Új Porsche Panamera modell érkezik
A Porsche bemutatta a Panamera Gran Turismo Sport (GTS) modellváltozatot, amely teljesítményét tekintve az S és a Turbo modellek között helyezkedik el. Egy centiméterrel csökkentett hasmagassága, speciálisan kalibrált légrugózása és nagyobb fékei azonban a legsportosabb Panamerává avatják.
A Panamera GTS apró formai különbözőségeket mutat a többi Panamera modellhez képest; az első lökhárító középső része, a küszöbidomok, valamint a hátsó lökhárító alsó része pedig fekete színű. Az utastérben sportfotelek, váltóevezőkkel kiegészített SportDesign kormánykerék, exkluzív GTS bőrözés és Alcantara kárpitozás várja a beülőket.
A GTS modellben egy 4,8 literes szívó V8-as hajtómű dolgozik, amely 430 lóerőt és 520 Nm-es nyomatékot mozgósít. Így 30 lóerővel erősebb és 20 Nm-rel nagyobb nyomatékú az S/4S modelleknél. A GTS összkerékhajtású és a vállalat PDK duplakuplungos váltóműve is megtalálható benne, így mindössze 4,5 másodperc alatt lövi fel magát 100 km/órára és meg sem áll 288 km/órás sebességig. A kocsi szabványos átlagfogyasztása 10,9 l/100 km (alacsony gördülési ellenállású gumikkal két deciliterrel kevesebb), ami dicséretesen jó érték.
A Panamera GTS egy kényelmes limuzin, de a versenypályán sem jön zavarba. Az alapáras, aktív PASM rendszerrel kiegészített adaptív légrugózás folyamatosan alkalmazkodik a vezetési helyzetekhez. Koordinálja a karosszériadőlést, állítja a hasmagasságot, továbbá változtatja a rugók és a lengéscsillapítók keménységét. A GTS-ben keményebb a csillapítás, mint a többi modellben, és a hátsó nyomtáv is szélesebb az oldalankénti 5-5 mm-es „pogácsáknak" köszönhetően. Az első tengelyen 255/45 ZR 19, a hátsón 285/40 ZR 19 méretű gumik felelnek a tapadásért. A Panamera GTS ezen kívül megkapta az 500 lóerős Turbo fékrendszerét.
A GTS jövő februárban csatlakozik a Panamera-családhoz. 116 716 eurót kérnek majd érte.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)