/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új turbómotor és váltó a Nissan Micrában

2019. január 30. 13:50   |   Autoblog
címkék:  

Még vonzóbb lett a Nissan Micra, bővült a hajtásláncok kínálata és megjelent egy új, sportos modellváltozat is a palettán. A Daimlerrel közösen fejlesztett 1 literes háromhengeres erőforrás 100 vagy 117 lóerővel és opcionálisan automataváltóval kerül a Micra orrába. Újdonság az N-Sport verzió, amely egyedi megjelenésével, direktebb kormányzásával és ültetett sportfutóművével a legizgalmasabb Micrává lép elő.

A Micrában három új hajtáslánc jelenik meg, amely jelentősen növeli a kisautó vonzerejét. A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség és a Daimler második közös fejlesztésű erőforrásáról van szó, amely 1 liter lökettérfogatú, háromhengeres és 100, illetve 117 lóerős verzióban lesz elérhető.

A Micrában debütáló és a palettán a 0,9 literes 90 lovas egységet leváltó aggregát a legkorszerűbb technológiákat vonultatja fel. Teljesíti az Euro 6d-Temp normát, benzines részecskeszűrővel szerelték fel, emellett hengerfejjel egybeöntött kipufogócsonkot, kovácsolt acél főtengelyt, központi injektort, kettős változó szelepvezérlést és elektromos megkerülő szelepet vonultat fel. Az új 1 literes IG-T erőforrás 100 lóerős (+10 LE) és 160 Nm nyomatékot (+20 Nm) ad le 2750-es fordulatszámon, károsanyag-kibocsátása és fogyasztása azonban alacsonyabb (-13 g/km, -0,6 l/100 km). A 100 lovas egységhez alapáron ötfokozatú manuális váltó jár, de felárért a friss fejlesztésű Xtronic CVT-váltóval is elérhető lesz, ami megkönnyíti a városi használatot.

A Micra paletta zászlóshajója mostantól a 117 lóerős 1,0 DIG-T motor, amihez hatfokozatú kézi váltó tartozik. Az erőforrás 20 Nm-rel nagyobb nyomatékot kínál, amely az overboost funkcióval átmenetileg 200 Nm-re gyarapodhat. Ezt ráadásul jóval hamarabb, 1750-es fordulatszámon leadja a motor, így intenzívebb a gyorsítás és jobb a rugalmasság. A 117 lovas Micra 9,9 másodperc alatt sprintel százra, kereken 1 másodperccel hamarabb, mint a 100 lóerős változat. S nemcsak a számadatokban van különbség, a vezetési élmény is fokozottabb, ugyanis a 117 lovas modell 10 milliméterrel csökkentett hasmagassággal, sportosabbra hangolt felfüggesztéssel és élesebb, pontosabb kormányzással érkezik.

A nagyobb izgalmakat kereső vevők pedig az N-Sport verzióban találhatják meg a számításukat, amely a Ford Fiesta ST Line, a VW Polo R-Line, a Peugeot 208 GT Line és a SEAT Ibiza FR által uralt mezőnybe érkezik. Vonzó külső és belső kiegészítőkkel látták el, amelyek kiemelik a szürke tömegből. Karbon dekoráció látható a könnyűfém kerekeken és a külső tükörházakon, fényes fekete betéteket helyeztek el a lökhárítókban és az oldalsó elemeken, valamint sötétítettek a hátsó ablakok. Az utastérben Alcantara/bőr üléskárpit, fekete tetőkárpit, első könyöklő, egyedi dizájnú lábszőnyegek és fehér szellőzők emelik a színvonalat.

A Nissan Micra N-Sport mindhárom új hajtáslánccal, valamint a meglévő 1,5 literes, 90 lóerős dCi dízellel is konfigurálható, de csak négyféle külső fényezéssel (Passion vörös, Solid fehér, Gunmetal szürke, Enigma fekete) kérhető.

Az új Micra hajtásláncok egyébként mostantól már elérhetők a márkakereskedőknél.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/