Ultrabrutál Lamborghini érkezik
A SuperVeloce erősebb, könnyebb és gyorsabb az LP 640 modellnél, minden egyes lóereje 2,3 kilogrammot mozgat.
A Murciélagóban még igenis rejlenek tartalékok. Az olaszok ugyanis kihozták az LP 670-4 SuperVeloce (SV) modellt, mely egy félelmetes külsejű, brutális teljesítményű, purista sportkocsi. A SuperVeloce erősebb, könnyebb és gyorsabb az LP 640 modellnél, minden egyes lóereje 2,3 kilogrammot mozgat. Menetteljesítményei káprázatosak: 3,2 másodperc alatt gyorsul fel százra és eléri a 342 km/órás végsebességet. A Lamborghini összesen 350 darabot készít a szörnyből.
A Murciélago LP 670-4 SuperVeloce karosszériája számos ponton eltér az LP 640-es modellétől, az első és a hátsó rész, továbbá a motorháztető is más kialakítású. A kocsi egy kisebb vagy egy nagyobb hátsó szárnnyal rendelhető, utóbbi esetben a még nagyobb leszorítóerő miatt alacsonyabb a végsebesség. A sztenderd kisméretű hátsó légterelővel a Murciélago SV 342 km/órás sebességet érhet el, míg a nagyméretű karbonszálas “Aeropack Wing” szárnnyal 337 km/órára csökken a végsebessége.
Nagyon durván néz ki az autó a szénszálas első lökhárítóval, az óriási oldalsó légszívókkal, a rendhagyó motortér takaróelemmel, valamint a kétszintes hátsó diffúzorral. A kipufogóvéget sem lehet már ennél nagyobbra csinálni. A 6,5 literes, hosszában beépített 12 hengeres erőmű egy különleges kialakítású, háromrétegű, szénszálból és polikarbonátból készült takaróelemen keresztül csodálható meg. Ráadásul a rétegek végükön nyitottak, így könnyebben távozhat a hő a motortérből. A hátsó lámpák közötti elem szintén karbonból készült, az alatta húzódó alurács pedig teflon bevonatot kapott, hogy bírja a hőt.
A Murciélago LP 670-4 SuperVeloce egy mázsával könnyebb az LP 640-nél; itt már nem volt elég néhány alkatrészt szénszálasra cserélni. A mérnökök az alapoktól kezdték; az SV a versenyautókéhoz hasonlóan acél csővázas felépítésű lett, karbon és egyéb kompozit elemekkel. Többek között a kardánalagút és a padló is nagy szilárdságú szénszálas műanyag, csak a tető és az ajtók készültek acélból. A következetes könnyítési stratégiával a karosszérián 33-at, az utastéren 34-et, a hajtásláncon pedig 33 kilogrammot spóroltak a mérnökök. A SV súlyát 1565 kilogrammra faragták le.
A szívó- és a kipufogórendszer, továbbá a motorelektronika átdolgozásával 30 lóerővel emelték a 12 hengeres, 48 szelepes motor teljesítményét. Az erőforrás most 670 lóerőt ad le 8000-es fordulatszámnál és 660 newtonmétert generál 6500-as fordulaton. A hajtóműhöz alapban a szekvenciális e.gear váltómű kapcsolódik, de a Lamborghini felár nélkül kézi váltóval is szállítja az extrém sportkocsit. A lassításért karbon-kerámia féktárcsák felelnek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)