/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Cadillac a német prémium modellek ellen

2012. január 11. 20:55   |   Autoblog
címkék:  

Világmárka lesz a Cadillacből, és a General Motorshoz tartozó márka Európában mindjárt a német prémium szedánokat veszi célkeresztbe új középméretű ATS modelljével. Az új padlólemezre épült ATS sport szedán erős motorokkal, viszonylag alacsony tömeggel és Nürburgringen edződött futóművel lép a ringbe. Észak-Amerikában nyáron kezdik el árulni.

Az új ATS 4643 mm hosszú, 1805 mm széles, 1421 mm magas, tengelytávja pedig 2775 mm-es, mellyel lényegében ugyanakkora, mint a legfőbb konkurenseinek tekintett Audi A4, BMW 3-as és Mercedes C-osztály. A jármű nem különbözik sokban a korábbi, Saab 9-3-alapú BLS-től; tipikus Cadillac, függőleges fényszórókkal és hátsó lámpákkal. Újdonságot a LED-es nappali fények és az autópálya tempónál bezáródó hűtőrács lamellák jelentenek, amelyek javítják a légellenállást.

Az ATS műszerfala egyszerre sportos és luxusautós; rendkívül stílusos, szép vonalú és finom anyagokkal borított. A tervezők valódi fát, fémet és szénszálat használtak a berendezéshez, a színvilág pedig a világostól a melegen át a sötétig és sportosig terjed. Felárért elektromosan állítható oldaltámasszal rendelkező sportülések is választhatók. A műszerek és a kabin megvilágítása LED technikájú, ami szintén fokozza a prémium jelleget.

Az ATS modellbe beépítették a CUE (Cadillac User Experience) rendszert is, ami a felhasználói élményt hivatott fokozni. A CUE akár 10 mobileszköz, pendrive, SD kártya és MP3 lejátszó adatait képes a gépkocsi fedélzeti multimédiás rendszerével szinkronizálni. A CUE-val minden sokkal egyszerűbb, a rádió és a szórakoztató rendszer vezérlését például összesen négy gombbal oldották meg, míg más modellekben erre a célra akár 20 gomb szolgál. A CUE szíve a 20 centiméter átmérőjű érintőképernyő a műszerfalon, amely mögött egy 1,8 literes rekeszt is elhelyeztek.

A Cadillac ATS egy területen sem szeretne lemaradni a német prémium modellektől, így radarok, kamerák és szenzorok növelik benne az utasok biztonságát. Ütközés-elkerülő rendszere például a sofőr helyett cselekszik, ha szükséges, és állóra fékezi a járművet a baleset elkerülésének érdekében. Opcióként a teljes sebességtartományban aktív követési távolság szabályzó rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető és holttér-figyelő rendszer, tolatókamera, adaptív fényszórórendszer és dombsegéd is rendelhető. Head-up display is elérhető.

Az ATS az eddigi legagilisabb és legkönnyebb Cadillac. Tömege 1542 kilogramm, tengelyenkénti súlyelosztása pedig tökéletes, 50-50 százalékos. Előre MacPherson, hátulra pedig a márka első ötlengőkaros független felfüggesztése került, ám komolyabb, adaptív csillapítású FE3 sportfutómű is rendelhető az autóhoz.

A középméretű Cadillac három erőteljes, közvetlen befecskendezéses és folyamatosan változó szelepvezérléses benzinmotorral kerül piacra, de Európában a kínálatot egy dízelmotorral is biztosan kiegészítik majd. A palettát egy új fejlesztésű 2 és 2,5 literes négyhengeres, valamint egy 3,6-os V6-os hajtómű alkotja. A 2,5 literes szívó benzines 202 lóerőt és 258 Nm nyomatékot ad le, míg a 2 literes turbó teljesítménye 270 lóerő, nyomatéka 353 Nm. Utóbbi igazán jó darabnak ígérkezik, nyomatékának 90 százaléka ugyanis az 1500 és 5800 közötti fordulatszám-tartományban kiaknázható. A hathengeres aggregát 320 lóerőt és 362 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába, s érdekessége, hogy E85-ös bioetanollal is üzemeltethető.

A motorokhoz hatgangos váltóműveket kapcsoltak. A 2 literes turbó manuális Tremec TR3160 és Hydra-Matic 6L45 típusú automata szerkezettel is választható, míg a 2,5 és a 3,6 literes változatokhoz automata váltót adnak. Az ATS hátsókerék-hajtással érkezik, azonban felárért négykerék-hajtással is felszerelhető.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/