Továbbra is a Ferrari építi a világ legjobb motorját
Idén újra a Ferrari győzedelmeskedett a Nemzetközi Év Motorja és Hajtáslánca versenyen, 3,9 literes V8-as motorját negyedik alkalommal is a világ legjobbjának választották meg. Rajta kívül ez eddig még egy gyártónak sem sikerült.
Idén a Nemzetközi Év Motorja és Hajtáslánca versenyen már nem lökettérfogat, hanem teljesítmény alapján kategorizálták az erőforrásokat, így például a hibrid és elektromos hajtásláncok is tisztességesebb elbírálás alá estek. Az egyes díjakat 31 ország 70 szakemberéből álló zsűri ítélte oda.
A 2019-es Év Motorja a Ferrari 3,9 literes biturbó V8-as erőforrása lett, amely a 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista és 488 Pista Spider modelleket hajtja. A 720 lovas hajtómű a legjobbnak járó trófea mellett a legjobb sportmotor díját is bezsebelte. A 650 lóerő fölötti kategóriában a Ferrari V8-asa szintén nem talált legyőzőre, az aggregát 3855 köbcentiméteres változata pedig, amely a Portofinóban és a GTC4Lusso T modellben dolgozik, az 550-650 lóerős kategóriában nyert.
A 150 lóerő alatti kategóriában immár hagyományosan a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja győzött, 2012-es bevezetése óta az aggregátnak ez már a 11. Év Motorja díja. Ez az akár 140 lóerős blokk hajtja a Ford modellek egynegyedét az apró Fiestától egészen a Transit Connect áruszállítóig. De az 1,0 literes EcoBoost motor dolgozik majd az új Fiesta Hybrid és Focus Hybrid modellekben, valamint a Transit Custom Plug-in Hybrid áruszállítóban és a Tourneo Custom Plug-in Hybrid személyszállítóban is.
A következő, 150-250 LE-s kategóriában a zsűri az Audi 2 literes négyhengeres TFSI motorját tette első helyre. Ez az erőforrás rengeteg különböző konszernmodellt hajt az Audi TT-től kezdve a SEAT Leonon és a Cupra Atecán át a Skoda Superbig és a Volkswagen Arteonig. A 250-350 lóerős kategória legjobb erőforrása a Porsche 718 Boxster és Cayman S 2,5 literes négyhengeres, turbós boxermotorja lett. A 450-550 lóerős kategóriát a Mercedes-AMG 4 literes biturbó V8-as blokkja nyerte, amelyet rengeteg különböző modellbe építenek be az AMG GT-n át az S-osztályig, de ezt az erőforrást találjuk meg az Aston Martin Vantage és DB11 modellekben is.
A Ferrari mellett az idei verseny másik nagy nyertese a Jaguar Land Rover lett, elektromos hajtású I-Pace modelljük nem kevesebb, mint három kategóriában állt az élre. A 408 LE teljesítményű villany-SUV a 350-450 LE-s kategóriában lett első, és a legjobb új motor, valamint a legjobb elektromos hajtáslánc díját is neki ítélték. A legjobb hibrid hajtásláncnak a BMW i8-ban dolgozó 1,5 literes háromhengeres benzin-elektromos hibridjét tartotta a zsűri.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)