Új formák a SsangYong-nál
A dél-koreai SsangYong-nak ez az első koncepciója, amely előfutára annak a húsz új modellnek, amelyeket 2009 és 2014 között akar bemutatni a gyár.
Azok, akik figyelemmel követik az éppen piacon lévő márkákat biztosan találkoztak már furcsa orrú és arányú terepjárókkal, pickupokkal. Ezek a SsangYong-ok, amelyek bár küllemre nem nyerték meg túlzottan sokak szívét, elérhető áron megfelelő technikát nyújtanak azoknak akiknek éppen erre van szükségük. A gyár vezetői valószínűleg érzékelték az ezt a fajta vásárlói ellenállást modelljeik kinézete miatt és léptek. Egyelőre csak egy koncepció formájában, de már ez is azt mutatja, hogy a koreai cég belátta: új irányba kell elindulnia.
A C200-as, amely egy kompakt szabadidő autó lesz, nélkülöz minden extrém formai megoldást, jó ízlést, idegen lámpatestet, motorháztetőt és egyebet, amelyek miatt sok kritika érte a gyártó modelljeit. Az egyszerű vonalvezetésű, érdekes, de nem durva lámpatestekkel feldobott karosszéria bármelyik mai versenytárs mellé bátran melléállítható.
A dél-koreai SsangYong-nak ez az első koncepciója, amely előfutára annak a húsz új modellnek, amelyeket 2009 és 2014 között akar bemutatni a gyár. A C200-as, amelynek versenytársai a ma is futó szabadidő autók zömét adó Toyota RAV-4, a Honda CR-V, a Nissan Qashqai és a VW Tiguan lesznek teljesen új platformra épül, így sokkalta személyautósabb lesz, mint eddig bármelyik SsangYong.
A mind két kerék, mind négy kerék meghajtással -a platform ezt lehetővé teszi- piacra kerülő SUV-ot egy teljesen új, 2,0 literes 175 lóerős dízelmotor hajtja majd, amelyhez hatfokozatú manuális váltó párosul és teljesíteni fogja az Euro5 káros anyag kibocsátási előírást.
Az új modellnél a súlycsökkentés érdekében alumínium felfüggesztést alkalmaztak, amelynek segítségével lejjebb tudták helyezni az autó súlypontját, ami még jobb kezelhetőséget biztosít a vezetőnek.
Az olasz ItalDesign-Giugiaro formatervező stúdió által tervezett karosszéria, amely immár modern technikát rejt mind a kerékjáratok, mind a motorháztető alatt várhatóan 2009-2010-ben kerülhet gyártásba.
A C200 műszaki adatai:
A karosszéria 4400 mm hosszú, 1810 mm széles és 1685 mm magas. Az autó tengelytávolsága 2640 mm. A C200 orrában helyet foglaló 2,0 literes dízelmotor 1999 cm3 hengerűrtartalmú, teljesítménye 175 LE, míg maximális nyomatéka 370 Nm. Az összkerékhajtás mellé hat fokozatú kézi kapcsolású váltó párosul, az autó pedig 18″-os kerekeken gördül.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)