Turbómotoros Ferrari érkezik
Megizmosította és átfazonírozta a Ferrari nyitható keménytetős California modelljét. Nyolchengeres turbómotort is fejlesztett hozzá, amely 70 lóerővel potensebb, mint az előd szívó V8-asa.
Maranello mérnökei egy teljesen új erőforrást építettek a California T számára, amely nagy teljesítményével, kirobbanó gyorsulásával és élénk hangzásával tűnik ki a mezőnyből. Az új aggregát azonnal reagál a gázpedál parancsaira és az adaptív töltőnyomás-szabályzónak köszönhetően szívómotorhoz hasonló nyomatékgörbéje van.
A közvetlen befecskendezéses, 3855 köbcentiméteres 8-hengeres turbómotort az autó orrába, az első tengely mögé építették be. Teljesítménye 560 lóerő 7500-as fordulaton, maximális forgatónyomatéka pedig 755 Nm 4750-es fordulatszámon. Nem meglepő tehát, hogy az 1625 kilós California T 3,6 szekundum alatt sprintel százra és eléri a 316 km/órás végsebességet.
Ahogyan a Formula 1-ben is az idén, a turbós megoldást az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 kibocsátás csökkentésének érdekében választották. Az elődmodellhez képest a fogyasztás körülbelül 15 százalékkal csökkent (10,5 l/100 km) annak ellenére, hogy a teljesítmény 70 lóerővel és a forgatónyomaték 49 százalékkal növekedett. A károsanyag-kibocsátás pedig 250 g/km, amely 20 százalékkal kevesebb.
A California T valódi sportautóként viselkedik, köszönhetően a direkt kormányzásnak és a pontosabb visszajelzéseknek, amelyet új kormányművel és futóműbeállítással értek el. Az új rugóstagok és az új generációs Magnaride lengéscsillapítók (50%-al gyorsabb reakcióidő) komfortos, mégis intenzív vezetési élményt nyújtanak. Az autóba emellett beépítették a legújabb F1-Trac menetstabilizáló rendszert, amely maximális gyorsulást szavatol kanyarból kifelé. A CCM3 karbon-kerámia fékrendszert is extrém teljesítményre tervezték, a California T például 34 méter alatt áll meg 100 km/órás sebességről.
Különleges figyelmet fordítottak a dizájnra, hiszen figyelembe kellett venni a kifutó modell külső méreteit, mégis teljesen új karakter létrehozása volt a cél. Az elegáns arányokat a Ferrari Styling Centre és a Pininfarina studio közösen alkotta meg, és egy hamisítatlan orrmotoros Ferrari formát sikerült alkotni. A California T orrát és oldalsó részét a 250 Testa Rossa ihlette, míg a kompakt, izmos far megrajzolásánál az aerodinamikailag előnyös formát valósították meg.
A California T utasterének tervezésekor elsődleges szempont volt az ergonómiai tökéletesség, illetve az, hogy egyszerre árasszon magából melegséget és kifogástalan minőséget. A központban a Ferrari kormány áll, amelyre integrálták az összes vezetéshez szükséges kapcsolót. Van turbónyomás-mérő is, a műszerfal közepén helyezkedik el. Az új Californiában mutatkozik be a Ferrari új generációs multimédiás rendszere is, amely nagyfelbontású 6,5 hüvelykes érintőképernyővel rendelkezik.
A California T a genfi autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek márciusban.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)