Új szabadidőautóval erősít a Renault
A Captur sikerétől megerősödve a Renault folytatja a crossoverek területén indított offenzíváját, amelynek következő lépése a Kadjar megjelenése. A Kadjar az első kompakt méretű Renault crossover, amitől sokat remélnek a franciák. A kocsi sportos formatervvel, két- vagy négykerék-hajtással és modern felszerelésekkel lép piacra. A márciusi Genfi Autószalonon ünnepli a világpremierjét, forgalmazása várhatóan nyár elején kezdődik el.
A Kadjar egy jelentős állomás azon az úton, amelyet járva a Renault csoport folyamatosan újítja meg termékválasztékát, hogy új piacokat és új ügyfélkört hódítson meg. 2014-ben minden 5 eladott autóból 1 crossover volt, így a szegmens részesedése Európában 23%, Kínában pedig 26% lett. A konszern növekedése szempontjából tehát kulcsfontosságú, hogy ezt a szegmenst használja ugródeszkának az új piacokra való betöréshez.
A Renault Koleos után a Captur volt a második modell, amely a Renault crossover választékában megjelent. A praktikus és innovatív autó a B-szegmens élére ugrott, 178 000 forgalomba helyezett darabbal. A Renault most tovább bővíti crossover választékát és bemutatja a Koleos és a Captur közé pozícionált Kadjart. A Captur nagyobbik testvére atlétikus, mégis harmonikus vonalvezetésével és környezettudatos kialakításával tűnik majd ki.
Az 1999 óta stratégiai partnerként együttműködő Renault és Nissan mára a világ 4. autógyártója lett. A Renault és a Nissan 2014-ben négy stratégiai területen egyesítették erőiket: a beszerzés, az emberi erőforrások kezelése, a gyártás-logisztika, valamint a tervezés került közös menedzsment alá, így növelvén a hatékonyságot. A tervezés fő feladata a jövőben továbbra is a közös platformok létrehozása. A Renault Kadjar a Szövetség egy közös platformjára épült, így a már fent említett változások nyertese lett.
A CMF (Common Module Family – Közösített Modulcsalád) segítségével autók széles választéka tervezhető és gyártható úgy, hogy az alkotóelemek jó része közös. Ez a megközelítés teszi azt lehetővé, hogy a költségek jelentősen csökkenjenek, hiszen a modellválaszték szélesedik, a felhasznált elemek és alkatrészek száma viszont állandó marad. Az így megtakarított költségeket a Szövetség „visszaforgatja” a fejlesztésekbe, hogy minél vonzóbb és a vásárlóközönség elvárásainak még inkább megfelelő modellekkel jelentkezhessen.
A CMF projekt három szegmensben érezteti hatását: a CMF-A a kisautókat, CMF-B az alsó-középkategóriát, a CMF-C/D pedig a nagyobb modelleket érinti. A Renault Kadjar a CMF-C/D projektágon született, és a Szövetség 4 évnyi fejlesztési munkája van benne. A gyártás is a Renault és a Nissan között oszlik meg, a Renault gyártja például a hátsó felfüggesztést és az erőátvitelt.
A Renault Kadjar formája valóban dinamikusra, ugyanakkor harmonikusra sikeredett, s felfedezhető benne a DeZir koncepcióautó szellemisége, no meg a Captur alapgondolata is. A jármű kompakt méretű (hossz 4,45 méter, szélesség 1,84 méter, magasság 1,60 méter) és minden olyan elemet tartalmaz, ami egy crossovertől joggal elvárható. A hasmagasság 190 mm, és az első valamint a hátsó alvázvédő lemezekkel együtt kalandozásokra kiválóan alkalmas SUV képét mutatja az autó. A nagyméretű, akár 19 colos kerekek dögösen mutatnak az autón. Az alsó ajtóvédő elemek és a fekete színű, kiszélesített kerékívek is a robusztus hatást hangsúlyozzák. A Kadjar stabil és dinamikus kiállását koronázza meg az eloxált alumínium tetőrúd-pár.
A Kadjar is megkapta a Renault közép- és felsőkategóriás választékára újabban jellemző és egyedi arculatot kialakító fény-jegyeket. Elöl a LED nappali menetfény C alakot formáz, így az autó könnyen felismerhető. A lámpatestben is folytatódó krómcsík minőségi és elegáns. Az autót duplaoptikás Full-LED fényszórókkal szerelték. A lámpatestek két „Pure Vision” LED modult foglalnak magukba, ezek töltik be a tompított fény és a távolsági fényszóró szerepét. A hátsó részbe integrált lámpatestek Captur koncepcióautót idézik. A Kadjar minden verzióján a kilincs és a külső tükörházak a karosszéria színével megegyezőek, így koherens marad a dizájn. Az ablakok és LED fényszórók körül krómkeretek vannak.
A Kadjar belső tere harmóniában van a külső értékeivel: elegáns, és sportos is egyben. A műszerfal könnyen áttekinthető, természetes módon veszi körül a sofőrt. A szélesség érzését a műszerfal rajzolata is fokozza. A műszerfal tapintásra is kellemes, minőségi érzést nyújt a habosított anyagoknak köszönhetően. Az ülések, az ajtófogantyúk és a műszerfal-borítás dupla hímzése tovább emelik a belső tér értékét. Az 1,4 m2-es, fix üvegtető világosságot hoz a belső térbe.
A belső tér alakítgatása egyszerű és intuitív. A csomagtérben elhelyezett fogantyúknak köszönhetően az „Easy Break” rendszer a hátsó üléstámla 1/3 – 2/3 arányú automatikus kioldását és lehajtását teszi lehetővé. Ezt kiegészítendő, az első utasülés asztalkává hajtogatható, szintén egy fogantyú segítségével. Így a hosszú tárgyak könnyedén beférnek. A csomagtartó padlója is kétféleképp állítható be. Az első egy fenti pozíció, így könnyű berakodni a terjedelmes csomagokat. A másik az alacsony helyzet, így a csomagtér teljes – 472 liternyi – térfogata kihasználható. A csomagtér ezek mellett 2 vagy 3 rekeszre osztható. Az utastér amúgy nagyon tágas, hátul a magasság 910 mm, a vállszélesség pedig 1 456 mm – ez a szegmens legjobb értékei között van.
A Renault Espace-ban már megismert Renault R-Link 2 rendszer helyet kapott a Kadjarban is. Az R-Link 2 hangfelismerő rendszerrel rendelkezik, amely megkönnyíti és biztonságosabbá teszi a navigáció, a telefon, az alkalmazások, vagy akár a rádió menet közbeni használatát. Az, ingyenesen letölthető vagy megvásárolható, turisztikai, információs, social média és egyéb alkalmazások sokasága segít az utazást kellemesebben, hasznosabban eltölteni. A vezetéssegítő rendszerek is az R-Link 2 menüjéből vezérelhetők. Van vészfékrásegítő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, közlekedési táblákat felismerő rendszer, tolatókamera és sebességtúllépést figyelő rendszer is.
A Kadjar összkerékhajtásának köszönhetően nehéz útviszonyok között is elboldogul. Három állásban használható – Auto, LOCK és 2WD (kétkerék-hajtás), így mindig kiválasztható a szükséges üzemmód. Kétkerék-hajtásban az Extended Grip tapadássegítő rendszer együtt dolgozik a speciális hó és sár mintázatú abroncsokkal. Az első- és hátsó alvázvédő elemek alulról nyújtanak megfelelő védelmet, a rozsdamentes acél csomagtér-küszöb pedig a kosz és sár ellen véd.
A Kadjart 2015 nyarától kezdi forgalmazni a Renault, először Európában és a Földközi-tengeri térségben, valamint Afrikában. A modell Spanyolországban a palenciai üzemben készül, amely jelenleg kapacitásának 83%-át exportra termeli, 5 kontinens több mint 50 országába. A Kadjar az első olyan Renault modell, amit Kínában is gyárt majd a csoport, és mint ilyen, szimbolikus jelentőséggel bír: a konszern kínai nagykövete lesz. 1999-ben Kínában 600 000 autó kelt el, ez a szám 2014-re több mint 20 millió lett, így jelenleg ez az ország számít a világ első számú piacának.
2013 decemberében a Renault Csoport vegyesvállalatot alapított a Dongfenggel, és megkezdte Wuhanban egy 150 000 autó éves kapacitású üzem létrehozását. Tekintve, hogy a világban eladott minden 5 autóból egy crossover, így a kategória sikere tagadhatatlan. Az elvárások azonban márkától függetlenül mindig ugyanazok: a dizájn, az ár és végül az imázs számít a kiválasztáskor. A Renault középtávú célja a 3,5%-os piacrész elérése, ami Kínában évi 750 000 darabos eladást jelent majd.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)