Toyota motoros hibrid lehet az új Lotus Esprit
A legfrissebb iparági hírek szerint a Toyota Camry-ből ismert V6-os hibrid hajtáslánccal ébredhet Csipkerózsika-álmából az ezredforduló kedvelt sportautója, a Lotus Esprit.
Új fejezetébe léphet a Toyota és a Lotus közötti tradicionális együttműködés. A japán márka az ezredforduló óta szállít erőforrásokat a brit butikgyártónak, most pedig annak megújulásában és villamosításában is komoly szerephez juthat a globális hibrid-specialista.
A következő öt évben új alapokra helyezné és megszilárdítaná tevékenységét a Lotus, a legendás Colin Chapman által 1948-ban alapított brit sportautó-márka. Az átalakulás első lépéseként visszahoznák az 1976 és 2004 között gyártott, kultikus kupét, az Espritet. A kínálat legnagyobb, legkomfortosabb tagjának ígérkező modell a brit Autocar megbízható forrásai szerint hibrid hajtásláncot kap, méghozzá a Toyotától, ezen azonban csak azok lepődnek meg, akik nem ismerik a két cég közötti együttműködés múltját.
A márka jelenlegi modellpalettájának összes tagját ugyanis Toyota-motorok hajtják: az 1,8 literes 2ZR-FE négyhengeres (amelynek kompresszoros változata dolgozott a Yaris GRMN-ben), a szintén 1,8 literes 2ZZ-GE (Corolla TS), valamint a 3,5 literes V6-os 2GR-FE (Lexus RX 350), feltöltött vagy szívó kivitelben. A beszámolók szerint az angol márka megmaradna a 3,5 V6-os konfigurációnál, ám kompresszor helyett (vagy azon felül) villanymotorral toldanák meg a belső égésű erőforrás teljesítményét.
A Toyota palettáján jelenleg két ilyen hibrid hajtáslánc is található: az egyik a Camry szívómotorján alapuló, 312 lóerős egység, amellyel a Lexus RX 450h-ben találkozhatunk (2GR-FXS), a másik a Lexus LC 500h-ból ismerős, 359 lóerős rendszerteljesítményű konstrukció (8GR-FXS). A Lotus jelenlegi legnagyobb modellje, az Evora csúcskivitelében 422 lóerőt ad le a kompresszoros 2GR-FE; az új Esprit-motornak ennél feltétlenül erősebbnek kell lennie. A jelen formájukban takarékosságra hangolt hathengeresekben azonban bőven van még tartalék ahhoz, hogy feltöltés nélkül elérjék a kitűzött teljesítménycélt.
A Lotus Esprit visszatérésének ötlete egyébként nem új keletű: a gyár már 2010-ben bemutatott egy formatanulmányt, amelynek sorozatgyártását végül 2014-ben elvetették. A képeinken is szereplő Lotus Esprit Concept ülései mögött szintén egy Toyota blokk, egy 620 lóerős 5,0 V8-as monstrum dolgozott volna, méghozzá opciós hibrid (KERS) technológiával kiegészítve.
Ez a blokk minden bizonnyal közeli rokona lett volna annak a versenymotornak, amelyet az észak-amerikai Grand Am szériában, valamint a japán Super GT bajnokságban akkoriban rajthoz álló Toyota és Lexus versenyautók alkalmaztak.
Az Autocar helyszíni fotói alapján az biztos, hogy már nem kell sokat várnunk a helyes válaszra.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)