Újraéleszti a Wankel-motort a Mazda
Az RX-8-cal együtt egy időre nyugdíjazott bolygódugattyús motort ismét feltámasztanák a japánok, mert látják benne a potenciált. Az új egység ráadásul nem kevesebb, mint 300 lóerőt állítana csatasorba.
Még az RX-8-as modell leállításakor nyugtatta meg szurkolóit és követőit a Mazda, hogy nem kell aggódniuk, lesz még Wankel-motor, csak jobban át kell gondolni a gyakorta meghibásodó, valamint elég (benzin- és olajfogyasztásban egyaránt) iszákosnak bizonyult egység koncepcióját.
Nos, úgy tűnik, valamit találhattak a japánok, ugyanis a Mazda első Wankel-motoros modellje 50. évfordulójának évében, azaz 2017-ben élesztenék fel újra azt az RX-7 és RX-8 méltó utódjában 300 lóerős teljesítménnyel. A sportos autó természetesen hátsókerék-hajtással és hatsebességes kézi váltóval, vagy igény esetén ötsebességes automatával fog rendelkezni és ugyanakkor a szokásokhoz híven nagyobb lesz a népszerű MX-5-ös roadsternél.
A teljesítményt ráadásul turbófeltöltő nélkül érnék el a mérnökök, akik a jól bevált Skyactiv technológiára alapoznák az egész egység működtetését, miközben a nyomatékhiánytól sem kéne tartani. Az érkező újdonság neve egyelőre kérdéses, de a lehető leglogikusabb választás az RX-9 lenne.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
Tisztelt Cím! Én úgy emlékezem, hogy a forgótárcsás motort, azaz a Wankel motort, Felix Wankel találta fel és készítette el az 1950 évek elején és működő járműveket, autó, hajó és stabil motorok, gyártottak. A hátteret az NSU adta, ami később csatlakozott az Audihoz. A Mazda által gondolt 50 év nem stimmel. Bár, lehet hogy annak az évfordulóját említik, amikor megvették a licenszet.
Tisztelt Szilágyi Péter! Természetesen Felix Wankel találta fel a forgótárcsás motort még a 20-as években, nem pedig a Mazda. Ezt nem is állítottuk. A Mazda első Wankel-motoros autója, a Cosmo 110S viszont 1967-ben jelent meg, ennek lesz 2017-ben az 50. évfordulója.