/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új BMW X5 hét üléssel

2006. augusztus 09. 03:02   |   Autoblog
címkék:  

Jövőre érkezik a második generációs BMW X5 SUV, ami az első hétüléses BMW személyautó lesz a piacon.


A terepjárósabb, masszívabb kinézetű új X5-ös 19 centiméterrel hosszabb (4,85 méter) és 6 centiméterrel szélesebb (1,95 méter) a jelenleg futó modellnél, így akár egy harmadik üléssorral is felszerelhető. Hét utas mellett 200 liter hely marad a poggyászoknak, ám ha csak öten utaznak az autóban, a két hátsó, hárompontos biztonsági övvel felszerelt szék a csomagtartó padlójába hajtogatható. Amelyik vásárló az ötüléses konfigurációt választja, a máskülönben a két hátsó pótülés által elfoglalt 90 literes plusz tárolóhelyhez is hozzájut. Ennél az elrendezésnél a csomagtartó űrmérete 620 liter, ami 155 literrel haladja meg az elődét. A második üléssor ledöntésével az X5-ös szállítókapacitása tovább növekszik, ekkor 1750 literes tér áll rendelkezésre – nagyobb, mint bármely másik BMW-nél.      


Hiába azonban a sok praktikum, a BMW nem hazudtolta meg magát: az új X5-ös sportos, dinamikus kinézetű, utastere pedig luxus kivitelű. A karosszéria légellenállási együtthatója mindössze 0,33, ami rekord a járműosztályban. A kedvező légellenállás a hátsó tetőspoilernek és a közel sík haskialakításnak is köszönhető. Az X5 kilencféle külső fényezéssel, négyféle dekorberakással és hétféle kárpitszínnel lesz elérhető. Az utastérben vadonatúj a műszerfal, a kormány, s bemutatkozik az iDrive kezelőrendszer. A központi, színes kijelző a mászerfalra, a szellőzőrostélyok fölé költözött, míg az iDrive kontrollere az új stílusú sebességváltó-kar mellett nyert elhelyezést. A kontrollerhez nyolc gomb tartozik a műszerfalon, melyek a menüpontok gyors elérését teszik lehetővé. Új opció a parkolókamera, ami a sztenderd parkolást segítő rendszert egészíti ki.

Három erőforrással indul a forgalmazás: az X5 3.0d háromliteres soros hathengeres turbódízelt, az X5 3.0si háromliteres soros hathengeres benzinest, míg az X5 4.8i V8-as motort kap. A legnépszerűbb ezután is a 3.0d változat lesz, immár 231 lóerős, piezo-injektoros common rail befecskendezéssel. Az új aggregát 25 kilogrammal könnyebb és 7%-kal kevesebbet fogyaszt, mint elődje (8,8 l/100 km). Nyomatéka 520 Nm-re emelkedett, ami már 2000-es fordulatszámon rendelkezésre áll. Ezek után nem csoda, hogy az X5 8,3 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, végsebessége pedig 214 km/óra.


A paletta zászlóshajója a 355 lóerős, 4799 köbcentis V8-as benzinmotor, amivel az X5 4,8i hamarabb éri el a 100 km/órás sebességet, mint a Range Rover Sport vagy a Mercedes-Benz ML500, és magasabb végsebességre képes. 6,5 másodperc telik el nullától százig, a száguldás pedig 240 km/óránál ér véget. A nagy teljesítmény ellenére az átlagfogyasztás szerény 12,5 liter.

A motorokhoz a BMW egy új hatfokozatú automataváltót fejlesztett ki, amely akár 50 százalékkal gyorsabb váltásokat tesz lehetővé, mint a korábbi, szintén kiváló szerkezet. A hagyományos kézifék helyét pedig elektronikus parkolófék vette át.


Az új BMW X5-ben az xDrive összkerékhajtás kiegészítéseként most először megjelenik az Adaptive Drive és az Active Steering, azaz az aktív felfüggesztés és kormánymű is. Előbbi hidraulikus stabilizátorokkal kiegyenlíti a karosszéria dőlését kanyarban, és magában foglalja az aktív lengéscsillapítókat is. A járműosztályban elsőként, az X5-ös head-up display-jel is felszerelhető, ami a vezető látóterében, a szélvédőn jeleníti meg a fontosabb infomációkat. Szintén az X5-ön debütálnak a szegmensben a defektmentes gumiabroncsok, melyek révén a balesetet követően a jármű még 144 kilométert haladhat 80 km/órás sebességgel. A széria kerékméret amúgy 18 hüvelyk, de felárért 19 és 20 colos felniken is gördülhet az X5-ös.   

Ahogy a legutóbb faceliften átesett X3-asban, úgy a második generációs X5-ösben is továbbfejlesztették a Dynamic Stability Control+ (DSC+) menetstabilizáló rendszert. Négy új funkciót kapott – fékelőfeszítés, féktárcsa-szárítás, dombsegéd és fékerőcsökkenés kompenzáció -, a DTC kipörgésgátló funkció pedig külön (részlegesen) kikapcsolható a műszerfalról.

Az új BMW X5 forgalmazása előreláthatólag jövő tavasszal indul.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/