/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Több luxus és egy új motor a Volvo XC90-ben

2006. április 04. 11:43   |   Autoblog
címkék:  

Finomabb vonalvezetésű lett a karosszéria, exkluzívabb az utastér, magasabb a biztonsági színvonal, emellett érkezett egy új hathengeres erőforrás.


A Volvo XC90 hatalmas siker a svéd gyártó számára. Az eredetileg tervezett évi ötvenezres termelést folyamatosan növelni kellett, és 2005-re a svéd torslandai gyár termelése már elérte a kilencvenezer darabos határt. Az új, továbbfejlesztett Volvo XC90 gyártása 2006-ban kezdődik meg. Továbbra is az Egyesült Államok lesz a kocsi legnagyobb önálló piaca, ötven százalékos részesedéssel. Ezután következik az Egyesült Királyság, Németország, Kanada és Spanyolország.

Az utóbbi három évben lépcsőzetesen – három új motorral – bővült a motorpaletta. A kompakt méretű és takarékos V8-ast (315 LE, 440 Nm), és a továbbfejlesztett öthengeres, részecskeszűrős D5 turbódízelt (185 LE, 400 Nm) most egy saját fejlesztésű, 3,2 literes soros hathengeres követi, mely az új Volvo S80-ban is bemutatkozik. Ez a csúcsszínvonalú motor ugyanakkora helyet foglal és ugyanannyi üzemanyagot fogyaszt, mint egy öthengeres. Anyaga nagyobbrészt alumínium, teljesítménye 238 LE, nyomatéka 320 Nm. Az öthengeres, 2,5 literes turbó kivételével az összes motorváltozathoz hatfokozatú Geartronic automataváltó és Instant Traction rendszerrel kiegészített összkerékhajtás jár.


Az új, soros hathengeres motort úgy tervezték, hogy élénken reagáljon, és nagy teljesítménye mellett kiváló legyen a vezethetősége. A magas biztonsági szint érdekében kisméretű, és a motortérben keresztben helyezkedik el. A fejlett szelepvezérlés és a változó szívórendszer révén nemcsak a teljesítménye, hanem a fogyasztása is kedvező. A szívóoldalon a szelepvezérlést VCT (változó állású vezérműtengely) és CPS (Cam Profile Switching) rendszerek határozzák meg. A CPS-ben a szívószelepek kétféle mélységben nyílnak, a motor fordulatszámától és terhelésétől függően. Kis szelepnyitásnál gazdaságosabban működik a motor, nagy szelepnyitásnál megnő az ereje. A VIS-ben (változó szívórendszer) a szívócső térfogata változtatható az aktuális vezetési helyzettől függően. Ennek segítségével a teljes fordulatszám-tartományban a lehető legnagyobb teljesítményt lehet kihozni a motorból.

Karcsúbb vonalak

Az új XC90 formatervének változtatásánál az egyik cél az volt, hogy modernebbé és elegánsabbá tegyék a kocsi megjelenését. Ezt számos módosítással érték el, melyekből a legfontosabbak a gazdagabb krómozású új hűtőmaszk, és a nagyobb mértékben színezett lökhárító. A hátsó lámpákat is újratervezték, és a lökhárítóba épített fényvisszaverőket krómdíszítés veszi körül. Mostantól az XC90-es összes verziójának színezett az oldalsó díszlécezése és a kilincsei. Extraként új kerékjárati díszlécezés is rendelhető, melyet részben a kocsi színére fényeztek.

A külső tükrök fényezettek, és irányjelzőt is építettek beléjük. Ezzel egyidejűleg újfajta irányjelző funkciót is beépítettek: az irányjelző karjának rövid megnyomására az irányjelző lámpa háromszor felvillan. A választható színek palettáját csillámezüst metálfényezéssel és a kizárólag az XC90-eshez rendelhető sötétkék gyöngyházzal egészítették ki. Szintén kizárólag az XC90-eshez rendelhető a Camulus elnevezésű, 8×18 col méretű alumínium kerék. Mostantól kezdve az összes kerék közepén a megújult klasszikus Volvo embléma látható. A fekete tetősínek helyett extraként szálcsiszolt alumínium is rendelhető.

Sokszínűbb utastér


Az utastér exkluzívabbá tételének érdekében számtalan változtatást hajtottak végre. Nemcsak a színkombinációk újak, hanem több közül is lehet választani. A jobb minőségérzet érdekében új kárpitokat mutattak be. A legexkluzívabb alternatíva a puha bőrből készült Sovereign Hide kárpitozás, melyet kontrasztos színű cérnával varrtak, és bizonyos részei perforált bőrből készültek. A középkonzolon új a kijelző és az alumíniumhatású borítás. Új díszborításokat is lehet választani, ezek egyike a Sapeli fa elnevezésű. Ezek elegánsabbá teszik az utasteret, és nagyobb választási lehetőséget adnak a vásárlónak. További választható lehetőség az óraszámlaphoz hasonló megjelenésű műszeregység, valamint a beépített iránytűs visszapillantó tükör. Továbbfejlesztették az RTI navigációs rendszert és az audiorendszert is. A Volvokban megszokhattuk a kiváló hangzású hifit, az új XC90 pedig még rátesz egy lapáttal: a csúcs audioberendezés digitális erősítője az Alpine-tól származik és a Bang & Olufsen Power House ICE Power technológiáját használja. A hangszórók Dynaudio gyártmányok.

Növelt biztonság

Sötétben és kanyargós utakon javítja a láthatóságot az aktív Bi-Xenon világítás, melynek fényei követik az út vonalvezetését. A fényszórók irányonként tizenöt fokot képesek elfordulni. A Volvo XC90 felszerelései közé tartozik a BLIS (holttér információs rendszer) is. A BLIS a külső tükrökbe épített kamerák segítségével észreveszi, ha másik jármű tartózkodik a kocsi tükrének holtterében. Amennyiben ez történik, a megfelelő oldali tükörben fény jelzi a vészhelyzetet, ami segíti a vezetőt a helyes döntés meghozatalában. Új a Park Assist Camera rendszer is, amely egy nagylátószögű kamera segítségével működik. A vezető a lehető legnagyobb területet látja a lehető legkisebb torzítással. A képernyőn segédvonalak is láthatók, melyek azt a területet határolják, amelyen belül a kocsinak végre kell hajtania a tolatási manővert. Ezek a segédvonalak a kormánykerék elfordításával változnak, és így segítik a vezetőt a helyes kormányzáshoz.

A Volvo Autó Hungária tájékoztatása szerint az XC90-es árai gyakorlatilag változatlanok maradnak, így továbbra is 11,8 és 20,7 millió forint között vásárolható meg az autó.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/