/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Audi S6, S6 Avant és Audi Roadjet Concept

2006. január 09. 10:57   |   Autoblog
címkék:  

Detroitban az Audi egy dinamikus kinézetű négyajtós ferdehátú tanulmányautóval és az A6-os sorozat sportos változataival jelent meg.

Audi Roadjet Concept


Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállítás (NAIAS) Audi standján látható a Roadjet Concept, amely külsőleg tipikusan Audi, azonban egy teljesen új térfelfogás szerint készült. A tanulmányautó hajtáslánc tekintetében is újat hoz, hiszen egy hosszában beépített, 300 lóerős 3,2 literes FSI motor hajtja, amihez az Audi első hétsebességes váltóját kapcsolták (Direct Shift Gearbox). A Roadjet Concept emellett olyan innovatív elektronikai rendszerek demonstrálója is, amelyek a közeljövő Audi modelljeiben jelennek majd meg.

A Roadjet Concept stílusa elég szokatlan az Auditól, lévén ez egy négyajtós ferdehátú limuzin. Ettől még a kocsi egyértelműen négykarikás, orra ék alakú, singleframe hűtőráccsal és két hatalmas légbeömlő-nyílással a lökhárító alatt. A magas vállak is jellegzetes vonások. A tervezők megnövelték viszont az ablakok méretét, hogy a világos és tágas belső tér érzetét keltsék. A széles kerékjáratok stabilitást tükröznek, a trapéz alakú hátsó ajtó és a lökhárító alatti diffúzor pedig a sportos karaktert erősítik.  

Az állandó összkerék-meghajtású Audi Roadjet Concept 4,7 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,55 méter magas, tengelytávja pedig 2,85 méter. Hossza és szélessége a felső-középosztályba pozícionálja, azonban magas építése és méretes tengelytávja folytán még nagyobb helyet kínálhat az utasoknak. A tanulmányautó ráadásul csak négyszemélyes, így bőséges hely jut a fejeknek, a lábaknak és a vállaknak is.


A meghajtásról egy 3,2 literes, közvetlen befecskendezéses, hathengeres benzinmotor gondoskodik, amely a rögzített szívócsonknak és az innovatív szelepemelő rendszernek köszönhetően 300 lóerőt termel 7000-es fordulatszámnál. A maximális nyomaték 330 Nm 4500/percnél. Egyedülálló a hétsebességes Direct Shift váltó is, amely a DSG-hez hasonlóan a manuális váltó előnyeit kombinálja a modern automata szerkezetek jó tulajdonságaival. A Roadjet Conceptben debütál emellett az Audi új dinamikus kormányzási rendszere változó áttételű fogasléces kormányművel.

A sofőr három előre beállított járműkarakterisztika közül választhat: a “komfort”, “dinamikus” és “sport” módok megváltoztatják a kormányzást, a lengéscsillapítást, az erőátvitelt, illetve a motor természetét. A legelképesztőbb újítás az Audi Roadjet Conceptben azonban az elsősorban a biztonságot szolgáló, járművek közötti átjárható kommunikációs rendszer, amely a forgalomban részt vevő járművek közötti adatcserére épül, WLAN hálózaton.

Audi S6 és S6 Avant


Az új Audi S6 limuzin az Audi sportos filozófiájához igazodva első osztályú komforttal és szándékosan visszafogott, elegáns külsővel rendelkezik. Az S6 mindössze 19 colos kerekeivel, enyhén öblösített első kerékjárataival, függőleges tagozású hűtőrácsával és szolid hátsó légterelőjével különbözik a többi A6-ostól (az Avant tetőspoilert kap). A kombival egyetemben – amelyik a sportosságot nagyfokú variálhatósággal és rugalmassággal kombinálja – idén tavasszal kerülnek piacra. A márkarangsort betartva, az S6 és S6 Avant 5,2 literes V10-es FSI erőforrása 420 lóerőt képes leadni 6800-as fordulatszámnál, míg a maximális nyomatéka tekintélyt parancsoló 540 newtonméter (Audi S8: 450 LE és 540 Nm). A hajtónyomaték nagy része, 500 Nm 2500 és 5500-as fordulatszám között végig jelen van, ami óriási húzóerőt garantál mindenféle vezetési szituációban. A S6 limuzin már 5,2 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet (S6 kombi: 5,3 mp), maximális sebessége pedig 250 km/h elektronikusan korlátozva.

Az Audi mérnökei a hajtásláncot, a kormányzást és a felfüggesztést is a teljesítményhez mérten megerősítették: a standard hatsebességes tiptronic váltó gyorsabban reagál, az acélrugós felfüggesztés pedig agilisabb és direktebb reakciójú, akárcsak a szervokormány. Mint az S-modelleknél általában, az új S6 és S6 Avant is állandó quattro négykerékhajtást kap 40:60 százalékos nyomatékelosztással. Az új S8-hoz hasonlóan az S6-os sem a lámpától lámpáig való gyorsulásra készült, hanem sokkal inkább a hosszú távú, tempós és mindenekelőtt komfortos haladást részesíti előnyben. Az utastérben fényűző hangulat uralkodik; többek között exkluzív bőr/Alcantara kárpitozású sportülésekkel, valamint nagyteljesítményű, többzónás légkondicionáló berendezéssel is felszerelik az autókat.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/