Továbbra is a Toyota a világ legnépszerűbb autómárkája
2019-ben 8 683 049 darab autót adott el, és ezzel a világ legnagyobb forgalmú autómárkája volt a Toyota. A hét legnagyobb jelentőségű márka közül csak a japán cég tudta növelni forgalmát, így globális piacrésze immár meghaladja a tíz százalékot.
Miután nyolc pozitív év elteltével 2018-ban ismét visszaestek a világ újautó-eladásai, 2019-ben tovább zuhant a piaci forgalom. Az elemzők a kínai vásárlóerő csökkenését, a szabadidőjárművek növekedési ütemének viszonylagos lassulását teszik felelőssé a visszaesésért. Mindez nem érintette súlyosan a Toyota márkát, amely eladásait kis mértékben ugyan, de növelve 10,24 százalékos piaci részesedésre tett szert, és ezzel minden idők második legnagyobb globális penetrációját érte el.
A második helyen álló Volkswagen ugyanannyival (1,8%) gyengült, mint amennyivel a Toyota növelni tudta forgalmát. Ezzel tovább nőtt a Toyota előnye legfőbb vetélytársa előtt: a cég 2019-ben 34,9 százalékkal több autót adott el az ezüstérmesnél, és 87,5 százalékkal többet, mint a második legerősebb japán márka. Sokkal szorosabb a verseny a 3-6. helyen, ahol egyetlen százaléknyi tartományban mozog négy autógyártó, ha a piaci részesedést nézzük.
A globális adatokat összesítő Focus2move.com weboldal szerkesztői rávilágítottak, hogy a Toyota sikerének a kulcsa a termékek koncentrációja: a modellkínálat egyetlen márka alatt összpontosul, így a Toyota minden piaci szegmensben jelen van, méghozzá erőteljesen. Napjainkban az is felülmúlhatatlan előnyt jelent, hogy a Toyota és prémium márkája, a Lexus együtt a világ legsokszínűbb, mintegy negyven modellből álló öntöltő hibrid portfolióval bír. Ez a piacvezető pozíció évről évre nagyobb jelentőséggel fog bírni, amint világszerte folyamatosan szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)