Új luxusautó érkezik Dél-Koreából
A Hyundai luxusmárkája, a Genesis bemutatta új zászlóshajóját, a G80 szedánt. A közel 5 méter hosszú limuzin első osztályú kényelmet és modern technológiát kínál, piaci bevezetése három motorral tavasszal veszi kezdetét. Az év második felében a modell Európába is eljuthat.
A Genesis G80 Dél-Korea válasza az olyan európai nagyautókra, mint a BMW 5-ös, az Audi A6-os vagy a Mercedes E-osztály. A 4995 mm hosszú, 1925 mm széles, 1465 mm magas és 3010 mm tengelytávú G80 lenyűgöző, nyúlánk testű négyajtós limuzin, melynek hátulját a kupék stílusában formálták meg. A lejtős far apró csomagtérfedélben és hangsúlyos légterelőben ér véget, amely a karosszéria integrált részeként jelenik meg. Egyedi kialakításúak a kétosztatú LED-es lámpák, amelyek az első fényszórók stílusára rímelnek.
Az utastér rendkívül elegáns és stílusos, nagyon magas nívót képvisel. A műszerfalat középen a szellőzőrostélyok választják ketté, amelyek alatt valódi nyílt pórusú fadekorációt látunk. A műszerfal tetején hatalmas, 37 cm átlójú panoráma kijelző trónol, a fő műszeregység digitális és 31 cm átmérőjű. Esztétikai célból és a könnyű kezelhetőség érdekében a fizikai gombok számát a minimumra csökkentették. A sofőr a két képernyőről és a szélvédő kijelzőről mindenről tájékozódhat.
A bőrbe kötött utastér nagyobb helyet kínál az utasoknak, mint korábban. A drámaian lejtő hátsó tető miatt alacsonyabbra helyezték a hátsó üléseket, így a lábtér és fejtér is gyarapodott. Az utasok fejedelmi luxust élvezhetnek. A sofőrülést masszázs funkcióval, fűtéssel és szellőztetéssel szerelték fel, de a két utóbbi extrát az összes többi ülésen ülő személy is igénybe veheti. Alapfelszerelés a négyzónás klíma, hátul külön szórakoztató rendszer és érintőképernyők vannak, a zene pedig Lexicon audiorendszeren keresztül szólalhat meg.
A G80 az új hátsókerekes padlólemeznek és az alumínium kiterjedt alkalmazásának köszönhetően 125 kilogrammal könnyebb elődjénél, így élénkebb menetteljesítményekre képes. A modell háromféle erőforrással érkezik. Kapható lesz egy 2,2 literes soros négyhengeres turbódízel motorral, valamint egy négy- és egy hathengeres turbómotorral. A gázolajos egység 210 lóerős, a 2,5 literes turbos benzines 304 lóerőt ad le, míg a 3,5 literes V6-os turbó 380 lóerőt termel.
Az új Genesis G80 Dél-Koreában ezen a héten lépett piacra, máshol pedig az év második felében indul a forgalmazása, kezdve Észak-Amerikával.