/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (3) |
| Több

Új Mercedes-Benz S-osztály: a világ legjobb autója?

2013. május 16. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

Nem túlzás azt állítani, hogy az új S-osztály nemcsak a Mercedes-Benz csúcsteljesítménye, hanem maga a megtestesült autófejlődés. Korszakalkotó modell, amely egyszerűen a világ legjobb autójának készült. Minden területen új mércét állít fel.

Kortalan szépség

Szerte a világon mindenki felismeri, ha egy Mercedes-Benz közeledik. A jellegzetes Mercedes-arc markánsan érvényesül a márka egész története során, s ez alól az új csúcslimuzin sem kivétel. Az új S-osztály hosszú motorházával, kupolaszerűen feszülő tetővonalával és enyhén lejtős hátuljával klasszikus limuzin-arányokat mutat, ugyanakkor a stílusos sportosságot sem nékülözi. A kocsi reprezentatív, miközben kupészerűen sportosnak mutatja a lendületes tetővonal. Rendkívül áramvonalas is; 0,24-es alaktényezője mércének számít a kategóriában, sőt az S 300 BlueTEC HYBRID modellét további aerodinamikai tökéletesítésekkel 0,23-ra szorították le.

Az új S-osztály emellett a világ első autója, amelyben már a jövőbe mutatóan, egyáltalán nincs izzólámpa, csak fénydiódák vannak. Világpremier az úgynevezett többszintű funkció is: tekintettel a mögöttünk közlekedőkre, éjszaka vagy a közlekedési lámpánál várakozva lecsökken a féklámpa fényereje. Az út, illetve az utas- és csomagtér világítására közel ötszáz fénydióda szolgál. Az első fényszórókban darabonként 56-ot, a hátsó lámpákban darabonként 35-öt, az utastérben pedig a hangulatvilágítással együtt kb. 300 darab LED-et helyeztek el.

Az értékesítés első évében kétféle hibrid, egy benzines és egy dízel S-osztály áll rendelkezésre: az S 400 HYBRID, az S 500, az S 350 BlueTEC és az S 300 BlueTEC HYBRID. A maga kategóriájában mindegyik a hatékonyság bajnoka – a típuselődhöz képest 20 százalékot elérő mértékben csökkent a fogyasztás. Valamennyi motor már ma teljesíti az Euro-6 kipufogó szabványt, sőt az S 400 HYBRID és az S 350 BlueTEC hozza a még szigorúbb „A” hatékonysági osztály követelményeit is, az  S 300 BlueTEC HYBRID pedig A+ besorolást kapott. Az S 500 Plug-In Hybrid formájában pedig hamarosan kijön az első S-osztály, amelynek hármassal kezdődik a fogyasztási adata.

Az egyes modellek adatainak áttekintése:

 

Kétféle tengelytáv

Az új S-osztály utasterének letisztult felépítése egy klasszikus, ugyanakkor modern limuziné. A kiváló minőség és az elegancia összhangban van a funkcionalitással: a legmagasabb szinten ötvöződik a menet-, tér- és kezelési komfort. Az anyagok és színek tökéletes összeválogatása különleges harmóniát teremt. Fát főképp a műszerfalon és a középkonzolon alkalmaztak nagyvonalúan. Különlegesség a kapcsolók fémes felületének gyöngyházhatású lakkozása, az utastér színéhez illő árnyalatban. Hátul is első osztályú az utazás – az ülés, az ajtóbetétek és a kezelőszervek koncepciója és exkluzivitása semmiben sem marad el az első sorétól.

Az S-osztály története során először állt a fejlesztés középpontjában a hosszú tengelytávú limuzin. A korábbi gyakorlattól eltérően ebből vezették le a rövid tengelytávú változatot. Az S-osztály ugyanis, amelynek európai és észak-amerikai tulajdonosai szívesen ülnek maguk a volán mögé, nemcsak az Egyesült Államokban, Kínában vagy Japánban számít egyértelműen reprezentációs limuzinnak, hanem egész Ázsiában is sofőrös autóként van elkönyvelve. Ebből logikusan következik az a sok újdonság, amely a hátul ülők komfortját és biztonságát szolgálja.

Kétféle S-osztály közül lehet választani, a normál 5116, míg a hosszított kivitel 5248 mm hosszú (+ 42, illetve 40 mm). A tengelytáv maradt a régiben (3035, illetve 3165 mm), de a nyomtáv nagyobb lett (+ 24, illetve 31 mm). A vezető maximális fejtere 12 milliméterrel nőtt, az első válltér 14-gyel, és az első szélesség 10-zel. A hátsó sorban helyet foglalók a térdméret 14 milliméternyi megnagyobbodásának örvendhetnek, vállterük pedig kilenccel lett nagyobb.

A normál tengelytávú S-osztályhoz kétféle hátsó ülés (statikus üléspad vagy 37 fokos állíthatóságú egyedi ülések) áll rendelkezésre, a hosszú tengelytávúhoz pedig ötféle. Az utasoldali Executive ülés maximális támladőlése 37 fokról 43,5-re nőtt, ami a legnagyobb a felsőkategóriában. Lábszár-támaszának hosszanti és szöghelyzetét állítani lehet. A lehajtható első utasülés saroktámaszával és egy kiegészítő komfortpárnával együtt olyan fekvő pozíciót kínál, amelynek alvási és pihenési komfortját egyetlen más autóé sem éri el.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Kecsege
2013-05-16 - 17:26

valóban prestizsautó lett

nálunk is sikeres lesz, csak el kell adni hozzá a házat.

mercis
2013-05-17 - 08:43

magyarországi megjelenés mikorra várható?

DG
2013-05-17 - 15:53

A magyarországi bevezetés időpontja július 20., az árakat pedig csak később jelentik be.


*/