Új, kettős kuplungos váltó a Fordokban
A Ford új, kettős kuplungos PowerShift váltókat mutatott be a Focus és a C-MAX modellekhez
A Ford európai modelljei PowerShift névre keresztelt új, kettős kuplungos automata váltókat kaptak. Az új hatfokozatú váltó a Ford Focus és C-MAX modellekhez rendelhető, ezen belül is a 110 vagy 136 lóerős 2,0 literes TDCI dízelmotorokkal szerelt változatokhoz. Az új váltómű a szokásos P, R, N, D fokozatokkal rendelkezik és D fokozatból egy áthúzható manuális fokozatválasztó résszel.
A Ford majdhogynem utolsóként mutatja be ezt a technológiát a gyártók közül, lévén a Volkswagen – akinél a hasonló elven működő váltómű DSG néven fut – és az Audi immár a továbbfejlesztett hétfokozatú változatot használja mind hosszanti és keresztben való elhelyezéssel.
A Mitsubishi is mostanában tervezi saját SUV-jéhez párosítani a kettős kuplunggal ellátott váltót, amelynek nagy előnye az automatákkal szemben, hogy rendkívül gyorsan képes egyik sebességi fokozatból a másikba váltani, akár gyorsításnál, akár lassításnál, és eközben hozza (sőt, néha alulmúlja) a kézi kapcsolású váltók fogyasztási adatait is.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)