Továbbra is erősen kérdéses Verstappen jövője a Red Bullnál
Max Verstappen és a Red Bull rendesen belezuhant a versenyzői és a konstruktőri világbajnoki címért folytatott küzdelembe.
Helmut Marko nem tudott határozottan nyilatkozni arról, hogy Max Verstappen 2026-ban is a Red Bullnál lesz-e.
A háromszoros világbajnokot 2028-ig köti a szerződése a csapathoz, de a hosszú távú jövőjével kapcsolatos spekulációk idén már javában zajlanak, miután a szezon elején hatalmi harc alakult ki a csapaton belül.
Mostanra pedig a Red Bull versenyképességének riasztó visszaesése kérdőjeleket vet fel a holland hosszútávú jövőjével kapcsolatban.
Miután az első 10 futamból hetet megnyert, Verstappen az azóta eltelt hat verseny egyikén sem tudott győzni, és mindössze kétszer állt dobogóra.
A Mercedes csapatfőnöke Toto Wolff megpróbálta Lewis Hamilton helyére csábítani Verstappent Brackleybe, de végül Andrea Kimi Antonelli mellett döntöttek, viszont nyitva hagyták az ajtót a holland számára 2026-ra.
Verstappen időnként utalt arra, hogy akár még a szerződése lejárta előtt távozhat az F1-ből, tekintve, hogy elégedetlen a sportág különböző aspektusaival, de korábban kijelentette, hogy 2025-ig biztosan a Red Bullnál marad.
Marko ezt megerősítette, de sokatmondó módon nem tudott határozottan elköteleződni Verstappen felett 2026-ra.
„Jövőre a Red Bull Racingnél fog versenyezni” – mondta Marko az OE24-nek arra a kérdésre, hogy Verstappen 2025-ben és 2026-ban is a csapatnál marad-e.
„[De 2026] még nagyon messze van, és egyelőre teljes mértékben a 2024-es világbajnokságra koncentrálunk.”
A McLaren versenyzője, Lando Norris lefaragta Verstappen előnyét a versenyzők bajnoki címéért folytatott versenyben, amely jelenleg 62 pont.
A konstruktőri bajnokságban azonban a Red Bull komoly veszélyben van, pedig a 2022-es Spanyol Nagydíj óta először veszíthetik el a tabella vezetését.
Marko csak remélni tudja, hogy Verstappen hamarosan visszatér a győztes útra, és hogy Sergio Pérez legalább kiveszi belőle a részét. A mexikói az év ötödik futama, a kínai óta nem végzett a dobogón.
„A konstruktőri előny nyolc pontra csökkent, de még nem kell leírni a bajnoki címet” – írta Marko a Speedweek rovatában.
„Mert ha Max újra győzni kezd, Checo pedig a harmadik és az ötödik hely között végez, az elég lesz a cím sikeres megvédéséhez.”
Fotó és borítókép: Tóth Zsombor/Sport365