Új változatokkal bővül a Hyundai i30 modellcsalád
A Hyundai i30 2016-os és az i30 kombi 2017 év eleji bemutatását követően a Hyundai leleplezte a lépcsőshátú i30 Fastbacket, az i30 modellcsalád harmadik tagját, amely a jövő év elején kerül a kereskedésekbe. Egyúttal az N almárka égisze alatt bemutatkozott az i30 sportváltozata is, amely 250 és 275 lóerős kivitelben lesz kapható.
i30 fastback
Az i30 Fastback tipikus dinamikus sportkupé arányokat tükröző kifinomult körvonalakkal rendelkezik, köszönhetően az elegánsan lejtő tetővonalnak, a hosszú motorháztetőnek és az erőteljes karosszériának. A keskeny utasteret széles karosszéria veszi körül, melyet a széles kerékdobok még hangsúlyosabbá tesznek.
Az i30 ötajtós verziójához képest az i30 Fastback alváza 5 milliméterrel, teteje 25 mm-rel lejjebb került, emellett a rugózás 15%-kal keményebb lett. Mindez dinamikusabb, agilisabb vezetési élményt nyújt, miközben megmarad a magas szintű kényelem. Az i30 Fastback teljes magassága 1425 milliméter, azaz 30 milliméterrel alacsonyabb, mint az ötajtós karosszériatípus. Teljes hossza pedig 4455 milliméter – vagyis 115 milliméterrel hosszabb, mint az ötajtós modell.
Ami a megjelenést illeti, a hűtőmaszk magasságának lecsökkentésével az autó szemből nézve szélesebbnek és határozottabb formájúnak tűnik, a motorháztető pedig hangsúlyosabb. A hűtőrács alatt, alacsonyabban elhelyezett légbeömlő, a LED-es nappali fények és a prémium sötét keretes fényszórók karizmatikus elülső részt kölcsönöznek az i30 Fastbacknek.
Hátul nagyvonalúan ívelt hátsó légterelőt látunk, mely a hátsó ajtóba integráltan és a hátsó lámpák irányába folytatódik. A C oszlopot és a hátsó szélvédőt a prémium szegmens inspirálta, így azok kifinomult formával rendelkeznek, támogatják az autó elkeskenyedő vonalát és dinamikus, erősen előre tartó mozgást sejtetnek.
Az i30 Fastback demokratikus módon – ahogy az i30 modellcsalád többi tagja is –, a legfrissebb aktív biztonsági rendszereket kínálja. Az i30 a gépjármű osztályában legjobb aktív biztonsági rendszereket kínálja autonóm vészfékező rendszerrel, vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszerrel, fényszóró asszisztenssel és aktív sávtartó rendszerrel. Rendelhető holttér felügyelő és keresztirányú forgalom-felügyeleti rendszer is.
Az i30 Fastback opcióként nyolc hüvelykes, érintőképernyős, új generációs navigációs rendszert kínál használóinak olyan korszerű csatlakozási lehetőségekkel, mint az Apple CarPlay és az Android Auto. Mindkét rendszer lehetőséget kínál az autó használóinak arra, hogy csatlakoztassák okoseszközeiket és a képernyő segítségével zenét hallgassanak, telefonáljanak vagy használják a navigációs funkciókat. Ezen felül az i30 Fastback elérhető vezeték nélküli induktív mobiltelefontöltő-teleppel is (Qi-szabvány).
Az i30 Fastback hajtásláncainak választéka méreteikben csökkentett turbófeltöltésű benzinmotorokból áll, melyek az i30 sorozattal újonnan kerültek a piacra. A vásárlók választhatnak az 1.4 T-GDI turbós négyhengeres 140 lóerős és az 1.0 T-GDI turbós háromhengeres 120 lóerős motor közül. Az 1.4-literes T-GDI hatsebességes kézi váltóval vagy hétsebességes duplakuplungos sebességváltóval érhető el. Az 1.0 T-GDI-t hatsebességes kézi váltóval (6MT) kínálják.
Az i30 Fastback hajtásláncainak választéka tovább bővül majd az újonnan kifejlesztett, 1,6 literes turbódízel motorral, amely kétféle teljesítménnyel, 110 és 136 lóerővel érkezik. Mindkettőhöz hatsebességes kézi és hétsebességes duplakuplungos váltó is elérhető lesz.
Hyundai i30 N
A Hyundai i30 modellsorozat másik újdonsága az N kivitel, a Hyundai első nagyteljesítményű modellje az N almárka alatt. Az „N”, Namyang városát jelenti, ahol a Hyundai globális K+F központja található Koreában és ahol az ötlet megszületett. Valamint „N”, mint Nürburgring, amely otthont ad a Hyundai európai tesztközpontjának, ahol az N almárkát további fejlesztéseknek és teszteknek vetették alá.
Az i30 N az alsó-középkategória forró ferdehátúinak táborát szaporítja. Teljesítménye nem kiemelkedő, képességei alapján a népszerű Ford Focus ST, Renault Mégane RS vagy VW Golf GTI modellekkel említhető egy lapon. A Ford Focus RS, a Honda Civic Type R, az Audi RS3 és a Mercedes-AMG A 45 más ligában játszanak.
Az i30 N-nek azonban valószínűleg jó árat állapítanak majd meg, s a küllemére sem lehet panasz. Igazán szépre sikerült. Mindenekelőtt az egyedi kék színén akad meg a tekintet. Ez a WRC elkötelezettségének kezdetével bevezetett Performance Blue fényezés, amely az N almárkát képviseli. Az i30 N ebben az exkluzív színben kerül a márkakereskedésekbe, összességében azonban az ügyfelek hat különböző fényezés közül választhatnak. A Performance Blue mellett kétféle szürke, fehér, piros és fekete árnyalat is elérhető.
Az i30 N-t emellett tisztességesen felspoilerezték és nagy átmérőjű kerekekre állították. Az oldalküszöbök fekete színűek, míg a külső tükrök fényes feketék. A könnyűfém felnik 18 vagy 19 colosak, 225/40 vagy 235/35 méretű abroncsokkal. Az N felirat a feltűnő piros féknyergen is megtalálható, valamint elöl a kaszkádos hűtőrácson. A fényszórók sötét hátterű kerete révén szemből az i30 N sportos megjelenésű. Hátulról a légterelőre helyezett háromszög alakú harmadik féklámpa és a kettős kipufogódob még inkább kiemeli a látványos, ferde hátú karosszéria sportos jellegét.
Az első lökhárító mindkét oldalán szellőzőnyílások fokozzák a fékhűtést, az aerodinamikát pedig a felülre helyezett vízszintes LED-es nappali menetfény segíti. A hűtőrács mögötti kiegészítő légfüggöny a levegőáramlás növelésével, a turbulencia csökkentésével a kerékjáratban és a motor hatékonyabban hűtésével tovább javítja a teljesítményt. Az első és a hátsó légterelő leszorító ereje egyensúlyban tartja az autót.
Az utastérben a formázott sportülések, az egyedi kormány és váltógomb, valamint a sötét színű fém betétek és fém pedálok jelentenek újdonságot. A kihúzható üléspárnák tovább növelik a stabilitást és a kényelmet a vezető és az első utas számára. A vásárlók a hasított bőr és bőr kombinációja és a textil között választhatnak. Mindkét változatban megtalálható a háttámlán a felületből kiemelkedő N logó.
A műszerfalon váltás időzítőt is elhelyeztek, a LED-es fordulatszámmérő piros zónája pedig a vezetési teljesítmény és a motor olajhőmérsékletének függvényében változik. Mind a fordulatszámmérő, mind a sebességmérő kéken világító csíkkal szegélyezett. A központi érintőképernyőn olyan adatok jeleníthetők meg, mint az aktuális teljesítmény és forgatónyomaték, a turbónyomás és a köridő.
A sofőr öt különböző vezetési módba állíthatja be autóját: Eco, Normal, Sport, N és az egyénileg beállítható N Custom, amelyeket a kormányon elhelyezkedő két gombbal választhat ki. Ezek a módozatok más-más karakterű autózást tesznek lehetővé: motor, lengéscsillapító, elektronikus stabilitásvezérlő, differenciálmű, motorhang, kormányzás és fordulatszám-illesztés. Utóbbi automatikusan növeli a motor fordulatszámát, amikor a vezető egy magasabb fokozatról alacsonyabb fokozatra vált. Ennek következtében a meghajtási módtól függően enyhébb vagy sportosabb visszaváltást tesz lehetővé.
Az i30 N-be rajtelektronikát is építettek, amivel a lehető leghatékonyabb lehet az álló helyzetből való elrugaszkodás. A tapadást elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálmű fokozza (a Performance csomagos változatnál), amely nemcsak elinduláskor tesz jó szolgálatot, hanem a kanyarvételi képességekre is jótékony hatással van, s minimálisra csökkenti az alulkormányzottságot.
Az i30 N erejét a 2,0 literes turbómotor két teljesítményszinten adja: a Standard csomagban 250 lóerő, a Performance csomagban 275 lóerő áll rendelkezésre. Mindkét változat 353 Nm nyomatékot ad le 2000-4000-es fordulatszám között és 250 km/óra maximális sebességre képes. A 250 lóerős változat 6,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, míg a 275 lóerős változat ugyanezt 6,2 másodperc alatt teljesíti. Az i30 N Performance csomagos változatai kizárólag 19 hüvelykes Pirelli P-Zero gumiabroncsokkal, N feliratú féknyergekkel és nagyobb átmérőjű féktárcsákkal kerülnek forgalomba.
Az i30 N gyártása Nošovicében a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) vállalatnál történik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)