Új dízelmotor a Ford Transitban
A Ford beszerelte új EcoBlue dízelmotorját a Transit és Transit Custom haszongépjárművekbe. A legmodernebb technológiával működő 2,0 literes EcoBlue dízelmotor nagyobb teljesítményű, de főleg nyomatékosabb, mint a korábbi TDCi blokk. A 2016 közepétől átvehető Transit modellek a magasabb teljesítmény mellett is jelentős mértékben csökkentett üzemeltetési költségeket kínálnak.
Az alapoktól újratervezett, új generációs Ford EcoBlue motor akár 13 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működik, mint a most kifutó 2.2 TDCi egység; az erőforrás legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 157 g/km, és a motor sokkal nagyobb forgatónyomatékot ad le az alacsony fordulatszám-tartományban, ami érezhetően javítja az autók vezethetőségét. Az új, mostantól megrendelhető erőforrás szervizintervalluma akár 2 év/60 000 km is lehet a Transit és Transit Custom modellekben.
A méretcsökkentés jegyében megalkotott 2,0 literes Ford EcoBlue dízelmotor minden szempontból megfelel a Ford szigorú, haszongépjárművekre vonatkozó tartóssági elvárásainak. Az erőforrás teljesítményét 5,5 millió kilométernek megfelelő tesztüzemben vizsgálták, amelyben 400 000 kilométernyi közúti teszt is szerepelt, amit valódi haszongépjármű-felhasználók teljesítettek.
A tiszta dízeltechnológiáknak köszönhetően a motor ultra-alacsony károsanyag-kibocsátása megfelel a 2016 szeptemberében életbe lépő, szigorúbb Euro VI szabvány előírásainak, amely az Euro V szabványban megengedett szinthez képest 55 százalékkal alacsonyabb NOx-kibocsátást irányoz elő.
A vadonatúj motor mellett a Transit és Transit Custom modellekhez olyan modern vezetősegítő technológiák is megrendelhetők, mint az Oldalszél Stabilizálás és Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer. A 2016-os év későbbi szakaszában a vásárlók egy hatfokozatú automata sebességváltót is választhatnak a manuális egység helyett, a Transit Custom Kombi modellek pedig az új hátsó légrugózással is felszerelhetők.
A 2,0 literes Ford EcoBlue motor 105, 130 és 170 lóerős kivitelekben készül a Transit és a Transit Custom számára, és mindegyik változat nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot kínál (360, 385, 405 Nm), mint a most kifutó 2.2 TDCi blokk. A nyomatékgörbe alsó pontján mért vonóerő is magasabb (1250 1/perc fordulatszámon 20 százalékkal nagyobb), ami a mindennapos közlekedési helyzetekben rugalmasabban és gyorsabban rendelkezésre álló teljesítményt jelent.
A Ford számításai szerint egy új, 105 lóerős Transit Custom fenntartója 130 000 kilométeres futásteljesítménnyel számolva akár 1600 eurót is megtakaríthat az üzemanyag-számlán az előző 100 lóerős modellhez képest. A várható karbantartási költségek is alacsonyabbak, mivel a szervizintervallum akár 2 év/60 000 kilométer is lehet, vagyis az egyes átvizsgálások közt akár 10 000 kilométerrel is többet futhat a Transit és a Transit Custom.
A szigorúbb Euro VI károsanyag-kibocsátási előírások betartásában a 2,0 literes Ford EcoBlue dízelmotor tökéletesített égéstere is segít, akárcsak a kipufogógázok elkülönített katalizátoros utánkezelése az AdBlue technológiával (vizes karbamid-oldat).
Az új motorral szerelt autók vezetője a hosszú munkanapok során élvezni fogja a nagymértékben csökkentett motorzajt és az erőforrás személyautós szintű kifinomultságát. A Transit és a Transit Custom kategóriaelső menetdinamikáját még élvezetesebbé teszi az áttervezett, jobb visszajelzést adó kormánymű, valamint a kényelmesebb és jobb menetstabilitást biztosító új hátsó lengéscsillapítás.
A vadonatúj erőforrás bevezetésével párhuzamosan az új Transit és Transit Custom kínálatában új, modern vezetősegítő rendszerek és járműtechnológiák is megjelennek, amelyek segítségével a vezető magabiztosabban és kényelmesebben irányíthatja járművét. A Ford legújabb személyautóiból, például a Mondeo és az S-MAX modellekből már ismert, kamerával és radarral működő berendezések mind a Transit, mind a Transit Custom vásárlói számára elérhetők. Ilyenek a gyalogosészlelővel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer, az adaptív sebességtartó automatika és a közlekedési tábla felismerés.
Mindkét új modellben az alapfelszereltség része a továbbfejlesztett elektronikus stabilitásvezérlés, amelynek három új, a Ford által szabadalmaztatott funkciója tovább javítja az autó stabilitását extrém forgalmi körülmények közt. Az oldalszél stabilizálás egy új rendszer, amely a jármű egyik oldalán aktiválja a fékeket, hogy csökkentse egy váratlan oldalirányú széllökés hatását, s így a kijelölt nyomvonalon tartsa az autót. Az ívmeneti szabályozás technológia egy különleges, a Ford által kifejlesztett program, amely biztonságos és stabil sebességre lassítsa a járművet, ha a vezető túlságosan gyorsan hajt be egy kanyarba, például az autópálya-kijárat ívére. Az oldaldőlés mérséklés a motor forgatónyomatékának szabályozásával és a fékek külön-külön működtetésével akadályozza meg a jármű túlzott megdőlését.
A Transit vásárlói mostantól megrendelhetik a Ford hangvezérlésű SYNC 2 csatlakozási rendszerét is, amelynek új, nagy felbontású 6 colos színes érintőképernyőjével vagy fejlett hangvezérlésével kezelhetik az audiorendszert, a navigációt és a mobiltelefonokat. A Transit Custom modellekben a korábbi 3,5 colos helyett 4 colos színes kijelző jár alapáron a SYNC rendszerhez. Az új Transit és Transit Custom modelleken az alsó hűtőrácsot díszítő új krómcsík jelzi, hogy az autót a vadonatúj Ford 2.0 EcoBlue motor hajtja.
A kényelmesebb és magabiztosabb városi közlekedés érdekében a 2016-os év későbbi szakaszáról kezdve a Transit elsőkerékhajtású változatához és a Transit Custom modellekhez hatfokozatú SelectShift automata sebességváltó is rendelhető. A gyors és sima váltásokat kínáló egység tökéletes összhangban működik a Ford EcoBlue dízelmotorral és az Auto-Start-Stop rendszerrel, ugyanakkor a kormánykerékre szerelt gombok segítségével a vezető manuálisan is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.
A szegmensben egyedülálló hátsó légrugózást kifejezetten a Transit Custom modellhez fejlesztették ki a Ford mérnökei, akik arra is ügyeltek, hogy a szerkezet megfeleljen a Ford haszonjárműveire vonatkozó szigorú tartóssági elvárásoknak. A Kombi M1 modellekhez megrendelhető rendszer széles terhelési tartományban is azonos hasmagasságot, kényelmes gördülést és kiszámítható járműdinamikát biztosít.
A felfrissített Transit és Transit Custom vásárlói továbbra is rengeteg modellvariáns közül válogathatnak, vagyis többféle tetőmagasság és tengelytávolság, össztömeg és karosszériatípus (dobozos, kombi és duplafülkés dobozos) közül választhatják ki a számukra legmegfelelőbb kivitelt. A Transit kínálatában megtalálható az elsőkerékhajtás, a hátsókerékhajtás és az intelligens összkerékhajtás is, valamint az önjáró alvázas és a Minibus változat is.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)