/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újjászületett a Toyota Land Cruiser

2017. szeptember 17. 14:05   |   Autoblog
címkék:  

A 65 éve kapható Toyota Land Cruiser sziklaszilárd hírnevet vívott ki magának. Páratlan off-road képességei miatt az autót sokan a világ legkeményebb és legmegbízhatóbb terepjárójának tartják. A legendás terepjáró pedig most megújult, modernebb külsőt, minőségibb belsőt és továbbfejlesztett motorokat kapott. Frankfurtban leplezték le.

Az új Land Cruiser hossza 60 mm-rel 4840 mm-re nőtt (a háromajtós modell hossza 4565 mm). Bár a motorháztető, a hűtőrács, a fényszóró, az első lökhárító és a sárvédő új tervezésű, a Land Cruiser orrkialakítása mégis hatásosan idézi a korábbi modellgenerációk hangulatát. A motorháztetőt úgy formálták meg, hogy középső részén át a vezető jobban lásson lefelé. A lökhárítók oldalsó része jobban védi a motorteret. A lökhárító alsó sarka – ami a beépített ködfényszórókat is magában foglalja – látványosan előreugrik, a középső rész pedig olyan formát kapott, mint egy kartervédő.

A sárvédők erőteljesebb domborításának köszönhetően a vezető jobban érzékelheti járművének sarkait és széleit. Az erőteljes és egységes grafikus formába foglalt hűtőrács-fényszóró egység magasan helyezkedik el, ami terepen kifejezetten előnyös megoldás. A hűtőrács nyílásai a lehető legnagyobbak, hogy megfelelő mennyiségű levegőt engedjenek be, a fényszóró belső felépítése pedig biztosítja, hogy a tereptárgyak ne tegyenek kárt a lámpatestben. A Land Cruiser hagyományaihoz ragaszkodva a hűtőrács vaskos, krómozott függőleges oszlopai légbeeresztő réseket rejtenek.

A fényszóróház nemcsak a távolsági és tompított világítást foglalja magába, hanem az első irányjelzőket és a nappali menetfényt (DRL) is. A fényszóró egyaránt megrendelhető LED, illetve halogén technológiával; az utóbbihoz LED DRL jár. A Land Cruiser széles, erőteljes kiállását még inkább kihangsúlyozza az orr-rész alsó traktusának éles lemetszése, ami hatásosan javítja az autó első terepszögét. A legkisebb hasmagasság 215 mm (a háromajtós modell esetében 205 mm), így az első terepszög 31, a hátsó terepszög 25, a rámpaszög pedig 22 fokos.

Oldalnézetből feltűnik, hogy az első lökhárító felső csúcsa magasabbra került, és hogy a motorháztető, a sárvédő, az első és hátsó lökhárító ugyanazon a képzeletbeli vízszintes vonalon húzódik. Könnyűfém kerekekből immár 17, 18 és 19 colos kivitel is választható. Az autó hátsó részének új elemei az áttervezett és LED féklámpával kiegészített hátsó lámpatestek, a rendszámkeretbe integrált, kisebb méretű díszléc, valamint a kiálló sarkokkal megformázott hátsó lökhárító, amin fellépő húzódik végig. Az új Land Cruiser tízféle külső fényezéssel rendelhető meg, amelyek közül két árnyalat – az Éjfél Smaragdkék és az Avantgárd Bronz – új a kínálatban.

Az új Land Cruiser áttervezett műszerfalán a műszeregység és a középkonzol új dizájnja mutatja a leglátványosabb változást. A funkciók szerint kialakított zónáknak köszönhetően a hajtáslánchoz, a vezetéshez és a kényelemhez tartozó kapcsolók egyértelműen elkülönülnek, formájuk pedig még ergonomikusabb lett. Az új középkonzol teteje alacsonyabbra került, ami nemcsak a műszerfalat varázsolja karcsúbbá, hanem a kilátást is javítja előre. A középkonzolon kapott helyet az új, 8 colos színes multimédia képernyő, a konzol síkjába simuló klímavezérlő panel és a hajtáslánc összes kezelőszerve. A bőrborítású váltókar új, kényelmesebb formát kapott, és az egyszerű használhatóság érdekében külön panelekre kerültek a vezetősegítő és kényelmi rendszerek kapcsolói. A komfortnövelő megoldások közt az első ülések fűtése és szellőztetése is megtalálható.

A középkonzol felületkidolgozása olyan hatást kelt, mintha az egész elemet egyetlen fémtömbből faragták volna ki. A konzol két oldalának párnázása kellemes megtámasztást nyújt a térdnek. Az áttervezett, négyelemes műszeregység Optitron műszerének polírozott hátlapjából elegánsan kidomborodik a skálázás. A műszerek egy 4,2 colos színes TFT multi-információs kijelzőt fognak közre, amely átfogó információkat ad a vezetőnek az autóról és a szórakoztató rendszerről. Maga a kormánykerék is megújult; az új volán olyan, mint a Land Cruiser V8 modelleké. Az utastér luxusát és kifinomultságát magasabb szintre emeli a műszeregység, a középkonzol és az ajtón elhelyezett kapcsolók új, fehér színű háttérvilágítása. A kabin belső világítása is megújult: LED diódák kerültek első lábtérbe, a tetőkárpitba és a kesztyűtartóba, sőt az ajtópanelekbe is. Az új Land Cruiser utasterébe háromféle (Fekete, Barna/Fekete és Prémium Bézs) színösszeállítást kérhetnek a vásárlók.

A Magyarországon forgalmazott Land Cruiserhez elérhető 2.8 D-4D dízelmotor egy 2755 cm³-es, 16 szelepes, négyhengeres DOHC blokk, ami 130 kW/177 LE teljesítményt ad le 3400/perc fordulatnál. A hatfokozatú automata sebességváltóval kiegészített hajtáslánc már 1200/perc fordulatszámon 370 Nm forgatónyomatékot produkál, míg a maximális 450 Nm forgatónyomaték az 1600-2400/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Ez a hajtás 12,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, és a végsebesség 175 km/óra. Hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval társítva a Land Cruiser 2.8 D-4D motorjának legnagyobb forgatónyomatéka 420 Nm 1400 és 2600/perc fordulatszám között. Ezzel a kocsi 12,1 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, a végsebessége pedig 175 km/óra. A kelet-európai piacok egy részén elérhető a jól bevált 3 literes benzinmotor, 161 lóerővel és 246 Nm-es nyomatékkal, valamint a 4,0 literes VVT-i benzinmotor 249 lóerővel és 381 Nm nyomatékkal.

A Land Cruiser kiemelkedő terepképességének kulcsa a hihetetlenül masszív, a csavaró hatásoknak ellenálló alvázas építési módja. A könnyen karbantartható és javítható szerkezet szilárdsága és strapabírása nemcsak a sérülésektől védi meg a járművet, hanem a kocsitestre ható torziós erőket is jelentős mértékben csökkenti. Persze számos biztonsági asszisztens rendszer is van a fedélzeten. A Toyota Safety Sense része az ütközés előtti biztonsági rendszer gyalogosvédelmi funkcióval, az adaptív sebességtartó automatika, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint az automatikus távolságifény-vezérlés.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/