/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új arcot kapott a Peugeot 508-as

2023. március 09. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

Átrajzolták a Peugeot 508 limuzint és kombit, ami által tovább erősödött a modellek ragadozós jellege.

PEUGEOT_508SWPERFO_2302AD_004

Az új 508 modellek orr-része rendkívül modern: a hűtőrács teljes egészében beleolvad a lökhárító tömbjébe, a sajátos motívumok és a karosszéria színének visszaköszönése pedig még erőteljesebbé teszik az új designt.

A címerpajzsba foglalt új márkaembléma a hűtőrács központi helyén, a sugárirányban kifelé futó minta középpontjában foglal helyet. A modernebb megjelenés egyik kulcsa a kevésbé rétegzett kialakítás: eltűnt a hűtőrács középső eleme, amitől sokkal inkább egy tömbből faragottnak hat az orr-rész. Az 508 Peugeot Sport Engineered változat hűtőrácsa még ennél is speciálisabb, a ragadozó jelleget erősítő, csillogó fekete és texturált elemek váltakoznak rajta. A motorház két szélén külön egységet képez a 3 kriptonitzöld fénykarom.

Az összes változaton szériafelszerelésként kínált Matrix LED technológia jóvoltából különösen keskeny fényszórókat lehetett tervezni, amelyek minden eddiginél metszőbb, nagymacskás tekintetet varázsolnak az autónak. Igazi technológiai bravúr az egy darabból álló fényszóró, mely a 3 fénykaromból álló, 3D hatású új nappali menetfényt is magában foglalja.

peugeot_508swperfo_2302ad_011

Profilból a modellek sziluettjét még dinamikusabbá teszik az egyszerre stílusos és hatékony, Epherra névre hallgató, gyémántcsiszolt 18” új alumínium kerekek. S mostantól valamennyi kerék közepén egy Peugeot címerpajzzsal díszített ötágú felniközép található, mely teljesen eltakarja a kerékcsavarokat. Az új 508 első, oldalsó és hátsó feliratai is megújultak: új bazaltszürke árnyalat és modernebb tipográfia jellemzi őket.

A jármű hátulján a vízszintesebb és dinamikusabb elrendezésű 3 fénykarommal új értelmezést kaptak a világítótestek. Valamennyi változaton szériafelszerelésnek számítanak a full LED-es lámpák mellett a futófényként felvillanó irányjelzők is. A csomagtérajtón a márkajelzés helyett a középső fekete csík teljes hosszában egy sötét, bazaltszürke árnyalatú Peugeot felirat olvasható. Mindez vizuálisan szélesebbnek ható, modernebb hátsó részt eredményezett. Új karosszériaszínek is érkeztek, az Okenite fehér, az Eclipse kék és a Titán szürke.

A Peugeot-modellek belterének egy évtizede meghatározó eleme az i-Cockpit, mely minden generációváltáskor megújul és további funkciókkal gyarapodik. Az új 508 modellekbe beépített változat ergonomikus kialakítás, minőség, praktikus jellemzők és technológiai felszereltség szempontjából egyaránt lehengerlő. A kormánykerék közepén az új címerpajzs látható, közvetlen közelében pedig a multimédia-rendszer vezérlői, valamint a hangerő-szabályozó és a hangvezérlő gombja helyezkedik el. Közvetlenül a kormány fölött, szemmagasságban kapott helyet a konfigurálható és teljes mértékben személyre szabható digitális műszeregység. Az újonnan elérhető új kijelzési módok kiválasztása közvetlenül a kormánykerékről történik.

peugeot_508hybrid_2302styp_060

A műszerfal közepén elhelyezett 10” HD érintőképernyő az ergonomikusabb használat érdekében enyhén a vezető felé néz, de az első utas számára is tökéletesen látható. A központi kijelző alatt található rafinált „zongorabillentyűk” segítségével a főmenü, a klímabeállítások, az egyes alkalmazások, a vezetéstámogató rendszerek, a telefon, a médiarendszer és a járműparaméterek villámgyorsan elérhetők. A középkonzol stílusa az új sebességváltó-kapcsolótól különösen letisztult.

Minden vezető beállíthatja és elmentheti a maga kijelzésre, grafikára vagy beállításokra vonatkozó preferenciáit. A rendszer akár 8 különböző profil tárolására is képes. Az okostelefon és az infotainment rendszer közötti kapcsolatot a vezeték nélküli mirroring funkció biztosítja, és Bluetoothon keresztül egyszerre akár két telefon is csatlakoztatható. A csatlakoztatásra szolgáló eszközök között említést érdemel még a 4 USB-port.

A 10” HD érintőképernyő a többablakos rendszernek és a tableteknél megszokott praktikus widgeteknek köszönhetően teljes egészében személyre szabható. Az egyes menüket így könnyű balról jobbra vagy az értesítések esetében föntről lefelé mozgatni, vagy a képernyőt három ujjal megérintve megjeleníteni az alkalmazásokat. Akárcsak egy okostelefonon, a „Home” billentyű lenyomásával bármikor vissza lehet térni a főmenübe.

peugeot_508swperfo_2302ad_002 (2)

A természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkció „OK PEUGEOT” parancsával az infotainment rendszer különböző funkcióihoz kapcsolódó valamennyi utasítás elérhetővé válik. Az új 508 modellcsalád a vezetéstámogató rendszerek egész arzenáljával és a legkorszerűbb felszerelésekkel van ellátva, melyek működéséhez a megfelelő információkat számos kamera és radar biztosítja.

Az új 508 modelleken számos felszerelés szolgálja az utazás és a mobilitás élményének teljes átélését. Az első ülések AGR minősítésűek, beállításuk pedig elektromosan is történhet. Az elöl utazók egy 8-féle (köztük 3 új) programot kínáló légpárnás masszázsfunkció kényeztetését, valamint az ülésfűtés előnyeit is élvezhetik.

Az Allure és GT kiviteli szinten szériában kétféle új üléshuzat is rendelkezésre áll: belépő szinten TEP/szövet, a GT esetében pedig TEP/Alcantara kombinációja. A kizárólag opcióként választható (Mistral szürke, illetve piros) nappabőr kárpitozásnál immár az új márkajel is megjelenik. A PSE modellváltozat exkluzivitását továbbra is különleges kárpitozás és kriptonitzöld díszöltések hangsúlyozzák, amelyek a műszerfalon, a könyöklőkön és a középkonzol párnázott részein is visszaköszönnek.

Az új 508-ban szériafelszerelés a síalagúttal kiegészülő, 3:2 arányban osztott hátsó üléspad. Az SW változat esetében az üléspad háttámláit a csomagtér felől elérhető karokkal lehet vízszintesre dönteni. A csomagtartó űrtartalma 487 – 1 537 liter a limuzin, 530 – 1 780 liter az SW változat esetében. A csomagtérfedél motoros működtetésű is lehet, hogy teli kézzel se jelentsen gondot a kinyitása.

peugeot_508swperfo_2302styp_042

A fronthajtású modellek kínálatában kétféle plug-in hibrid konfiguráció szerepel, az új 180 e-EAT8, valamint a 225 e-EAT8. Az első változatban a benzinmotor 150, a másodikban 180 lóerős, amihez 81 kW-os villanymotor és 8-fokozatú automataváltó párosul. Az 508 PSE-ben a hátsó tengelyen is van egy villanymotor és a benzinmotor is izmosabb, így a négykerék-hajtású sportmodell 360 lóerőt kínál. Elöl egy 200 lóerős turbómotor és egy 81 kW-os (110 LE) villanymotor párosát találjuk, míg hátul egy 83 kW-os (113 LE) villanymotor teljesít szolgálatot.

A 180, 225 és 360 jelzésű plug-in hibrid változatokon alkalmazott lítium-ion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh. A modellhez a márka kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy 3,7 kW-os egyfázisú töltőt, valamint egy opcióként rendelhető 7,4 kW-os egyfázisú töltőt.

A motorpalettán kétféle belső égésű erőforrás is szerepel, egy 1,2 literes 130 lóerős háromhengeres benzines és egy 1,5 literes 130 lóerős négyhengeres dízelmotor, mindkettő 8-sebességes automataváltóval.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/