Új generációs elektromos négykerék-hajtást mutatott be a Lexus
A Lexus DIRECT4 néven mutatja be elektromos hajtásainak új generációs szabályozó technológiáját: ez biztosítja majd a jövő Lexus hibrid és akkumulátoros elektromos autóinak egyedi vezetési élményét és menetdinamikáját.
A Lexus világszintű villamosítási stratégiájába illeszkedően a márka tavaly, a Tokiói Autószalonon bemutatta futurisztikus, a jövőt technológiai megoldásait is előre vetítő tanulmányautóját, az LF-30-ast. A márka új ‘Lexus Electrified’ nevű stratégiájának célja, hogy jelentős előrelépést érjen el az akkumulátoros hajtású elektromos autók teljesítményében, irányíthatóságában és vezetési élményében. Ennek a stratégiának a részeként fejlesztette ki a márka a jövő részben vagy teljesen elektromos Lexus modelljeinek alapját képező vadonatúj technológiát.
A DIRECT4 pontosan szabályozza a hajtónyomaték elosztását az első és a hátsó elektromotor között, illetve a regeneratív fékerőt valamennyi keréken. Automatikusan megteremtve az első és a hátsó tengely közötti hajtási egyensúlyt, a rendszer mindig a vezető pillanatnyi igényeihez igazítja a hajtáslánc működését – méghozzá úgy, hogy közben a vezetés élménye sem csorbul.
A rendszer két, elektromos hajtású tengelyt működtet, mindegyikben egy-egy nagy nyomatékú elektromotorral és a hozzájuk tartozó hajtással. A cél a hajtóerő optimális elosztása a tengelyek és a kerekek között. Mivel a motorok mindenféle áttétel közbeiktatása nélkül forgatják a kerekeket, a beavatkozás gyors és közvetlen. A rövid reakcióidő hatására a vezető azonnal érzi utasításainak hatásait, így a jármű irányításának érzete közvetlen és határozott. Ebből adódóan a működés minden helyzetben kiszámítható és közvetlen, a reakciók azonnaliak, a gyorsulás kiváló, az ívmeneti jellemzők pedig semlegesek.
Így működik:
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)