/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Tippek a fagyálló használatáról

2020. augusztus 10. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A fagyállóval és annak használatával kapcsolatban rengeteg kérdés merül fel az autó tulajdonosokban. A Total szakemberei most megválaszolják a legfontosabbakat, hogy segítsenek megóvni az autókat a nyári rekkenő hőségben. Jó tanácsok nem csak kezdőknek.

Mi az a fagyálló, és miért használjam az autómban?

A fagyálló létfontosságú járművének megfelelő működéséhez. Fenntartja a motor hőmérsékletét és megelőzi annak túlmelegedését.

Ha az autójának motorja sok hőt termel, ha ezt ellenőrizetlenül hagyja, akkor súlyosan megsérülhet. Ezért létfontosságú a fagyálló az autója fenntartása szempontjából. Vízzel összekeverve és az autó hűtőjébe töltve a fagyálló segít a motor hőmérsékletének szabályozásában, miközben védi és keni a motor hűtőrendszerének különböző fém alkatrészeit.

Mi az a fagyálló, és miért fontos az autómnak?

A fagyálló egy színezett folyadék, ha az autó hűtőjébe tölti (vízzel együtt), akkor segít szabályozni a motor hőmérsékletét. Legfontosabb összetevője az etilénglikol, ami csökkenti a víz fagyáspontját és növeli a forráspontját. Ez segít megelőzni azt, hogy a víz megfagyjon, felforrjon vagy elpárologjon az autója hűtőjében.

Az üzemanyaggal és az olajjal együtt a fagyálló is nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a motor helyesen működjön. Enélkül az égés során keletkező hő a motor gyors túlmelegedését vagy besülését okozza.

A fagyálló és a hűtőfolyadék ugyanaz?

A fagyálló és a hűtőfolyadék kifejezést gyakran felváltva használják, de ez nem helyes.  A fagyálló a motort hűtő folyadéknak csak egyik összetevője. Ezért sokkal helyesebb, ha azt mondjuk, hogy a hűtőfolyadék a fagyállónak és a víznek a keveréke.

A víz önmagában nem elég, hogy hűtsön egy motort. Az égés során keletkező hő végső soron a víz felforrásához fog vezetni. Nyáron a víz egyedül elpárolog, télen pedig megfagy, vagyis hasztalan. A legtöbb autógyártó fele-fele arányú víz fagyálló keveréket ajánl az autóhűtőjéhez.

Miért kell a fagyállót cserélni?

Mint a legtöbb folyadék az autójában, a fagyálló is megromlik egy idő után és savasabbá válik. Ez pedig korróziót okoz, ami tönkreteszi a hűtőt és a hűtőrendszer fontos alkatrészeit, mint a vízpumpa, gumitömlő, termosztát és a hűtősapka.

A rozsda, kosz és más káros részecskék összegyűlhetnek az autója hűtőjében. A szennyeződések veszélyeztetik a fagyálló motorhőmérséklet-szabályozó képességét. Ez a motor túlmelegedéséhez, a motorblokk megrepedéséhez vagy a dugattyú és a henger besüléséhez vezethet.

Milyen gyakran kell cserélni a fagyállót, és hogyan csináljam?

Elsőként mindig nézze meg a gépjármű kézikönyvét. Általánosságban a fagyállót 48 000 km után vagy háromévente érdemes lecserélni, attól függ, melyik jön előbb.

Amikor cseréli a fagyállót, ügyeljen arra, hogy az autója motorja és hűtője is egy óráig hűljön. Nyissa fel a motorháztetőt, vizsgálja meg a hűtőt és a gumitömlőket, hogy van-e rajtuk repedés vagy rés! A sérült részeket ki kell cserélni vagy meg kell javítani. Távolítsa el a hűtőről a sapkát! Lazítsa meg a hűtő leengedő dugóját és engedje le a hűtőfolyadékot! Szorítsa vissza a dugót, töltse fel a hűtőt desztillált vízzel és járassa a motort 10 percig! Várja meg, míg lehűl a motor és engedje le még egyszer a hűtőt! Töltse fel a hűtőt, hűtőtisztítóval a tetejére tegyen desztillált vizet! Ismételje meg a műveletet, amíg a leeresztett víz tiszta nem lesz. Végül töltse fel a hűtőt fele-fele arányú fagyálló és desztillált víz keverékkel és tegye vissza a hűtősapkát!

Hogyan tegyem a fagyállót az autóba?

Bizonyosodjon meg róla, hogy a motor és a hűtő legalább egy órát hűljön! Készítsen pontosan fele-fele arányú fagyálló desztilláltvíz keveréket! Óvatosan vegye le a hűtősapkát és öntse bele a fagyálló keveréket, majd helyezze vissza a hűtősapkát!

Autójának használati kézikönyve tartalmazza a hivatalos leírását az ilyen folyamatoknak, így először azt nézze meg! Fontos, hogy szem előtt tartsa, hogy autójának hűtőfolyadék-rendszere túlnyomás alatt áll és nagy mennyiségű hőt halmoz fel. Soha ne hajtsa végre ezt a feladatot, ha a motor és a hűtő meleg! A biztonsági intézkedések elmulasztása súlyos sérüléseket okozhat.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/