/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Ezüstnyíl Goodwoodban

2008. június 26. 16:31   |   Autoblog
címkék:  

Négy évig épült a versenyautó, amely eredeti változatában H.P. Müller és Tazio Nuvolari pilótákkal a volánjánál két nagydíj-győzelmet is aratott.

Az Audi Tradition világpremierrel készül az idei goodwoodi (Anglia) “Festival of Speed” (2008. július 11-13.) programjára. A világ legnagyobb versenysport-történeti rendezvényére az ingolstadtiak az 1939-es kettős kompresszoros Auto Union Silberpfeil Typ D teljesen valósághűen megépített példányával érkeznek.


Négy esztendőt igényelt e versenyautó megépítése, amely eredeti változatában H.P. Müller és Tazio Nuvolari pilótákkal a volánjánál két nagydíj-győzelmet is aratott. Az Ezüstnyíl most Goodwood mintegy 150 ezer nézője előtt Nick Mason, a Pink Floyd dobosának keze alatt indul első útjára.

Az “új” Auto Union Typ D teljes egészében Angliában készült. Az East Sussex-beli Crosthwaite & Gardiner ennek során az Auto Union Ezüstnyíl versenygépek rekonstrukciója terén gyűjtött, közel 30 esztendős tapasztalataira támaszkodhatott, míg a southamptoni Roach Manufacturing karosszériaszobrászai csupán néhány történelmi fotó segítségével tájékozódhattak.

Az Auto Union Kelet-Németország második világháborút követő szovjet megszállása idején történt elpusztításával nem csupán az utolsó Auto Union versenyautó veszett el, de a műszaki dokumentációkból is alig maradt meg valami. A most bemutatkozó “Typ D” az Auto Union Ezüstnyíl (1934-1939) legutolsó fejlesztési fázisát képviseli a zwickaui Auto Union versenyrészlegéből. Annak érdekében, hogy 420 lóerős, 12-hengeres motorja a “Typ D” versenygépet még gyorsabbá tehesse, a bemutató évétől készült változat egyfokozatú feltöltőjét 1938-ban kettős kompresszorral váltották fel. Ez 65 további lóerőt kölcsönzött a versenygép számára, s a karosszérián is különböző módosításokat tett szükségessé. Az autó hátulján a kettős kompresszor elhelyezésére így jellegzetes kiemelkedést alakítottak ki, amit hosszú szívócsatorna és laposabb orr egészített ki. Az így átdolgozott “Typ D” először az 1939-es szezon közepén, a Belga Nagydíjon mutatkozhatott be. Ezért nem állt rendelkezésre túl sok kép, amiről Keith Roach és csapata tájékozódhatott volna. Az eredménnyel azonban a főnök igencsak elégedettnek tűnt: “Cégünk történetének egyik mesterműve.” A Roach Manufacturing már az Auto Union Typ C 1937-es világrekord-modell karosszériáját is elkészítette pusztán fotók alapján, amely az Audi Múzeumban tekinthető meg.

A most bemutatkozó Auto Union Typ D az utolsó Ezüstnyíl “replika”, amelyre az Audi Tradition megbízást adott. Thomas Frank, az Audi Tradition vezetője így kommentálta: “Középtávon az 1938-ból származó, messzemenőkig eredeti alkatrészekből álló, és immár évek óta a versenypályákon szereplő Auto Union Typ D modellünket állítjuk be az Audi Múzeum anyagába. E döntésünkkel elejét vehetjük az esetleges sérülés veszélyének is, a most készülő replika pedig e modellt helyettesítheti majd. Az érdeklődők így továbbra is részesülhetnek a különleges élményben, hogy menet közben is megtekinthetik e versenyautót.”


Nick Mason személyében az Audi tekintélyes pilótát nyert meg a versenyautó első útjára, a Pink Floyd dobosa ugyanis a történelmi versenysport prominens egyénisége a Brit-szigeteken. Mason a 24-órás Le Mans-i futamon is öt alkalommal rajthoz állt, s veterán versenyautók egész gyűjteményét mondhatja magáénak, amely értéke valahol a kétszámjegyű eurómilliók középső tartományában járhat. Mason 2007-ben már vezetett Goodwoodban Auto Union versenyautót, mégpedig az 1936-ból származó “Typ C” modellt. Idei “bevetésének” is már előre örül.

Nick Mason azonban nem az egyetlen pilóta, aki Goodwoodban Audival gördül a rajtrácsra. Frank Biela, az ötszörös Le Mans-i győztes az Audi A4 Supertouring volánja mögött tér vissza az autóversenyzés szülőhazájába, ahol 1996-ban megnyerte a Brit Túraautó-bajnokságot (BTCC). Az Audi Sport a helyszínen a Le Mans-i győztes Audi R10 versenygépét is kiállítja.

Az Audi-embléma négy karikája az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat szimbolizálja, amelyek 1932-ben az Auto Union neve alatt egyesültek. Az 1969-ben fuzionált Auto Union és NSU számos jelentőségteljes fejlesztéssel járult hozzá az autóipar fejlődéséhez. Az AUDI AG 1985-ben az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/