Újraálmodták a Ferrari 250 GT-t
címkék: 250 gt, 550 maranello, ferrari, rml, rml swb, short wheelbase
Az elsősorban a motorsportok világából ismert brit RML három évvel ezelőtt úgy határozott, hogy épít egy járművet, amely hűen demonstrálja a cég autóiparban végzett munkájának magas minőségét. A jármű nem más, mint a Ferrari 250 GT Berlinetta SWB modern interpretációja, amiből most készült el az első példány.
Az RML Short Wheelbase projektje mindig is egy kompromisszumok nélküli, érzelmekkel átitatott modell volt, amely a legmagasabb iparági sztenderdek szerint épült, egyúttal az autózás aranykorából származó GT sportautók karakterét is tökéletesen hozza.
Az RML Short Wheelbase egy kétüléses, nagyteljesítményű GT modell, karbon-kompozit karosszériával és modern kényelmi berendezésekkel. Az olyan részletek, mint a fémkeretes hátsó lámpák, a kipufogóvégek, a tanksapka, az első hűtőrács, valamint a motorháztető és az első sárvédők légbeömlő nyílásai különös gondossággal megformáltak.
A kocsi hajtásáról egy 5,5 literes Ferrari V12-es motor gondoskodik, amihez hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik. A klasszikus stílusú kabinba motorosan állítható üléseket és négy irányban állítható kormánykereket szereltek; egy 150 centiméteres sofőr ugyanúgy tökéletesen el tud helyezkedni itt, mint egy 2 méter magas sofőr.
Az RML SWB a Ferrari 550 Maranello alvázára épül, megtartotta a tengelytávját és a futómű bekötési pontjait is. Az orrban a Ferrari 5474 köbcentiméteres, 65 fokos hengerszögű, szívóüzemű V12-es erőforrását találjuk, amely 479 lóerőt ad le 7000-es fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 568 Nm 5000-es fordulaton. A mérnöki mesterműnek is beillő, száraz karteresre átalakított erőforrás egy hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja meg az önzáró differenciálművel szerelt hátsó tengelyt. Az 1,7 tonnás RML SWB 4,1 másodperc alatt éri el a 96 km/órás sebességet, a vége pedig 289 km/óra.
Természetesen egy ilyen klasszikus V12-es motornak nemcsak szépnek kell lennie, de mennyei hangúnak is. Az RML csapat éppen ezért egy egyedi kipufogórendszert fejlesztett hozzá, a leömlőktől kezdve a dupla kipufogóvégekig. A rendszer kellőképpen nyitott, gyönyörűen szól, ám teljesíti az érvényben lévő zajelőírásokat.
Az RML SWB felfüggesztéseit a lendületes vezetéshez tervezték elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós futóművet alkalmaztak. Az 550M aktív Bilstein lengéscsillapítóit testre szabott Öhlins gátlókra cserélték, s a rugók feszességét, illetve a stabilizátorok vastagságát is az Short Wheelbase modellhez lőtték be. A klasszikus stílusú, 18 colos kerekeket házon belül tervezték, s 255/40, valamint 295/35 méretű Pirelli P-Zero Rosso abroncsokat feszítettek rájuk.
Akárcsak a kocsi külső dizájnja, úgy a kabinja is egy műalkotás. Analóg, otthonos, kényelmes, ergonómikus, emellett a modern technológia is megjelenik benne. A tervezők az utóbbit diszkréten integrálták a környezetbe, többek között kompakt légkondicionáló egységet, elektromos ablakemelőket, ülés- és tükörállítókat, valamint pohártartókat építettek be. Egyedi, elrejthető infotainment rendszert is alkottak, amely többek között az okostelefon integrációt is tudja.
Az RML SWB-ből 30 darabot fognak összeszerelni, egy-egy példány elkészítése hat hónapot vesz igénybe. Az egyre erősebb érdeklődés miatt később egyszerre akár hat autón is tudnak majd dolgozni.
Az RML Short Wheelbase már megrendelhető, indulóára 1,35 millió font adók nélkül, tehát közel 578 millió forint.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)