/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Teljesen átalakult a Mercedes egyterűje

2018. október 02. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

Az új Mercedes-Benz B-osztály a sportosság jegyében fejlődött tovább: formaterve elődjénél dinamikusabb, menet közben agilisabban viselkedik, mindeközben kényelmesebb is. Emellett a belső tere tágasabb lett, a motorok pedig hatékonyabbak és tisztábbak, mint korábban. Az új B-osztály 2018. december 3-tól rendelhető, az első autók kiszállítása pedig jövő év februárjában kezdődik meg.

A formatervezők feladata az új B-osztállyal az volt, hogy olyan modellt tervezzenek, amely kiemelkedik az egyterűek közül és még álló helyzetben is sportosabb elődeinél, a feladatot pedig példásan teljesítették. A hosszú (2729 mm-es) tengelytáv, a rövid túlnyúlások, az alacsonyabb tetővonal és a nagyobb, 16-19 colos keréktárcsák már első pillantásra dinamikusabb arányokat mutatnak. A modell fellépése a hangsúlyos vállaknak is köszönhetően rendkívül határozott és igazán sportos. Ugyanez érvényes a keskeny első fényszórókra, amelyek alapkivitelben is LED-es nappali menetfényt kapnak.

A LED High Performance fényszórók még karakteresebb megjelenést kölcsönöznek a B-osztálynak, a csúcsot pedig a szintén opcionális MULTIBEAM LED fényszórók jelentik, amelyek gyors, elektronikus vezérlésük által minden közlekedési helyzethez pillanatok alatt, tökéletesen alkalmazkodnak. A két részre osztott hátsó lámpák a modell szélességét még inkább kihangsúlyozzák. Az új B-osztály légellenállási együtthatója szintén kiemelkedő, és egyben a kategória legjobbja is: cw-értéke 0,24-től indul (elődjénél ez az érték 0,25 volt) és a kiváló aerodinamikai tulajdonságok a hatékonyság mellett a zajkomfortra is nagyon jó hatással vannak.

A továbbfejlesztett ülésgeometria és az alacsonyabb övvonal által a térérzet még az elődmodellénél is jobb. A vezető 90 mm-rel magasabban ül, mint az A-osztályban, ami a be- és kiszállási kényelmen felül kedvező kilátást eredményez, amit az optimalizált formájú tetőoszlopok tovább erősítenek.

Az új B-osztály belső kialakítása tovább viszi az újgenerációs A-osztály által kitaposott avantgárd irányvonalat. A modell teljesen egyedi műszerfalkiképzést kapott. Középpontban a szabadon álló központi képernyőegység foglal helyet, amely három különféle változatban elérhető: alapesetben két 7-colos (17,78 cm képátlójú) kijelzővel érkezik az autó, opcionálisan pedig egy 7 és egy 10,25 colos (26 cm-es képátlójú), valamint egy szélesvásznú, két 10,25 colos kijelzővel rendelkező konfiguráció kérhető. A Head-up-Display vetített kijelző, az A-osztályt követve, itt is felkerült az opcionálisan elérhető tételek listájára.

Az összesen öt darab kerek, turbina-optikájú műszerfali légbeömlő szintén jelentős mértékben meghatározza a belső megjelenést. Az érintésalapú kezelési rendszert is tartalmazó középkonzol pedig az E-osztályhoz hasonlóan Black-Panel optikát kapott, tovább erősítve a prémium hangulatot – akárcsak a 64-színű hangulatvilágítás, amely tízféle hangulatvilágával egyedülálló a kategóriában. Az üléspozíció kedvezőbb lett, ami a szélesebb állíthatósággal párosítva jobb üléskomfortot eredményez.

A fejtér szintén nagyobb, mint eddig, akárcsak a belső szélesség. Az üléskényelem opcionálisan még magasabb szintre emelhető az ülésklimatizálással vagy a masszázs funkciókat tartalmazó multikontúr ülésekkel. Utóbbi részeként az üléskinetika szintén újdonság a szegmensben. Lényege, hogy rendszeres, kis változtatásokat eszközöl az ülésbeállításokon, így ortopédiai előnyökkel rendelkezik. A hátsó üléstámlák szériában 40:20:40 százalékban osztottak, 2019 közepétől pedig a hosszirányú állítás is felkerül a palettára. A csomagtér minimum 455 literes és legfeljebb 1540 literig bővíthető. Az elektromos csomagtérajtó szintén megtalálható a kínálatban, akárcsak a kulcs nélküli rendszer, amivel akár egy láblendítéssel is vezérelhető a csomagtérajtó.

Az A-osztály után az új B-osztály is megkapta az új, MBUX multimédiás rendszert, amely új korszakot nyit a Mercedes me connect szolgáltatások terén. A rendszer jellegzetessége a mesterséges intelligenciát használó tanulóképesség. Az MBUX a felhasználó igényeinek megfelelően személyre szabható, ezáltal emocionális kapcsolatot létesít a gépjármű, a járművezető, valamint az utasok között. Az MBUX élményt – felszereltség függvényében – a nagyfelbontású, érintőképernyős média kijelző, a kiterjesztett valóság technológiájú navigációs megjelenítés, valamint a „Hey Mercedes” hívószóval aktiválódó beszédvezérlés fokozza.

Az új MBUX multimédia-generáció új Mercedes me connect szolgáltatásokat is tartalmaz. A navigációba integrált Car-to-X kommunikáció (gépjármű és gépjármű közötti) segítséget nyújt minden veszélyes forgalmi szituáció elkerülésében, valamint a jármű helymeghatározását is támogatja, például a leparkolt autó megtalálásában, illetve az opcionális Lopásvédelmi csomag esetén a „Lopás és parkolási sérülés értesítést” üzenetet küld, ha az autónak nekimentek, vagy esetleg elvontatták. A Mercedes me alkalmazások egy ikon formájában elhelyezhetőek a képernyőn, így a fő funkciókhoz hasonlóan a főképernyőről azonnal elérhető az összes alkalmazás.

Az új B-osztály a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, amelyek az aktív biztonságot eddig nem látott szintre emelik a szegmensben. Egyes funkciók egyenesen az S-osztályból érkeztek. A B-osztály történetében első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés, amelyet a jármű környezetének lehető legpontosabb feltérképezése tesz lehetővé: a javított kamera- és radarrendszerek már 500 méteres hatótávolságban is működnek. Mindezeken felül a B-osztály térkép- és navigációs adatokat is használ az asszisztens funkciókhoz. Így például a DISTRONIC aktív követési távolságtartó asszisztens az útvonalat is figyeli. További újdonság a modellben az aktív vészmegállás asszisztens és az aktív sávváltás asszisztens is.

Az új B-osztálynál a szériafelszereltség része a sebességkorlátozás asszisztens, az aktív sávtartó asszisztens, illetve a kibővített aktív fékasszisztens. Utóbbi hatékony támogatást nyújt, amennyiben egy ráfutásos baleset veszélyét észleli, valamint felismeri a gépjármű útját keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat is.

Az új B-osztály vadonatúj, egyedülállóan hatékony erőforrásokat kapott, amelyek kivétel nélkül teljesítik az Euro 6d-TEMP normákat. A B-osztályban ünnepli világpremierjét az OM 654 kódjelű kétliteres dízelmotor keresztben beépített, OM 654q jelű változata, 150 és 190 lóerős csúcsteljesítménnyel (B 200 d és B 220 d). A kétliteres dízelmotorral ellátott új B-osztály a Mercedes-Benz első kompakt modellje, amely már most teljesíti a 2020. január 1-jén életbe lépő Euro 6d normákat is. A B-osztályhoz a kétliteres egység mellett elérhető lesz az A-osztályban megismert OM 608 kódjelű, 1,5 literes négyhengeres is, amely 116 lóerőt és 260 Nm-t képes leadni (B 180 d), rendkívül takarékos fogyasztás mellett.

Benzinfronton a kínálat gerincét az új fejlesztésű, M 282 kódjelű 1,33 literes négyhengeres turbómotor képezi, amely 136 és 163 lóerővel áll rendelkezésre (B 180 és B 200). Az M 282-es motorcsalád az opcionális 7G-DCT automataváltóval kombinálva innovatív hengerlekapcsolást is kínál, továbbá különleges, Delta-formájú hengerfejjel és benzines részecskeszűrővel van ellátva.

Az új B-osztály első körben kizárólag duplakuplungos automata váltókkal lesz elérhető. Világújdonságnak számít a 8G-DCT váltómű, amely a kétliteres dízelmotorhoz kapcsolódik. Később további motorokkal és manuális váltókkal, valamint változtatható nyomatékelosztású 4MATIC összkerékhajtással fog bővülni a kínálat. A motorváltozat, illetve a konfiguráció függvényében a B-osztály különböző futóművekkel érhető el.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/