/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Volvo V40 gyalogos légzsákkal

2012. március 19. 21:33   |   Autoblog
címkék:  

Az idei Genfi Autószalonon debütált V40 az eddigi legintelligensebb és legbiztonságosabb Volvo. Alapfelszerelés benne a városi koccanásgátló rendszer, az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer és a világ első gyalogos légzsákja is. Hatféle motorral szerelik fel, a gyártása pedig májusban indul.

Skandináv dizájn

Az új Volvo V40 kifejezetten szép autó, s áthatja az elegáns skandináv dizájn. A tervezők az új kompakt Volvo esetében tartották magukat a Volvós stílusjegyekhez, de nagyobb hangsúlyt fektettek az aerodinamikára. A V40 lapos és széles autó, izmos kerékjáratokkal és vállakkal. A legfontosabb formai újítások a karaktervonalakkal feldobott géptető, az alacsonyra épített hűtőrács, az alsó sarkokba helyezett diódacsíkok, a pengeszerű fényszórók, továbbá a hátul a legendás P1800 modelltől örökölt, felfelé ívelő „kampóba" olvadó vállvonal, és a hatszögletű csomagtér-ajtó, amelyet a P1800ES modell ihletett.

A V40 vásárlója az autó megjelenését emellett egy sportos külső kiegészítő készlettel is feldobhatja. A készlet tovább fokozza az aerodinamikai hatékonyságot. Légterelőket, egy kétszínű hátsó diffúzort, díszítő csíkokat, valamint nagy, téglalap alakú kipufogócsöveket foglal magában. Külön választható 18 collos szürkeárnyalatú könnyűfém keréktárcsa, illetve tetőszárny is.

Tiszta belső

A valódi skandináv ízléssel kialakított belső térben prémium minőségű anyagok és első osztályú kidolgozás fogadja az embert. A belső tér három fő színkombinációban érhető el: grafitfekete, grafitfekete/bézs vagy kávébarna/bézs. A textíliák minősége megfelel az Oeko-Tex Standard 100 szabványnak, a bőrfelületek krómmentesek, a „Tiszta utastér" sémát pedig a Svéd Asztma és Allergia Társaság is ajánlja.

A Volvo emblematikus karcsú középkonzolja a korábbi modelleknél még gondosabban kialakított formában jelenik meg a V40 modellekben. A középkonzol alapkivitelben grafitfekete színű, de modern fa, csillogó grafit és a teniszpályákat idéző, vörös csíkozású kivitelben is rendelhető. A középkonzol selyemfényű, krómozott kerete a díszítést erősíti. Hasonló kivitelezés valósul meg az ajtókon és a műszerfalon, valamint a központi kijelzőn, az oldalsó légbefúvókon, az indítógombon és a sebességváltó szoknyáját körülölelő kereten. A belső LED-es világítás hét különböző színű lehet.

A kétrészes, 40/60 arányban osztott hátsó ülések támlái hosszú tárgyak szállításakor többféleképpen és könnyedén lehajthatók. A csomagtérben egy praktikus, függő teherháló is található. Külön rendelhető a puha rögzítőháló, és tartozékként acélból készült változat is kapható. A V40 csomagterében egy kiegészítő padló is felszerelhető, amely a hátsó ülések lehajtása esetén sík felületet biztosít, az első utasülés előredöntésével pedig még több hely nyerhető. Tartozékként rendelhető a kisebb tárgyakat a helyükön tartó „csomagpadló-rendező", valamint egy rakományrendező is, amelynek része egy csomagtérelosztó, egy teherrögzítő pánt és két padlósín.

Grafikus műszerfal

A V40 nagy újítása a teljesen grafikus műszerfal, amelynek segítségével a sofőr személyre szabhatja a műszerfal elrendezését és a megjeleníteni kívánt információkat. A borostyánsárga háttérvilágítással rendelkező Elegance változat hagyományos és nyugodt légkört teremt. Az Eco változat zöld háttérvilágításával a környezettudatosságra hívja fel a figyelmet. A kijelző bal oldalán ekkor a vezetés gazdaságosságát mérő műszer látható. A műszer megjeleníti az aktuális és az összesített üzemanyag-fogyasztást, és zöld fénnyel „jutalmazza" a sofőrt, ha járművét gazdaságosan vezeti. A Performance változat vörös háttérvilágítása a sportos hangulatért felelős. Középen fordulatszámmérő helyettesíti az Elegance és Eco változatok sebességmérőjét. A jármű sebessége a kijelző közepén, digitálisan jelenik meg. A jobb oldali kijelző teljesítménymérőt tartalmaz.

Motorok

A motorválaszték a Volvo első, mindössze 94 g/km széndioxid-kibocsátású dízel erőforrásától egészen a T5 benzines turbómotorig terjed. Valamennyi motorváltozat támogatja a Start/Stop és a fékezési energia-visszanyerő rendszert, függetlenül attól, hogy a modell kézi- vagy automata sebességváltóval rendelkezik.

Az öthengeres 2,5 literes T5 turbómotor 254 lóerős teljesítménnyel és 400 Nm nyomatékkal rendelkezik, amely gyorsításkor 40 Nm túltöltést ad le. A T5 erőforrás automata sebességváltóval érhető el, és 6,7 másodperc alatt gyorsít álló helyzetből 100 km/órára. A kínálat részét képezi további két 1,6 literes GTDi-motoros változat is: a T4 motor 180, a T3 pedig 150 lóerős. A 180 lóerős változat maximális nyomatéka eléri a 270 Nm-t, a gyengébbik T3 motor pedig 240 Nm nyomaték leadására képes. A T4 hatfokozatú duplakuplungos Powershift vagy hatfokozatú kézi sebességváltóval érhető el, a T3 modell pedig kézi váltóval kapható.

Turbódízel motorból is háromféle van. Az öthengeres, kétliteres D4 erőforrás 177 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, és 400 Nm maximális nyomatékot képes leadni. Automata váltóval 8,3 másodperc alatt gyorsít százra (kézi váltóval 8,6 mp). A V40 ezen kívül a szintén öthengeres és kétliteres, 150 lóerős és 350 Nm nyomatékú D3 motorral is választható. Mindkét hajtómű hatfokozatú automata és kézi sebességváltóval is elérhető. A legtakarékosabb gázolajos a D2 motor, amelyet mindössze 94 g/km-es széndioxid-kibocsátás és papíron 3,6 l/100 km-es fogyasztás jellemez. Az 1,6 literes dízel 115 lóerős teljesítménnyel és 285 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, és Start/Stop funkcióval ellátott kézi sebességváltó kapcsolódik hozzá. Opcióként Powershift váltóval is kombinálható.

Kategóriaelső biztonság

A V40 kategóriája egyik legbiztonságosabb autója. Az újdonságok közé tartozik a világ első gyalogos légzsákja, az automatikus kormányzással segített sávtartást segítő rendszer, az intelligens parkolást segítő rendszer, az automatikus táblafelismerő rendszer, az automata távfényszórók, valamint a hátsó radarrendszer. A V40 szolgáltatásainak része továbbá a már 50 km/óra sebességig használható City Safety koccanásgátló rendszer, és az opcióként rendelhető ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel.

Az új V40 az első Volvo, amelyben továbbfejlesztett City Safety koccanásgátló rendszer található. A korábbi 30 km/órás sebességgel szemben a rendszer már akár 50 km/órás sebességig aktív. Az autó automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál időben az előtte haladó autó lassulására vagy megállására, illetve ha túl nagy sebességgel halad egy álló jármű felé. Az automatikus fékezéssel akkor kerülhető el a baleset, ha a két jármű közötti sebességkülönbség legfeljebb 15 km/óra. Amennyiben a sebességkülönbség 15-50 km/óra között van, a rendszer az autó lassításával csökkenti az ütközés erejét és annak következményeit.

Emellett rendelhető továbbfejlesztett radaralapú holttér-figyelő rendszer, amely akár már 70 méter távolságból képes észlelni az autót hátulról, nagy sebességgel megközelítő járműveket, és figyelmeztetni rájuk a sofőrt. A rendszer természetesen továbbra is értesíti a vezetőt az autó két oldalának holtterében tartózkodó járművekről. Van keresztirányú forgalmat jelző rendszer is, amely riasztja a sofőrt az oldalról érkező járművekre, amikor kitolat egy parkolóhelyről, továbbá követésitávolság-szabályzással kiegészített adaptív tempomat és elalvásra figyelmeztető rendszer is.  

Gyalogos légzsák

Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel egy olyan technológia, amely érzékeli, ha egy gyalogos kilép az útra az autó elé. Amennyiben a sofőr nem reagál időben, az autó riasztja őt, és automatikusan lefékez. Nincs más autó ebben a kategóriában, amely rendelkezik hasonló technológiával. A Volvo világújdonságnak számító megoldása a következő elemekből áll: az autó orrában elhelyezett radaregység, a belső visszapillantó tükörbe integrált kamera és a központi vezérlőegység. A radar feladata az autó előtti gyalogosok és járművek észlelése és távolságuk felmérése. A kamera megállapítja, hogy milyen típusú akadályról van szó. A kétféle üzemmódú radar széles látómezejének köszönhetően a rendszer képes időben észlelni az úttestre kilépni készülő gyalogosokat. Az innovatív technológiát arra programozták, hogy kövesse a gyalogos mozgását, és megállapítsa, van-e rá esély, hogy kilép az útra az autó elé vagy sem. A rendszer a 80 cm-es vagy annál magasabb gyalogosokat képes észlelni.

Vészhelyzetben a sofőrt először egy hangjelzés és a szélvédőre vetített kijelzőn megjelenő villogó fény figyelmezteti. Amennyiben a sofőr nem reagál a figyelmeztetésre, és ütközés várható, a fékrendszer automatikusan teljes fékerővel működésbe lép. A rendszer segítségével akár 35 km/órás sebességnél is elkerülhető a gyalogosgázolás, akkor is, ha a sofőr nem reagál időben. Ennél nagyobb sebességnél a cél a lehető legjobban lelassítani az autót az ütközés előtt.

Az elkerülhetetlen gyalogosgázolások következményeit az újonnan kifejlesztett gyalogos légzsák csökkenti, amelyet a világon elsőként a Volvo V40 kínál. A légzsák a következőképpen működik: az első lökhárító érzékelői rögzítik a fizikai kontaktust az autó és a gyalogos között. A motorháztető hátulja kiold, és ezzel egy időben felemelkedik a kinyíló légzsák révén. A felfújt légzsák lefedi a nyitott motorháztető alatti területet, valamint a szélvédő közel egyharmadát és az A oszlop alsó részét. A nyitott motorháztető és a légzsák révén a gyalogos kevésbé súlyos sérüléseket szenved.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/