Új kompakt szabadidőautóval rukkolt elő a SsangYong
A SsangYong bemutatta a Tivoli SUV hosszított változatát, amely olyan kompakt méretű crossoverekkel száll majd harcba, mint a Hyundai Tucson vagy a Kia Sportage. Van is keresnivalója, hiszen egy vonzó, egyéni megjelenésű kocsi tágas beltérrel, gazdag felszereltséggel, opcionális összkerékhajtással és remek erőforrásokkal.
A Tivoli XLV a Tivoli padlólemezére épül, ám 238 mm-rel hosszabb karosszériát kapott, ami teljes egészében a csomagtér kapacitását növelte. A SsangYong szerint ennek űrmérete 720 liter, ami a padló alatti rekesszel együtt értendő, mindenesetre a babakocsik szállítása, vagy kerékpárok és golftáskák cipelése nem fog gondot okozni. A Tivoli XLV 4440 mm hosszú, 1798 mm széles, 1635 mm magas, a tengelytávja pedig 2600 mm-es, mint a Tivolié.
A modell tisztességesen felszerelhető, kétzónás automata klíma, 7 colos érintőkijelzővel szerelt infotainment rendszer, Tom-Tom navigációs rendszer, tolatókamera és parkolószenzorok is elérhetőek, a széria 6 légzsákhoz pedig kérhető vezetőoldali térdlégzsák.
A Tivoli XLV két modern, 1,6 liter lökettérfogatú, saját fejlesztésű Euro 6-os erőforrással szerelhető fel. A friss fejlesztésű, változó geometriájú turbótöltővel szerelt 1,6 literes gázolajos 115 lóerőt és 300 Nm nyomatékot vonultat fel, utóbbit az 1500-2500-as fordulatszám-tartományban szolgáltatja. Hatfokozatú kézi váltó jár hozzá, opcióként azonban 6-sebességes Aisin automata szerkezettel is konfigurálható. Szabványos vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km.
Váltóműtől függetlenül a dízel XLV automatikus összkerékhajtással is felszerelhető. Normál vezetésnél a rendszer a hajtóerőt teljes mértékben az első tengelyre irányítja, hóban vagy nedves útfelületen azonban bevonja a hajtásba az első kerekeket is. Az emelkedőn való elindulást segítő rendszer, valamint a dombsegéd alapfelszerelés.
A SsangYong Tivoli XLV-re is 5 éves garancia vonatkozik, de az áráról egyelőre nem kaptunk tájékoztatást.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)