Toyotából került a legtöbb új autó a magyar utakra tavaly
címkék: autópark, flottapiac, toyota, újautó-értékesítés, újautó-piac, újautó-vásárlás
A Toyota 2021-ben 13 979 új autó értékesítésével, 13,1%-os piaci részesedéssel megőrizte első helyét az általános autóipari szállítási nehézségek miatt 5,1%-al zsugorodó, kivonásokkal tisztított magyarországi újautó-piacon.
A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautó-piac 2021-ben Magyarországon 144 901 autót jelentett, ami 3,4%-os csökkenés az előző évhez képest. A hazai regisztrációt követő fél éven belüli kivonásokkal tisztított piac, amely a valóban a hazai utakon tartósan megjelenő új autók számát mutatja, és így a hazai autópark megújulásának valódi indikátora, 106 577 darab volt, ami 5,1%-os csökkenést mutat az előző évhez képest. A 2021-ben Magyarországon forgalomba került új autóknak tehát mintegy 26%-a került kivonásra tavaly, márkánként eltérő mértékben.
A Toyota a teljes, kivonások nélküli piacon 14 396 új autó regisztrációjával, 0,2 százalékpontos növekedést jelentő 9,9%-os piaci részesedést elérve a harmadik helyen végzett, a kivonásokkal tisztított piacon ugyanakkor 13 979 új autó értékesítésével, 0,8 százalékpontos növekedést elérve, 13,1%-os piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető pozícióját, így továbbra is a legkedveltebb autómárkának bizonyult a magyarországi újautó-vásárlók körében. Mindeközben a Lexus a teljes prémium újautó-piacon 780 új autó értékesítésével, 4,7%-os részedéssel, a kivonásokkal tisztított piacon pedig 763 új autó értékesítésével, 5,2%-os részesedéssel megőrizte ötödik helyét.
A magyarországi újautó-piac dinamikus zöldülése 2021-ben is folytatódott: míg alig két éve, 2019-ben még csupán a hazai újautó-értékesítések alig 8%-át tették ki a részben vagy teljesen elektromos autóeladások, addig ez tavaly már nem kevesebb, mint 37% (csak személyautókra vetítve pedig 46%) volt. A zöldülés fő csapását továbbra is a praktikus, kompromisszumok nélküli hibridek jelentik: a 37%-ból 19%-ot tettek ki a lágy hibridek, 11%-ot az öntöltő (vagy másnéven full) hibridek, és 3%-ot a hálózatról is tölthető plug-in hibridek. A Toyota és a Lexus együtt tavaly a magyarországi részben vagy teljesen elektromos újautó-értékesítések 21,6%-át jegyezte. Mindez annak köszönhető, hogy a két márka a piac legszélesebb, minden fontos személyautó szegmensre kiterjedő hibrid portfolióját kínálja, mintegy 19 modellel (11 Toyota és 8 Lexus), és a hazai Toyota eladások 55%-át (személyautók esetében 73%-át), a Lexus eladásoknak pedig 99%-át teszik ki a hibridek.
Míg a magyarországi flottapiac még néhány évvel ezelőtt is dízel dominált volt (a haszongépjárművek esetében még ma is ez jelenti a fő csapást), addig mára a részben vagy teljesen elektromos meghajtások, különös tekintettel a kompromisszummentes, és rendkívül jó üzembentartási költségeket kínáló hibridekre a flottapiacon is megkerülhetetlenné váltak. Ez magával hozta a Toyota elképesztő flottapiaci menetelését is: míg 2015-ben a márka még csupán 4,3%-os részesedéssel a hetedik helyen állt a hazai kivonásokkal tisztított flottapiacon, tavaly már 11,8%-os részesedéssel a legkedveltebb márka volt a flottavásárlók körében.
Ahogyan az alábbi ábrán is látható, a Toyota modellek szinte minden meghatározó szegmensben az élmezőnyben végeztek 2021-ben a teljes piacon és a kivonásokkal tisztított újautó-piacon egyaránt. A legkelendőbb Toyota modellnek 2021-ben is a Corolla bizonyult 3380 darabbal, ami a Toyota hazai eladásainak 24,2%-át azaz közel egynegyedét jelenti. Ezzel a Corolla szegmensének második legnépszerűbb modellje volt, 23,6%-os szegmensrészesedéssel. A második legnépszerűbb Toyota modell az Év Autója díjas Yaris volt 1906 darabbal, ezzel a modell ugyancsak szegmensének második legkedveltebb modellje volt, 23%-os szegmensrészesedéssel.
A harmadik helyen a Toyoták rangsorában a RAV4 végzett 1830 darabbal, ezzel ez a modell is szegmensének ezüstérmese lett 20,7%-os szegmensrészesedéssel. A negyedik legkelendőbb Toyota az Év Pickupja díjas Hilux 1567 darabbal volt, amely 46,2%-os részesedéssel őrizte meg első helyét szegmensében.
A legkelendőbb Lexus modell tavaly is az NX prémium SUV volt 331 darabbal, ami a márka hazai értékesítéseinek 43,4%-át jelentette. A második helyen tavaly is az RX nagyméretű prémium SUV futott be 160 darabbal, a harmadik helyet pedig az UX kompakt prémium SUV szerezte meg 127 darabbal.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)