/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új, 240 lóerős dízelmotor a Citroën C5/C6-ban

2009. június 12. 17:37   |   Autoblog
címkék:  

Új dízelmotorral jelentkezett a Citroën, melyet a C5 és C6 modellek kapnak meg. A 2,7 literes turbódízelből továbbfejlesztett háromliteres egység nagyobb vezetési élményt nyújt, emellett csendesebb, kevesebbet fogyaszt és 12-15 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsát ki. A 240 lóerős biturbó dízelmotor a Citroën történetének eddigi legerősebb gázolajosa, különösen a C6-os modellnek volt már rá nagy szüksége. A HDi 240 FAP Magyarországon augusztusban jelenik meg a kínálatban.

Az új Euro 5-ös besorolású HDi 240 FAP motor beilleszkedett a háromliteres kategória legjobbjai közé: harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezése (max. 2000 bar), kerámia izzító gyertyái, két változó geometriájú turbófeltöltője, belső kipufogógáz keringetési és fékezési energia visszanyerő rendszere van. Egy turbó 3 hengert lát el levegővel, a maximális töltőnyomás 1,4 bar. A 3 literes HDi 3800-as percenkénti fordulatszámon adja le maximális teljesítményét, 1600-as percenkénti fordulatszámon pedig 450 Nm-es nyomatékát, ami lehetne nagyobb is, de mentségére legyen mondva, hogy 1400-as fordulaton már több mint 400 Nm-t kínál fel. A motorhoz továbbra is hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Fogyasztása vegyes ciklusban mindkét modell esetében mindössze 7,4 l/100 km, CO2 kibocsátása pedig 195 g/km, melyek figyelemreméltó értékek. Az új turbódízellel a C5 7,9, míg a C6 8,5 másodperc alatt gyorsul fel százra, s előzési képességük is javult (80-ról 120 km/h-s sebességre 4,9 és 5,2 mp).

A motor elektromos rendszerét olyan generátorral szerelték fel, amely a gépkocsi lassítási és fékezési fázisaiban visszanyeri a mozgási energiát. Az így visszanyert energiával az akkumulátorok plusz energiafelhasználás nélkül tölthetők fel. A fogyasztás csökkentése érdekében a szervo szivattyú éppen annyi rásegítést biztosít, amennyi az adott helyzetben szükséges. A generátor is elektronikusan vezérelt, tehát csak szükség esetén ad le áramot, ami a fogyasztásra és a károsanyag-kibocsátásra egyaránt kedvezően hat.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/