Utcai versenyautót épített a McLaren
A McLaren 620R a márka legsikeresebb GT versenyautója, az 570S GT4 előtt tiszteleg. Egy különleges, pályaversenyzésre kialakított modell, amely azonban minden további nélkül használható közúton is. A radikális kupéból csak 350 darabot készítenek.
A McLaren 620R különleges ajánlatot képvisel majd a sportkocsi-piacon, ha megjelenik, hiszen versenyautónak néz ki, versenyautóként irányítható, versenyautós menettulajdonságokkal bír és annak is érződik. Rengeteg ponton megegyezik az 570S GT4 versenyautóval. Önhordó, egy darabból álló karbon karosszériavázuk például ugyanaz; a 620R száraz tömege 1282, menetkész tömege 1386 kilogramm. A gép emellett megkapta az 570S GT4 aktív aerodinamikai elemeit és verseny futómű-komponenseit.
A 620R-ben ugyanaz az M838TE kódjelű 3,8 literes ikerturbós V8-as benzinmotor dolgozik, mint a GT4 modellben, de mivel jelen esetben nem szükséges a versenykorlátozásokat betartani, a blokk 620 lóerőt teljesít. A 620 lóerőhöz 620 Nm-es forgatónyomaték társul. A hátsókerekes 620R 2,9 másodperc alatt sprintel százra, 8,1 másodperc alatt eléri a kétszázas tempót, a végsebessége pedig 322 km/óra. Az aggregáthoz 7-fokozatú Seamless Shift Gearbox (SSG) váltómű csatlakozik.
A tekercsrugós felfüggesztés a GT4 versenyautóból került át, a húzó- és nyomóerő sarkonként 32 fokozatban állítható. Az alumínium komponensekkel épített futóműben feszesebb stabilizátorok és rugók vannak, mint a normál Sports Series modellekben. A karbon-kerámia fékrendszer elöl 39 centis tárcsákkal és 6-dugattyús nyergekkel, hátul 38 centis tárcsákkal és 4-dugattyús nyergekkel dolgozik. A fékteljesítmény a gyári szerelésű Pirelli P Zero Trofeo R semi-slick gumikkal parádés, a kocsi 100 km/órás sebességről 29 méter alatt fékez állóra. Opcióként természetesen full slick abroncsszett is elérhető az autóhoz.
A 620R az állítható hátsó légterelő szárnyát is az 570S GT4-től kölcsönözte. Harmadik féklámpát is építettek bele, így közúton is legális a használata. A szárny három fokozatban állítható, a legagresszívabb állásban tovább növeli a leszorítóerőt, ami ekkor 185 kilogrammra emelkedik. Az első lökhárító és splitter, továbbá a motorháztető ugyancsak a versenyautóról került át, de az utcai használhatóság érdekében szintén picit áttervezték.
Az utastérbe pillantva azonnal egyértelművé válik, hogy a 620R-t pályaautónak készítették. Nincsen padlószőnyeg és kesztyűtartó, de légkondiconáló, navigáció és audiorendszer sem (felár nélkül kérhetők). A sofőr és utasa szuperkönnyű szénszálas versenyülésekbe szíjazhatják magukat a 6-pontos övekkel. A kormányon piros középállás-jelzőt helyeztek el, az ajtókat pedig szíjakkal lehet behúzni. Alapfelszerelés a McLaren pályatelemetria rendszer, s ha a vevő megrendeli az autóhoz az MSO Roof Scoop Upgrade csomagot (tetősznorkel), a rendszer egy háromkamerás rendszerrel is kiegészíthető.
A McLaren 620R csak háromféle fényezéssel lesz elérhető, amelyeket az 570S GT4 inspirált (McLaren narancs fehér csíkokkal, Silica fehér narancs csíkokkal és Onyx fekete narancs csíkokkal), és rajtszámokkal, illetve szponzorlogókkal is ellátható.
A 620R példányszámát 350 darabra korlátozzák, a gyártása januárban indul. A kocsi ára bruttó 250 ezer font lesz.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)