Új infók és képek a Dacia egyterűről
A Dacia az idei Genfi Autószalonon mutatta be kompakt méretű buszlimuzinját, a Lodgy-t. A Renault fennhatósága alá tartozó márka újfent szembeszáll a konvenciókkal, és a kategóriában forradalminak számító áron fogja kínálni az új öt- vagy hét, teljes értékű üléssel felszerelt Lodgy-t. Magyarországon előreláthatólag áprilisban lesz a modell bevezetése.
A Lodgy vonzó alternatíva azon családok számára, akik mostanáig használt autóban gondolkodtak. A sokoldalú, mégis megfizethető új autót kereső vásárlók minden igényét kielégíti.
A Lodgy a Dacia sajátos génállományát örökölte: verhetetlen ár-érték arányt, megbízhatóságot és praktikumot kínál. A 4,5 méter hosszú, 1,75 méter széles Lodgy sziluettje és aránya mindenekelőtt a modell méretét és képességeit tükrözik. A Dacia logó köré formázott hűtőmaszk és a kerékíveket kiemelő, éles vonalak már a Dacia új márkaarculatát hirdetik a Lodgy-n.
A Lodgy tervezői optimálisan aknázták ki a külső méretekből eredő helyet. Így olyan belső tér jött létre, amelyben akár hét utas is kényelemben utazhat. A harmadik üléssor kategóriaelső térd- és fejteret (144 és 866 mm) kínál. A két leghátsó ülésen is találhatók Isofix rögzítési pontok, így gyermekülések vagy ülésmagasítók egyaránt kényelmesen és biztonságosan elhelyezhetők itt.
A Lodgy moduláris utastere különösen sokoldalú. A hétüléses konfigurációban a harmadik sori üléspad teljes egészében eltávolítható, vagy az előtte lévő ülések háttámlájához előre hajtható, a pillanatnyi igényektől függően. A kategória legnagyobbjai közé tartozó szállítókapacitás kétüléses kialakítás esetén 2617, ötszemélyes elrendezéssel 827 liter, de még maximális számú, hét darab ülés esetén is 270 liternyi tér áll rendelkezésre. A Lodgy emellett összesen 30 liternyi tárolóhelyet kínál az utastér különböző pontjain elhelyezett zsebek és rekeszek formájában. Különös figyelmet érdemel a műszerfal tetején újonnan kialakított, háromliteres rekesz, valamint a hátsó pohártartó és a méretes tárolózseb.
A Lodgy több benzines és dízelmotorból álló választéka a modell minden piacán tökéletesen kielégíti a vásárlók eltérő igényeit. A modell kétféle benzinmotorral választható: az 1.6 MPI mellett megjelent a kínálatban az új, turbós, közvetlen befecskendezéses TCe 115. A 115 lovas TCe 115 a Renault-csoport motortechnológiájának legjavát vonultatja fel; a turbófeltöltés és a közvetlen benzinbefecskendezés kombinációja először a 2012-es Mégane és Scénic modellcsaládokban jelent meg. Az erőforrás mindössze 1,2 literes, ám teljesítménye inkább az 1,6-osokéval mérhető össze.
A kínálatban két dízelmotor is található. Mindkettő a világszerte elismert, megbízható 1.5 dCi blokkra épül: a dCi 90 és dCi 110 erőforrások teljesítik az alacsony üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást szavatoló Dacia eco² besorolás követelményeit, tehát széndioxid-kibocsátásuk 120 g/km alatt van.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)