/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Fiat Multipla, továbbra is 6 üléssel

2004. szeptember 15. 15:53   |   Autoblog
címkék:  

Az összetéveszthetetlen, szórakoztató formájú, sokak szerint pedig egyszerűen csak csúnya első generációs Fiat Multipla nemrég teljesen átalakult, sokkal emészthetőbb külsőt vett fel.

Ügyes ötletek, kivételes kényelem


Az új modell egyik erénye az innovatív felépítés, amely a kategória igazi 3+3 ülésesévé teszi. Hossza alig több mint négy méter, mégis mind a hat személy bőséges mozgástérrel rendelkezik. Még a széleken is nagy a fejmagasság, így egyáltalán nem érzi magát beszorítva az ember. Az igen alacsony övvonalnak köszönhetően pedig rögtön az autó mellett látni a talajt. Az új Multiplában alkalmazott modulépítés azt jelenti, hogy az ülések dönthetők és kivehetők; ilyenkor a rakodótér eléri az 1300 litert. Az utastér a kategória legtágasabbja, több mint három köbméteres, ami persze nem megy a vezethetőség rovására. Az új Multiplában kellemes, társas élmény az utazás. Ideális autó, ha családdal vagy barátokkal kerekedünk fel. Az ülések száma az emberekéhez alkalmazkodik (három, négy, öt vagy hat), és bőven marad hely a holminak. Ha csak hárman ülnek be, terjedelmes poggyásztér marad, ugyanakkor a kompakt méretek és a jó kilátás miatt városban is jól lehet vele közlekedni.

Rendkívüli variálhatóság

Az új Multipla nemcsak tágas, hanem remekül variálható is, így alkalmazkodik használójának és az egész családnak az igényeihez és céljaihoz. Valamennyi üléstámla dőlését szabályozni lehet, a hátsók támlája lefektethető, illetve az ülést előre lehet buktatni, vagy ki lehet venni, hogy nagyobb legyen a raktér. Ráadásul a hátsó üléseket kétféle hosszirányú helyzetben rögzíthetjük, a különbség 15 centiméter. Ha elülső állásba tesszük őket, 540 literes a csomagtartó. A csomagtér térfogata az üléstámla magasságáig 430, kiszedett ülésekkel pedig 1300 liter. A rakodást a sík padló is megkönnyíti. A használaton kívüli középső ülések kartámaszként és pohártartós asztalként szolgálhatnak.

Vásárláskor a vevő úgy változtathatja az új Multiplát, hogy az első középső ülés helyén középkonzol legyen, melyben 18 literes hőszigetelt doboz kap helyet, ami három egyliteres és egy félliteres palack elektromos fűtésére és hűtésére alkalmas járó motor mellett.

Új design, az eredetiség megtartásával

Az orr-rész uralkodó elemei a technolámpák, a háromdimenziós krómkeret és a high-tech hatású méhsejt hűtőmaszkon elhelyezett kerek embléma, ami mellett vízszintes díszlécek láthatók. A fényszórók oldalirányban elnyúlnak, akárcsak a háromrészes légbeömlő. Az autó erős és stílusos, ugyanakkor derűs és gondtalan hatást kelt. Hátulról a sarkokra beforduló lökhárítók masszív és kompakt jellegét mutatják; hatalmas hátfalajtaján pedig az óriási üveg mellett még egy nagy Fiat emblémának is jutott hely. Szolid és elegáns az oldalnézet is, ahonnan a fényezett küszöbök első látásra feltűnnek. Belül ezer apró ötlet szolgálja a térkihasználást és a variálhatóságot. A középső ülések ugyanakkorák, mint a szélsők, a műszerfal szövetbevonatú, a műszerek, valamint a kapcsolók ergonomikusak és jól illeszkednek a Multipla eredeti stílusához. A hagyományos, sík műszerfal-kialakítással szemben az új Multipláé például háromdimenziós, lejtős felülete olyan, mint egy munkapult, amin a kapcsolók és műszerek a szigorú ésszerűség szempontjai alapján kaptak helyet. A műszerek a vezetőtől kissé jobbra, de feléje fordulva helyezkednek el, így egyetlen oldalpillantással ellenőrizhetők.

Az új választék

Az új Multipla kétféle (Active és Dynamic), gazdag felszereltségi szinttel, tízféle színben, sokféle opcióval és tartozékkal rendelhető. A Magyarországon kapható mindkét motor –  a 76 kW-os (103 LE) 1,6 Torque 16V és a 85 kW-os (115 LE) 1,9 JTD –  gazdaságos, dinamikus és rugalmas. Továbbá létezik már egy környezetkímélő erőforrás is, az 1,6 Natural Power 68 kW-os (92 LE), metán- és benzinüzemű motorváltozat.

A 103 lóerős 1.6 Torque 16V motor csúcsteljesítménye 5750-es percenkénti fordulatnál jelentkezik, 144 Nm nyomatéka pedig 4000-nél. A vonóerő körülbelül 85%-a a 2300-5800-as fordulattartományban áll rendelkezésünkre. Ezzel a motorral 170 km/órát érhetünk el ötödik fokozatban, illetve 12,6 másodperc alatt gyorsulhatunk 100 km/órás sebességre. Az autó vegyes használat mellett mért fogyasztása 100 kilométeren 8,6 liter. A 1.9 JTD a Fiat bevált, közös nyomócsöves dízelmotor-kínálatának továbbfejlesztett tagja, melyben tovább nőtt a teljesítmény és csökkent a fogyasztás, illetve a károsanyag- kibocsátás. 115 lóerős csúcsteljesítményét 4000/percnél adja le, nyomatékmaximuma 205 Nm (2000-es fordulatnál). Ezzel az erőforrással 176 km/óra az új Multipla végsebessége, 12,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és 6,4 litert fogyaszt.

Az új Multipla biztonsági felszerelésébe ABS, ESP, hat légzsák és az utas súlyát érzékelő szenzor is beletartozik, illetve függönylégzsák is kapható hozzá. A hátsó fejtámlák nem akadályozzák a hátrapillantást, és védenek a poggyász előrecsúszásától, a gyermeküléseket pedig Isofix csatokkal rögzíthetjük.

Könnyű vezethetőség


Az új Multipla nagyon könnyen vezethető, határhelyzetben enyhén alulkormányzottan viselkedik, mozgása azonban mindig kiszámítható. A direkt áttételű volán egy fordulata 51 milliméterrel mozdítja el a fogaslécet, így gyorsan lehet reagálni irányváltoztatással. Kanyarban a Multipla engedelmesen követi a kijelölt irányt és alig dől meg a karosszéria. A MacPherson első és a nyomtávrudas hátsó futómű jól kirugózza az út egyenetlenségeit, és finoman reagál kanyarodáskor. A vezetőoldali tükör osztott, holttérmentes, a szintén osztott utasoldali tükör alsó része pedig a hátsó kereket célozza, hogy segítse a tolatást. A fordulókör mindössze 5,5 méteres.

Bluetooth kihangosító

Az új Multipla az első Fiat modell, amelyben a Bluetooth technológia gondoskodik a mindenféle körülmények közötti biztonságos vezetésről. A tartozékként kapható készlet jóvoltából akkor is használni lehet a Bluetooth mobiltelefont, ha az éppen az ember zsebében vagy táskájában van. A rendszer automatikusan lehalkítja a rádiót és a beszélgető partner hangja a sztereó rádió hangszóróiból hallatszik. A Fiat döntésének értelmében akkor is működőképes a Bluetooth kihangosító, ha még nincs rádió beépítve az autóba, mert az előkészítésben benne foglaltatnak a vezetékek és a hangszórók. Így az ügyfél bármilyen rádiót vehet később, nem kell lemondania e szellemes megoldásról. Az új Multipla Bluetooth kihangosítója analóg visszhangelnyomással működik, ezért nincsenek kellemetlen, fémes felhangok. A készüléket és a kezelőgombjokat is beépítik a járműbe. A rendszerrel egyszerre három mobiltelefont lehet kódolni.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/