Új szívómotoros csúcs sportautók a Porschétól
címkék: 718 cayman gt4, 718 spyder, cayman gt4, porsche, új porsche
Új tagokat köszönt a Porsche 718 sportautó-családja: debütál a 718 Spyder és a 718 Cayman GT4, két különösen érzelemdús és erőteljes csúcsmodell, amelyek a legtisztább vezetési élménnyel ajándékozzák meg utasaikat. Mindkét kocsit 4 literes szívó boxermotor hajtja, amihez hatgangos kézi váltó csatlakozik, a csúcssebesség 300 km/óra fölött van.
Mindkét sportkocsit egy új fejlesztésű, szívóüzemű, 4 literes hathengeres boxermotor hajt, amelyet az utasok mögé, középre építettek be. A motor műszaki alapjai közösek az aktuális 911 Carrera modellszériában dolgozó turbós aggregátéval. A pörgős természetű erőforrás 420 lóerőt ad le, 35-tel többet, mint a GT4 előző nemzedékében. Sőt, a Spyder esetében 45 lóerő a növekedés. A 420 paripához 420 Nm forgatónyomaték társul, az 5000-6800-as fordulatszám-tartományban. A hatgangos kézi váltóval mindkét modell áttöri a 300 km/órás sebességhatárt, a 718 Spyder 301, a 718 Cayman GT4 304 km/órás sebességre képes. A nulla-százas sprint 4,4 másodperc.
A benzines részecskeszűrővel tisztává varázsolt boxermotor valódi GT motor, lineáris teljesítményleadással és azonnali gázreakciókkal. Egészen 8000-ig forog és hamisítatlan, mechanikus boxerhang tör elő belőle. Számos műszaki csemegét is tartalmaz, mint a piezo injektoros befecskendezés, az adaptív hengervezérlés (hengerlekapcsolás), valamint a variálható szívórendszer.
Az új 718 Cayman GT4 a jelentősen továbbfejlesztett aerodinamikai koncepciójáról is megismerszik. Ötven százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel elődjénél, miközben a légellenállása nem változott. A 718 Spyder ugyancsak jobban tapad az útra, ami elsősorban az új hátsó diffúzor érdeme – az elem önmagában 30 százalékkal fokozza a leszorítóerőt a hátsó tengelyen. A rögzített hátsó szárny is hatékonyabb, 20 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel; 200 km/óránál plusz 12 kilogrammot.
Az új, levehető tetős 718 Spyder az olyan híres roadsterek vérvonalát viszi tovább, mint az 550 Spyder és a 718 RS 60 Spyder. Zárt és nyitott tetővel egyaránt remekül mutat. Könnyű, levehető tetejével a 718 Spyder maradéktalanul alkalmas mindennapi használatra; ha nincs szükség az elemre, a hátsó fedél alatt elhelyezhető. A GT4-gyel ellentétben a Spyderre hátsó légterelőt szereltek, amely 120 km/óra fölött automatikusan kiemelkedik.
A 718 Cayman GT4 30 millimétert ültető aktív felfüggesztést kapott, amelyet versenypályás használatra hangoltak és jóval élesebbé teszi a kezelhetőségét. A 718 Spyder nyomatékvektor-szabályozó rendszert kapott mechanikus hátsó differenciálzárral és kikapcsolható menetstabilizáló rendszerrel. A GT4-hez emellett Clubsport csomag is kérhető, hátsó acél bukócsővel, kézi poroltóval és hatpontos biztonsági övvel a sofőr oldalán. Felárért karbon-kerámia fékrendszer is rendelhető. Az új modell több mint 10 másodperccel gyorsabban teljesíti a Nürburgring Nordschleife kört elődjénél.
Az új Porsche 718 Spyder és 718 Cayman GT4 már megrendelhető, németországi alapáruk 93 350, illetve 96 206 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)