/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új motorok és váltó a Peugeot 308-ban

2018. február 16. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot új, tisztább motorokkal látja el a 308-as szériát, és rendszeresíti a kínálatban a japán Aisin nyolcfokozatú automata váltóművét is. Utóbbi immár az új 130 lovas turbós benzines és dízel aggregáthoz, valamint a szintén friss, 225 lóerős egységhez is társítható.

PEUGEOT_308_0905JS_213_0

Mostantól az összes PureTech 130 S&S, illetve BlueHDi 130 S&S motorral szerelt új Peugeot 308 modellhez rendelkezésre áll az új 8-fokozatú automata sebességváltó (EAT8). A Peugeot 308 GT modellek esetén az EAT8 váltó – most először – a nagy teljesítményű PureTech 225 S&S motorhoz is párosítható lesz.

A terület japán szakértőjével, az Aisin céggel együttműködésben kifejlesztett EAT8 automata váltó eddig csak az új 308 GT BlueHDi 180 S&S modellekhez állt rendelkezésre, hamarosan azonban már a BlueHDi 130 S&S, PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S erőforrásokhoz is választható lesz.

Az Euro 6c szabványnak megfelelő motorokhoz készült új generációs váltómű az EAT6-hoz képest akár 7%-os fogyasztáscsökkentést tesz lehetővé, köszönhetően a korábbi 6 helyett immár 8 fokozatának, az EAT6 váltóhoz képest 2 kg-mal alacsonyabb súlyának, s az automatikus N (Neutral) üzemmódba váltásnak, mely funkció 25 és 130 km/h között áll rendelkezésre ECO módban. Csak akkor léphet működésbe, amikor sem a gáz-, sem a fékpedálra nem helyeződik nyomás. Ez a vezető számára teljesen átlátható módon működő funkció csökkenti a váltóművön belüli súrlódást, és kb. 3%-kal visszafogja a gépjármű fogyasztását.

Az újonnan kifejlesztett EAT8 váltó páratlanul kényelmes használatot és sebességváltásokat tesz lehetővé. A „puhább” nyomatékváltó minden sebességtartományban igazi vezetési kényelmet nyújt. A szériában kormányról vezérelhető sebességváltó manuális beavatkozásokra is lehetőséget nyújt a vezetőnek, anélkül hogy megszakadna az automatikus vezérlés. A Park funkció a motor leállításakor automatikusan működésbe lép.

A 2017 szeptemberétől érvényes Euro 6c emissziós szabvány értelmében a motorok nitrogén-oxid-kibocsátása valós körülmények között nem haladhatja meg a típusjóváhagyás során megállapított érték 2,1-szeresét. A PSA Csoport tett egy önkéntes vállalást új motorjaira vonatkozóan, melynek értelmében már mostantól 1,5-szeresben maximálja ezt az értéket, ami igazából csak 2020-tól volna szükséges.

Az 1,5 literes BlueHDi 130 S&S motor már alacsonyabb fordulatszám mellett is nagyobb nyomatékával, illetve a magasabb tartományokban is fenntartott teljesítményével olyan mutatókat produkál, amelyek a nála nagyobb (2,0 literes) erőforrásoknak is becsületére válnának. Az 1,6 BlueHDi 120 S&S motorhoz képest 4–6%-kal alacsonyabb fogyasztás elsősorban a kisebb hengerűrtartalomnak, egy új, nagy hatékonyságú EGR hőcserélőnek, valamint a speciális kialakítású égéstérnek köszönhető (utóbbi a 24 órás Le Mans-i autóversenyen szereplő 908 versenyautón bizonyított).

Az 1,5 literes BlueHDi 130 S&S motor új NOx-kezelő rendszerrel rendelkezik, amely egy – a motor közelében elhelyezett – második generációs SCR-katalizátort és egy részecskeszűrőt foglal magában. A PureTech 130 S&S motorokat a korábbi változatokhoz képest 4%-os nagyságrendű fogyasztáscsökkenés jellemzi. Működésük optimalizálása az alábbiaknak köszönhető: magasabb arányú kipufogógáz-visszavezetés, 200 helyett 250 bar alatti közvetlen befecskendezés, alacsonyabb súrlódás és optimálisabb kialakítású turbókompresszorok.

A PureTech 225 S&S EAT8 változat Sport üzemmódja még gyorsabb fokozatváltásokat tesz lehetővé, Drive módban például a korábbi 850 ms-ról alig 500 ms-ra csökkenhet a váltási idő. A CO2 mellett a NOx és a HC (elégetlen szénhidrogének) kezelését is ellátó 3-utas katalizátor mellé a PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S motorokon egy passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrő (GPF) is alkalmazásra került.

A PureTech S&S 130 EAT8 és BlueHDi 130 S&S EAT8 kombinációk Active, Allure és GT Line felszereltségi szinten kerülnek forgalomba. A GT család a PureTech 225 S&S EAT8 változattal bővíti az eddig csak a BlueHDi 180 S&S  EAT8-ből álló kínálatát (2018 2. félév). A 110 és 130 lóerős Euro 6c 1.2 PureTech motorok márciustól, míg a 100 és 130 lovas Euro 6c 1.5 BlueHDi motorok májustól kerülnek forgalomba.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/