/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (3) |
| Több

Új dízelmotor-családot fejlesztett a Ford

2016. április 26. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A Ford bevezeti új, 100-240 LE-s teljesítmény-tartományt felölelő EcoBlue dízelmotor-családját, melynek tagjai a márka jövőbeni személyautóit és haszonjárműveit fogják hajtani. A rendkívül korszerű, négyhengeres TDCi erőforrások csendesebbek, nyomatékosabbak és mindenekelőtt jelentősen tisztábbak a jelenlegi gázolajosoknál. Az új generációs dízelek a Transit/Transit Connect modellpárosban debütálnak.

Az EcoBlue család első tagja a Transit és Transit Custom kishaszonjárművekben tűnik majd fel. A 2 literes négyhengeres hajtómű legnagyobb erénye, hogy 1250-es fordulatszámon 20 százalékkal nagyobb nyomatékot fejt ki, mint a jelenleg használatos 2,2 literes TDCi aggregát. Zajszintje pedig 4 decibellel alacsonyabb, tehát eléri a személyautók szintjét. A közös angol-német fejlesztésű motorcsalád 2 literes tagja kezdetben 105, 130 és 170 lóerővel lesz elérhető a különböző haszonjármű modellekhez, a blokk 200 lovas változata pedig a Ford személyautóiba kerül be. Később jön egy 1,5 liter lökettérfogatú EcoBlue erőforrás is.

Az EcoBlue motorcsaládot alacsonyabb belső súrlódás, tisztább égés és kifinomult kipufogógáz-kezelés jellemzi, ami az Euro 5-ös motorokhoz képest 55 százalékkal alacsonyabb nitrogénoxid-kibocsátást eredményez. A 2 literes EcoBlue hajtómű 13 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a 2,2 literes, szintén korszerűnek számító elődje. Az új piezoelektromos befecskendezők égésfolyamatonként hatszor fecskendezik be az üzemanyagot nyolc darab 120 mikron átmérőjű lyukon keresztül. Ez alacsonyabb zajszintet, minimális energiaveszteséget és élénkebb start/stop teljesítményt eredményez.

A turbófelöltő is új, kompakt méretű, s alacsony motorfordulaton több levegőt juttat a motorba. 1250-es fordulatszámon például 340 Nm nyomatékot ad le. Turbinakereke magas hőtűrésű Inconelből, kompresszorkereke pedig repülő alumíniumból készült, csökkentve az átmérőt. Így hamarabb képes felpörögni, percenként akár 240 ezret fordul.

Az új 2.0 literes EcoBlue motor a haszonjármű-erőforrásokkal szemben támasztott tartóssági követelményeknek is megfelel, ugyanis 5,5 millió tesztkilométernek megfelelő nyúzópróbán ment keresztül. Ügyfelek is tesztelték valós körülmények között, mintegy 400 ezer kilométeren át.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Whyd
2016-04-26 - 20:18

“Így hamarabb képes felpörögni, másodpercenként akár 240 ezret fordul.”

Jó lesz az percenkénti fordulatszámnak is…

Imee
2016-04-27 - 07:01

Tök jó, gondolom fillérek lesznek hozzá az alkatrészek… Repülő alumínium 😀

DG
2016-04-27 - 08:58

Igaz, javítva 🙂


*/