Új képek és infók a Porsche Panameráról
A Panamera S csomagtere 445 literes, míg a Turbóé 13 literrel kevesebb. Az üléstámlák lehajtásával azonban 1250 literes térhez juthatunk.
Az ötajtós, négyüléses Panamerát 400 lóerős szívó és 500 lóerős duplaturbós V8-as benzinmotorral, hátsó- és négykerék-hajtással, továbbá duplakuplungos váltóval kínálja szeptembertől a Porsche. A vevők saját elképzelésük szerint rendezhetik be az utasteret, ahol négy embernek és csomagjaiknak is jut hely. A 445 literes poggyásztérbe négy bőrönd egymás mellé állítva pakolható be, s ha mindez nem elég, a térfogat az ülések lehajtásával 1,2 köbméteresre növelhető. Bár a Porsche Panamera megjelenésére még hónapokat kell várni, vételárát már kikalkulálták: az alapváltozatot 94 ezer euróra tartják, míg a csúcsváltozatért 135 ezer eurót kell letenni az asztalra.
Kezdjük a belső térrel, hiszen a Panamera utasteréről eddig nem voltak információink. Az utasteret kettéosztja a magas középkonzol, így négy különálló, formázott ülést látunk. Mivel Porschéval állunk szemben, alacsony az üléspozíció, a kormánykerék pedig szinte függőlegesen áll. Csakis első osztályú bőrkárpitozás kérhető a Panamerába; 13-féle szín- és anyagkombináció, négy különböző kétszínű hangulat, továbbá hétféle dekoráció áll rendelkezésre. A klasszikus karbon mellett például természetes, “lélegző” fabetét is kérhető a műszerfalra. Az extralistán számos tétel szerepel, plusz pénzért többek között négyzónás klímaberendezés, elektromos kontúrülés és high-end audiorendszer is rendelhető. Utóbbit a német specialista Burmester készíti; a 16 hangszórós, erősítőkkel és mélynyomóval megtámogatott rendszer 1000 watt teljesítményű. A Panamera S csomagtere 445 literes, míg a Turbóé 13 literrel kevesebb. Az üléstámlák lehajtásával azonban 1250 literes térhez juthatunk.
Eleinte a Panamerát csak közvetlen befecskendezéses nyolchengeres motorokkal fogják árusítani. Az S alapváltozat 4,8 literes aggregátja 400 lóerős és hatfokozatú kézi váltó tartozik hozzá, de természetesen rendelkezésre áll a kiváló hétfokozatú duplakuplungos berendezés (PDK) is (felára 3500 euró). A PDK “tartozéka” a start/stop funkció, mely piros lámpánál vagy dugóban álláskor leállítja a motort. A Panamera S 5,4 másodperc alatt gyorsul fel százra, végsebessége pedig 283 km/óra. Kombinált fogyasztás emellett állítólag 10,8 liter. A négykerék-hajtású Panamera 4S alapban megkapja a duplakuplungos váltóművet, így kereken 5 másodperc alatt felgyorsul 100 km/órára. Átlagfogyasztása azonban csak 11,1 l/100 km. 102 ezer eurót kell fizetni érte.
A zászlóshajó, a Panamera Turbo két turbófeltöltőt kapott, így könnyedén hozza a félezer lóerős teljesítményt. Motorja mind a négy kereket hajtja, így a nulla-százas sprint mindössze 4,2 másodpercig tart. Maximális sebessége túl van a mágikus 300-as határon, pontosan 303 km/óra. A Porsche közlése szerint azonban ez a gép sem fogyaszt többet 12,2 liternél. A Turbo 135 154 euróval csapolja meg a bankszámlát.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)