Új gazdát keres egy Ford RS200 Evolution
Az autógyártók széles körben használják az RS megjelölést legkeményebb modelljeiknél, a Fordnál azonban különösen nagy jelentősége és presztízse van ezeknek az autóknak. Minden RS modell ősapja a fantasztikus RS200, amelyet a rali B csoportja hívott életre. Decemberben pedig kalapács alá kerül egy, nem is akármilyen, hanem a 24 darab Evolution kivitel egyike.
Az RS200 volt a Ford válasza az olyan B-csoportos raliautókra, mint az Audi Quattro S1, a Lancia Delta S4 vagy a Peugeot 205 T16. Teljesen egyedi konstrukció volt. A mérnökök szabad kezet kaptak, így egy csővázas, középmotoros, műanyag/üvegszálas karosszériás, összkerékhajtású raliautót alkottak, melynek 1,8 literes turbómotorja 450 lóerőt mozgósított. Az FIA szabályainak értelmében 200 darab utcai modellt is készíteni kellett; ezek a kocsik 250 lóerőre lefojtott motorral bírtak.
A Ford az 1987-es szezonra továbbfejlesztette a négyhengeres, 1,8 literes BDT blokkot és a 200-ból 24 darab RS200-at Evolution modellé alakított át. Sajnos azonban egy halálos balesetet követően az FIA betiltotta a leggyorsabb és legkifinomultabb versenyautókat felsorakoztató B-csoportot, így az új, minimum 550 lóerős 2,1 literes turbómotorral hajtott RS200 nem tudott bizonyítani.
A 2,1 literes BDT-E aggregát hangolástól és töltőnyomástól függően elképesztő 550-815 lóerőt tudott, a legpotensebbek 2 másodperc alatt gyorsítottak 100 km/órára. A B-csoport megszűnése után a 24 Evolution, vagy ahogy a tulajdonosaik hívták, E2 modellből több mint egy tucat a ralikrosszban folytatta pályafutását, s nem is eredménytelenül. A norvég Martin Schanche például egy 650 lóerős E2-vel megnyerte az európai ralikrossz bajnokságot 1991-ben.
A 00105 sorozatszámú Ford RS200 Evolution-t december 2-án Londonban elárverezik, ahol várhatóan 200 ezer fontnál is magasabb összeget ajánlanak majd érte.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)