Újra van sportkocsija a Toyotának
A szériaközeli Subaru BRZ leleplezését követően a Toyota lerántotta a fátylat az eddig FT-86 néven futó boxermotoros, hátsókerék-hajtású 2+2 üléses sportkupéról, amelyet GT 86-ra kereszteltek. A kocsi november 30-án lép első ízben a nagyközönség elé az idei Tokiói Autókiállításon. A klasszikus sportkocsi-élmény minden fontos elemét felmutató GT 86 forgalmazása 2012 nyarán kezdődik Európában.
4240 mm-es hosszával, 1285 mm-es magasságával és 2570 mm-es tengelytávolságával az új GT 86 a világ legkompaktabb építésű négyüléses sportkocsija. Az ideális egyensúly érdekében mind a motor, mind pedig a vezetőülés a lehető legalacsonyabbra és leginkább hátra került, így a GT 86 53:47 arányú tömegelosztása majdnem tökéletes. Az alacsony építési módnak és az előre beépített boxermotornak köszönhetően a vezető csípőpontja alacsonyabban van, mint eddig bármelyik Toyota-modellben. A GT 86 tömegközéppontja mindössze 460 mm. A kis saját tömeg (1,2 tonna), az alacsony tömegközéppont és a 200 lóerős boxermotor révén a GT 86 élvezetes és robbanékony vezethetőséget kínál minimális elektronikus beavatkozással.
A GT 86 2,0 literes, benzines szívómotorja a Subaru és a Toyota közös fejlesztőmunkájának eredményeként született, aminek során a két vállalat nemcsak technikai ismereteit, hanem a sportkocsik iránti szenvedélyét is egyesítette. A Subaru új fejlesztésű, 1998 köbcentiméteres, négyhengeres boxermotorját a Toyota D-4S technológiája egészíti ki. A hengerenkénti és a közvetlen befecskendezés előnyeit kombináló, elkülönített injektorokkal, valamint a magas, 12,5:1 sűrítési aránnyal működő D-4S rendszer széles fordulatszám-tartományban növeli a teljesítményt és a nyomatékot, miközben nem fokozza a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.
A modell nevét idéző, 86 x 86 mm-es furatával és löketével az új motor teljesítménye 200 lóerő 7000-es fordulatszám mellett, legnagyobb nyomatéka pedig 205 Nm 6600 percenkénti fordulatszámnál. Az alacsony építésű, négyhengeres blokkhoz egyaránt kapcsolódhat hatfokozatú manuális és hatfokozatú automatikus váltó. A manuális váltó könnyen kezelhető, rövid karja gyors, pontos kapcsolásokat biztosít. Az automata váltó kapcsolható a kormánykeréken elhelyezett billentyűkkel is. A hátsó kerekekre jutó nyomatékot részlegesen önzáró differenciálmű osztja el, így a trakció és a tapadás minden körülmények közt ideális. A GT 86-os ABS-e és a kikapcsolható VSC menetstabilizáló rendszere különleges hangolást kaptak, így az autó teljesítménye a végső határokig kihasználható.
A GT 86 látványos formatervet kapott, de az orr-rész különösen agresszívre sikerült. A szúrós tekintet, a „skorpió" stílusú alsó légbeömlő nyílás és az ék alak megteszi a hatását. Profilból a kocsi már letisztult stílust mutat, szépen domborodó sárvédőkkel. A GT 86-ra szerencsére nem szereltek óriás-kerekeket sem, megelégedtek a 17 hüvelykes mérettel. Egyedi részlet a ‘86′ dugattyú-logó, ami a boxer-orrmotor – hátsókerék-hajtás hajtáslánc megoldásra utal.
A cockpitot teljes egészében a vezető köré építették. Minden olyan elemet, amivel az autós közvetlen kapcsolatba kerül, az ergonómia és funkcionalitás szempontjai szerint alakítottak ki, hogy a GT 86 olyan érzetet keltsen, mintha a vezető testének meghosszabbítása lenne. Az üléstámlák és az ülőlapok felületeit úgy alakították ki, hogy a gyorsítás közben ébredő G-erőkkel szemben optimálisan megtámassza a testet. Különleges formázásuk révén az első ülések nemcsak kényelmesek, hanem az autós könyökét sem akadályozzák sebességváltás közben.
A kormánykerék átmérője mindössze 365 mm – ez az eddigi legkisebb Toyota-volán -, és szarvasbőr burkolatát a tesztpilóták visszajelzései alapján készítették, hogy bármilyen helyzetben kiváló kormányzási érzetet adjon, és remek fogás essen rajta. A cockpit vezetőközpontú hangulatát tovább erősíti a szénszál hatású kárpitozás, a sportos, teljesen fekete tetőkárpit, a vörös öltések, a repülőgépeket idéző kapcsolók és az alumínium pedálsor.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)