Új Porschék jönnek
A Porsche a jelenleg is zajló Detroiti Autószalonon leplezte le a 911 Targa 4 GTS és a Cayenne Turbo S modelleket, amelyek tovább bővítik az amúgy is népes modellpalettát. A 911 Targa 4 GTS az első targatetős GTS modell, míg a Cayenne Turbo S a SUV-ok között az abszolút csúcsot képviseli.
911 Targa 4 GTS
A Porsche a Targa modell 50. születésnapjára készítette el a GTS változatot, amely az összkerékhajtású modellen alapul. A bukókerettel is felvértezett négykerék-hajtású modell teteje automatikusan nyílik és csukódik, a kabriózás élményét nyújtva, a 3,8 literes boxermotor pedig 430 lóerőt mozgósít. A GTS-hez alapáron jár a Sport Chrono csomag, a PASM adaptív felfüggesztés, a 20 colos kerékgarnitúra, valamint a sportkipufogó-rendszer.
A gép teljesítmény/súly aránya jobb, mint az S modellé, esetében egy lóerő csak 3,6 kilogrammot mozgat. PDK váltóval a végsebessége 300 km/óra felett van, a nulla-százas sprint pedig 4,3 másodpercet vesz igénybe. Bár az erőforrás 30 lóerővel többet teljesít, átlagfogyasztása csupán 9,2-10 l/100 km, pontosan annyi, mint a 911 Targa 4S-é.
A Targa 4 GTS azonnal felismerhető a szélesebb faráról; sárvédői oldalanként 22 mm-rel szélesebbek, a hátsó abroncsai pedig 10 mm-rel szélesebbek. Az orr-rész a sportosabb dizájnról és a sötét hátterű bi-xenon fényszórókról ismerhető fel. A 20 colos, központi csavaros Turbo S felnik matt fekete fényezést kaptak és a tükrök is egyediek. Az utastérben stopperóra és fekete Alcantara kárpitozású, GTS logós sportülések vannak.
A Porsche 911 Targa 4 GTS március közepén mutatkozik be Németországban, bruttó ára 137 422 euró.
Cayenne Turbo S
A Porsche elképesztően sikeres SUV sorozatának új csúcsmodellje is az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon állt először a közönség elé. A Cayenne Turbo S-t egy átdolgozott 4,8 literes V8-as biturbó motor hajtja, amely a korábbinál 20-szal többet, 570 lóerőt ad le. Ez és a 800 Nm-es nyomaték (+50 Nm) igazi atlétát farag a nagytestű Cayenne-ből, amely menetdinamikai szempontból egyébként is külön kasztot képvisel a szabadidőautók között. Az új Turbo S fantasztikus, 7:59,74-es köridőt ment a Nürburgring Nordschleifén, újfent bizonyítva, hogy minden Porsche valódi sportkocsi.
Az új hajtóműben a turbófeltöltőket közvetlenül a leömlőknél helyezték el, így még spontánabb a gázreakció. A gyorsulás lenyűgöző 4,1 szekundumra csökkent (-0,4 mp), a csúcssebesség pedig 284 km/óra.
A Cayenne Turbo S szériában kerámia kompozit fékrendszerrel érkezik, mégpedig óriási első, 42 centiméteres tárcsákkal és 10-dugattyús (!) nyergekkel. A hátsó tárcsák mérete 37 centi, amelyeket 4-dugattyús nyergek szorítanak. Az állandó négykerék-hajtás mellett aktív kanyarstabilizáló rendszer, adaptív felfüggesztés és Torque Vectoring Plus (PTV Plus) rendszer növeli a dinamikus irányíthatóságot és a stabilitást. Utóbbi a kanyarok bejáratánál célzottan fékezi a bal vagy a jobb hátsó kereket.
A csúcs-Cayenne megjelenésében is különbözik a többi modelltől. 21 colos kereken gördül, adaptív LED-es fényszórókat kapott, rácsai és visszapillantó tükörházainak alsó része fekete, míg a kerékjárati ívei és a hátsó légterelője színre fújt kivitelűek. A lökhárító két oldalán krómozott dupla kipufogócsövek merednek a szabadba. Az utastér teljes bőrkárpitozást kapott, karbon díszítésekkel.
A Porsche Cayenne Turbo S 2015 második negyedévében kerül piacra Németországban, bruttó alapára 166 696 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)