/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Dodge szabadidő-autó

2008. május 23. 18:31   |   Autoblog
címkék:  

A Dodge Journey szabadidő-egyterű sokféleképpen alakítható, rugalmas utas- és csomagtérrel készül, öt vagy hét üléssel és 2 literes turbódízellel.


Hazánkban szeptemberben indul a Dodge új szabadidő-autójának, a Journey-nek a forgalmazása. A szabadidő-egyterű sokféleképpen alakítható, rugalmas utas- és csomagtérrel készül, öt vagy hét üléssel. Alapmotorja a hatfokozatú kézi, illetve vadonatúj, hatfokozatú duplakuplungos Getrag automataváltóval kapható kétliteres turbódízel egység. Benzinmotorból 2,4 literes soros négyhengeres, illetve bioetanollal is üzemeltethető 2,7 literes V6-os lesz választható. A Dodge Journey Magyarországon csak 2 literes CRD motorral lesz kapható.


Az okos, rugalmas ülésrendszert és csomagteret kínáló belső tér kétféle kivitelben kapható: ötüléses elrendezés tágas raktérrel, illetve 5+2-es üléskialakítás azokra az esetekre, amikor több utassal utazunk. A Journey tele van ötletes megoldásokkal. Van benne például színes képernyős navigációs rendszer, két darab hűtött italtartó rekesz a kesztyűtartóban, foltokkal szemben ellenálló, szag- és portaszító, könnyen tisztítható és kopásálló YES Essentials kárpitozás, tolatókamera, mozgatható LED-es térkép/olvasó lámpák, valamint kivehető, tölthető LED-es zseblámpa a hátsó csomagtérben. Extraként 20,3 cm (8 colos) átmérőjű színes monitorral felszerelt hátsó utastéri szórakoztató rendszer is rendelhető, a műszerfalba épített DVD-lejátszóval, de Bluetooth telefonrendszer is kérhető. Ezen kívül az utastérben négy darab 12 voltos csatlakozót alakítottak ki a kisebb elektronikai berendezések működtetésére.


A Dodge Journey alapváltozata ötüléses utastérrel készül, az opcionális 5+2-es kivitelben szabadon variálható az ülésrendszer és a csomagtér mérete. Az 50/50 arányban osztott harmadik üléssor használaton kívül a csomagtér padlójába hajtható, teljesen sík rakteret kínálva. A 90 fokban nyitható hátsó ajtókon át könnyebb a beszállás a harmadik üléssorba. Az összehajtható jobb első ülés párnája alatt egy 273 x 222 mm méretű tároló található, az ülés hátoldala pedig ledöntve asztalként funkcionál. Emellett az első ülések mögött két tároló található a padlóban, amelyekben akár 12 darab 330 ml-es üdítős doboz, jég, vagy egyéb tárgyak tárolhatók. A tárolók teteje zárható, belsejük kivehető, így könnyen tisztíthatók. A második üléssor egyetlen kézmozdulattal csúsztatható előre, és megkönnyíti a beszállást a harmadik sorba. Az ötüléses modellekben a második üléssor mögött egy további, a háromrészes padlóba rejtett rekesz található. A csomagtér padlója megfordítható, és akár “zöldséges rekeszként” vagy szennyezett tárgyak tárolására is használható. A padló egyik felét kopásálló szőnyeg, másik oldalát műanyag borítja, ami a piszkos tárgyak szállítása után könnyen tisztítható.


Az 5+2 ülésrendszerű modellekben a harmadik ülések mögött a padlóban egy rejtett tárolórekesz található. A második üléssor támlája ledönthető, ekkor a támla dupla pohártartóként és kisebb elektronikai eszközök, nassolnivaló, zsírkréta vagy egyéb apróságok elhelyezésére alkalmas tárolóként funkcionál. A sofőr kényelmét biztosító középső kartámasz 76 mm-es úton csúsztatható előre-hátra. A gyermekfigyelő tükör szériafelszerelés, 2008 végétől pedig ülésmagasító is rendelhető lesz az 1,45 méter magas, 22 és 39 kg testsúly közötti gyermekek számára. A Dodge Journey-ben egyébként alapfelszerelés az ESP, a borulásgátló rendszer (ERM), valamint a 6 légzsák.


A vásárlók eltérő igényeinek kielégítésére a Dodge Journey a nemzetközi piacokra többféle motorral és váltóval érkezik. A VW-től származó kétliteres turbódízel mellett két benzinmotorral is kapható: a 2,4 literes, 170 lóerős négyhengeres “világmotorral” és a hatfokozatú automataváltóval kombinált 2,7 literes flex-fuel V6-ossal. Hazánkban csak a kétliteres turbódízel motor lesz rendelhető. Ennek teljesítménye 140 lóerő, nyomatéka pedig 310 Nm. Hatfokozatú kézi váltóval 6,5 litert fogyaszt száz kilométerenként, a duplakuplungos hatfokozatú automatával pedig 7-et. A 185 lóerős flex-fuel változat az év végétől lesz elérhető az európai piacokon.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/