Új fizimiskát kapott a Peugeot 508
A Peugeot elérkezettnek látta az időt, hogy a kategóriába picit beleszürkült nagy limuzinját modernizálja, így a 308 stílusát alapul véve karakteresebbé varázsolta azt. De természetesen nemcsak a külső megjelenésen változtatott, az utastér új felszerelésekkel bővült, és az erőforrásokkal is átfésülték. A karakteresebbé vált szedán augusztusban mutatkozik be a nagyközönségnek, a forgalmazása pedig szeptemberben indul.
A dizájnerek mindenekelőtt a hűtőrácson változtattak, amely immár függőlegesebben áll és az oroszlános logót hordja a közepén, magabiztos fellépéssel ruházva fel az autót. A kellemes látványból az új teljesen LED-es fényszórók is kiveszik a részüket. A lökhárítóba integrált diódás nappalifény-csíkok a hibrid RXH esetében oroszlánkarmokra emlékeztető, hármas osztásúak. A géptető és a szedán esetében a far is átalakult. A jellegzetes, „karom” dizájnos hátsó lámpák azonnal Peugeot-ként azonosítják az autót.
Az utastérben is új dolgokkal találkozunk, mint a tökéletesen a műszerfalba integrált, 18 centiméter átmérőjű érintőkijelző, amely a jármű összes fontos funkcióját vezérli. A középkonzolon így csökkenhetett a kezelőgombok száma, az ülések közötti konzolba pedig plusz tárolórekeszt építhettek be. A gazdagon részletezett fő műszercsoport a precíziós óragyártás világát idézi, s a sofőrt színes szélvédő kijelző is segíti. Csakis minőségi anyagokból, nagy műgonddal rendezték be az utasteret, s többek között alapfelszerelés a kulcsnélküli nyitás- és indítás, az automata parkolófék, a négyzónás légkondicionáló, valamint a JBL hifi. A biztonsági felszerelések listája holttér-figyelő rendszerrel és tolatókamerával bővült.
Frissült a motorpaletta is, a Peugeot immár a legkorszerűbb Euro 6-os erőforrásait kínálja az 508-hoz. A benzinesek között új a 165 lóerős, 1,6 literes THP 165 S&S motor, amely hatsebességes kézi vagy az új EAT6 automataváltóval érhető el. A 156 lovas 1,6-os turbómotort váltja fel, amelynél takarékosabb is és alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása (144 helyett 129 g/km). A dízelmotor-palettán megjelentek az új generációs BlueHDi hajtóművek. A 2 literes aggregát 150 és 180 lóerővel kapható; a kisebbik széndioxid-kibocsátása csupán 105 g/km, a nagyobbiké pedig 111 g/km, ami a legalacsonyabb ebben a méretosztályban. Az 508 RXH-ban található dízel-elektromos hajtáslánc változatlan maradt, a 163 lovas 2 literes HDi blokkot egy 37 lóerős villanymotor egészíti ki.
Az új Peugeot 508 értékesítése Európában szeptember 10-án indul.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)