benzinmotorról, így az utóbbi a WLTP ciklus szerint mért menetidő akár 47 százalékában egyáltalán nem üzemel. Városi forgalomban ez az arány 62 %-ra nő.
Az új 48 voltos, 1,5 literes, soros négyhengeres turbómotorra épülő hibrid hajtáslánc előnyei még a korábbi 1,3 literes, négyhengeres turbómotorénál is jelentősebbek: az 500X esetében az új verzió üzemanyag-fogyasztása és ezáltal CO2-kibocsátása akár 11%-kal kedvezőbb (WLTP ciklus szerint.) A teljesítmény terén sem kell kompromisszumot kötni, az autó rendkívül komfortosan vezethető, hiszen a rendszer szinte észrevétlenül váltogatja a belső égésű és a villanymotor használatát.
A hibrid modellek ráadásul a kínálat legdinamikusabb tagjai: a Tipo 9, az 500X pedig 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, köszönhetően a villanymotor késlekedés nélküli nyomatékleadásának. A rendszer tehát a belső égésű motor újraindításakor gyorsan kiegészíti annak teljesítményét, optimalizálva a rendszerteljesítményt. A technológia kiküszöböli a turbólyukat, és késlekedés nélküli gázreakciókat biztosít. Az autó tisztán elektromos üzemben indul el, ám amint nagyobb teljesítményre van szükség, haladéktalanul rendelkezésre áll a benzinmotor. Végül, de nem utolsósorban említést érdemel, hogy a villanymotor képes eltolni a belső égésű motor üzemi tartományát, így az akár hidegindítást követően is a lehető legtakarékosabban használható. Ez a funkció elősegíti a katalizátor gyors felmelegedését, ami további fogyasztás- és emisszió-csökkenést eredményez.
A hibrid hajtáslánc mindkét modellcsaládban számos előnyt kínál, köztük a tisztán elektromos elindulást: a járművek finoman, csendesen indulnak álló helyzetből. A jármű a teljesítményigénynek és az akkumulátor töltöttségének a függvényében a továbbiakban is használható elektromos üzemben. A technológia szintén támogatja az e-gurulás funkciót, ahol a vezető a gázpedál érintése nélkül tehet meg rövid távolságokat, például dugóban haladva. Emellett a jármű tisztán elektromos üzemben képes parkolni, első fokozatban és hátramenetben egyaránt. Mindemellett a hibrid rendszer lassítás és fékezés során egyaránt képes visszanyerni a felszabaduló mozgási energiát.
Fiat 500X Hybrid
Az 500X Hybrid optimális azon fiatal vásárlók számára, akik egyedi stílusú járművet keresnek, napi rendszerességgel közlekednek a városban, ugyanakkor, ha úgy tartja kedvük, korlátozások nélkül szeretnének nekivágni a nagyvilágnak. Ezek az ügyfelek érdeklődnek a modern technológia iránt, és mindennél fontosabb számukra a fenntarthatóság, illetve a kedvező fogyasztás. A piac egyetlen vászontetős crossovereként az 500X Hybrid most új hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltót is kap.
A 2022-es modellévre az 500x logói is frissültek. Elöl új ‘500’-as logót találunk, hátul pedig dinamikus ‘FIAT’ felirat látható. Ez a két stíluselem még modernebbé teszi az 500X megjelenését, párhuzamot vonva az új 500-as karakterével és hangulatával. A Cult, Club, Cross és Sport felszereltségi szinteken, kétféle karosszériaváltozatban (Hatchback és vászontetős Dolcevita) elérhető 500X teljes motorkínálatában a 120 lóerős, elsőkerék-hajtású 1.0 GSE T3, a 95 lóerős 1.3 Multijet, valamint a 130 lóerős 1.6 Multijet II erőforrások is megtalálhatók.
Fiat Tipo Hybrid
A Tipo Hybrid ideális választás azon családok számára, akik sokoldalú, funkcionális járművet keresnek mindennapi közlekedési igényeik kielégítésére. A Tipo Hybrid így magától értetődő kiegészítése a bevezetése óta több mint egymillió példányban eladott típuscsaládnak.
A modell négyféle felszereltségi szinten (Tipo, City Life, City Cross és Cross) kapható, választhatóan ferdehátú és tágas kombi karosszériával. A motorkínálatban a hibrid verzió mellett rendelkezésre áll a 100 lóerős, 1,0 literes háromhengeres turbómotor, valamint a kínálat csúcsán elhelyezkedő, 130 lóerős 1,6 literes dízel.
Az 500X Hybrid és Tipo Hybrid vezetéstámogató rendszerei között megtalálható az éberségfigyelő, az autonóm vészfékrendszer, a jelzőtábla-felismerő rendszer, a sebességhatároló, a sávelhagyásra figyelmeztető és a holttér-figyelő rendszer. A még praktikusabb használatot segíti a kulcs nélküli nyitási és indítási rendszer, a tolatókamera, valamint a vezeték nélküli okostelefon-töltő.
Az olaszországi Melfi üzemében gyártott Fiat 500X Hybrid és a törökországi Tofas-ban készülő Tipo Hybrid tavasszal már hazánkban is rendelhető.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)