Új turbómotorral érkezik a Porsche Macan S
A Porsche az erőteljes Macan S modellváltozattal bővíti ki kompakt SUV sorozatának kínálatát. Az új Macan S motorházteteje alatt egy friss fejlesztésű 3 literes, V6-os turbós benzinmotort találunk, amit benzines részecskeszűrővel is elláttak.
Az erőforrás csúcsteljesítménye 354 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 480 Nm, ami az előző Macan S-hez képest plusz 14 lóerőt és 20 Nm-t jelent. A nulla-százas sprintidő az opcionális Sport Chrono csomaggal 5,1 másodpercre csökkent (előző Macan S: 5,2 másodperc), a végsebesség 254 km/óra.
A Porsche Macan S-ben egy új fejlesztésű, 3 literes V6-os benzinmotor teljesít szolgálatot. A turbófeltöltőt a hengersorok között helyezték el, amely megoldásnak előnye, hogy a kipufogógáznak így rövidebb utat kell megtennie az égésterek és a feltöltő között, ami jobb gázreakciót eredményez. A kettős megfúvású turbófeltöltő már alacsony fordulatszámokon is magas forgatónyomatékot szavatol. Az égéstér átdolgozott geometriája a középen elhelyezett befecskendezőkkel egyetemben szintén jobb hatásfokot eredményez.
A Macan már bemutatkozása óta híres kiváló futóművéről és sportautókra jellemző dinamikájáról, vezethetőségéről. Az eltérő méretű gumiabroncsokkal és intelligens összkerékhajtással ellátott modell futóművét a frissítés keretében átfogóan optimalizálták: az első felfüggesztésekben például alumínium rugós tagok váltják le a korábbi acél elemeket. Az új konstrukció merevebb, mint a korábbi, továbbá kisebb súlya által csökkent a rugózatlan tömeg. Az eredmény: a Macan még precízebben irányítható és komfortosabban csillapít. A semlegesebb viselkedésről áthangolt stabilizátorok gondoskodnak. A menetdinamika fokozásához továbbra is rendelkezésre áll az opcionális aktív lengéscsillapító-szabályozás, akárcsak az állítható magasságú légrugózás, valamint a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) rendszer.
A mérnökök dolgoztak az új Macan S fékrendszerén is. Mostantól még nagyobb élmény a fékezés, jobb lett ugyanis a pedálérzet. Mindezeken felül az új Macan S sportosságát nagyobb méretű első féktárcsák hangsúlyozzák: átmérőjük 350-ről 360 mm-re, vastagságuk 34-ről 36 mm-re növekedett. A szintén új fékbetétek rézmentesek. A Macan S-hez opcionálisan elérhető kerámia fékrendszer is.
A frissített Macan hozományait természetesen a Macan S is megkapta. Ide tartozik például az autó teljes szélességében végighúzódó, 3D-s hátsó fénycsík, ami alapvetően meghatározza az új Macan hátulját. Immár a szériafelszereltség részét képezik a LED-es első fényszórók is, amelyekhez adaptív fényelosztás is elérhető. Az immár 10,9 col képátlójú, Full-HD felbontású érintőképernyőről vezérelhető új multimédiás/navigációs rendszer szintén szériafelszereltség.
Az új infotainment rendszer minden modern kapcsolódási formát támogat, tartalmazza az online navigációt valós idejű forgalmi információkkal a „Here Cloud” által, a telefon-előkészítést és két audio-csatlakozófelületet, az intelligens beszédvezérlés pedig még egyszerűbb kezelhetőséget biztosít. Az LTE telefonmodullal és SIM-kártya olvasóval kiegészített Porsche Connect Plus és a WiFi-hotspot funkció számos új Porsche Connect szolgáltatással egyetemben szintén a szériafelszereltséghez tartozik.
A 911-sorozatból ismert, opcionális GT-sportkormány még jobban kihangsúlyozza a Macan S sportos karakterét. A szintén opcionális Sport Chrono csomaggal kombinálva ez esetben a sportmodellekhez hasonlóan megkapjuk a kormánykerékbe integrált üzemmódkapcsolót és az ún. Sport Response gombot. A vezetési komfortot olyan új tételekkel lehet fokozni, mint például a torlódás-asszisztens, a fűthető első szélvédő vagy az ionizátor, ami az utastérben a levegő minőségét hivatott fokozni.
Az új Porsche Macan S máris megrendelhető a Porsche Centrum Budapestnél; magyarországi alapára bruttó 68 682 euró, ami a kiszállítás költségét és a regisztrációs adót nem tartalmazza.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)