Gyönyörű kombit épített a Peugeot
Néhány hónappal a limuzin leleplezése után a Peugeot most előrukkolt az 508 kombi változatával. A gyökeres átalakuláson átesett új 508 SW szakít a középméretű kombik hagyományos stílusjegyeivel és inkább a sportkombik világából merít inspirációt. Az autót alacsony, dinamikus sziluett és ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal. Az új Peugeot 508 SW a Párizsi Autószalonon debütál, európai forgalmazása pedig 2019 januárjában kezdődik.
Az európai gépjárműpiacon a D szegmens mintegy 1 400 000 gépkocsit ölel fel. A népszerűségi listát egy évtizede változatlanul a kombik vezetik. Hiába jelennek meg újabb és újabb karosszériaváltozatok, köztük az SUV, Európában jelenleg minden harmadik D kategóriás autó kombi. A szegmens kínálata megoszlik a többnyire tömeggyártó cégek kínálta nagyméretű hagyományos kombik és a kombik praktikumát dinamikusabb dizájnnal ötvöző prémium kínálat között. A Peugeot döntése egyértelmű. A márka egy kifejezetten vonzó modell mellett tette le a voksát, mely a hagyományos stílusjegyekkel szakítva egy eddig csak a prémium gyártókra jellemző sportos és modern külsőt kínál.
Az ötven évvel ezelőtt útjára bocsátott Peugeot 504 mintájára kombijai megtervezésekor a márka mindig az adott modell limuzin változatából indul ki. Ennek megfelelően az új 508 SW is magán viseli a limuzin formabontó dizájnjának minden stílusjegyét. Az új arányoknak hála az autónak rendkívül dinamikus megjelenést sikerült adni.
A stílusban jól harmonizáló, funkcionális tetőrudaknak köszönhetően az autó majdnem ugyanolyan alacsony, mint a limuzin: alig 1,42 m. Ez majdnem 6 cm-rel kevesebb, mint az előző generáció esetében, ami a szegmensben elvárt hátsó fejtér megőrzése mellett még jobb aerodinamikai jellemzőket eredményezett. A 4,78 m hosszú (a limuzinnál mindössze 3 cm-rel hosszabb, az előző változatnál pedig 5 cm-rel rövidebb) kombi feszesen ívelő, áramvonalas profilját hosszan elnyújtott alacsony tetővonal koronázza.
Egyedülálló megoldás, hogy egy tömeggyártásra szakosodott cég egy kombin keret nélküli ajtókat alkalmaz, melyek a kisméretű ablakokkal tovább keskenyítik és még lendületesebbé teszik az autó sziluettjét. A hézagok és szintbeállítások a szakma kiváló ismeretéről árulkodnak, a kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat, a hagyományos tetőantennát pedig egy szitanyomott változat váltotta fel. Az új Peugeot 508 SW sziluettje kifejezetten sportos, mégis a luxusautók világát idézi.
A limuzintól egy az egyben megörökölt orr-rész továbbra is lehengerlő. A full LED-es fényszórók és a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor exkluzív karaktert adnak az új 508 kombinak, melyet a hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat csak még tovább erősít. A hátsó részt vízszintesen kettészelő fényes fekete sávtól, melyet a limuzinról már ismerős, full LED-es 3D fényszórók foglalnak keretbe, az 508 SW erős és modern autó benyomását kelti. Az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok.
A csomagtartóba való bepakolást jelentősen megkönnyíti az – egyes változatokon motoros működtetésű, lábmozdulattal nyitható – praktikus csomagtérajtó. A csomagtérküszöb nemcsak alacsony, de széles is: a limuzinnál 6 cm-rel alacsonyabb és 2,4 cm-rel szélesebb. A csomagtartó egyszerű formáival jól kihasználható, és a kalaptartó alatt 530 liternyi helyet kínál, ami nem sokkal marad el a korábbi csomagtartó térfogatától (560 l). A csomagtartó két oldalán elhelyezett gombok segítségével az üléspad két része egy mozdulattal lehajtható. Ezzel szinte sík padlófelület jön létre és 1780 literre nő a teljes rakodókapacitás.
A limuzinhoz hasonlóan az új 508 SW is a Peugeot i-Cockpit legújabb változatát kínálja. A gondosan kidolgozott részletek, a pontos illesztések és a felhasznált anyagok egytől egyig az exkluzív vezetőhely kimondottan high-tech, elegáns és vonzó jellegét hangsúlyozzák. A vezetőhely lényegi elemei a kisméretű bőrborítású kormány, az automata sebességváltó elektromos kapcsolókarja, a tekintélyes díszbetétek a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtóbelsőkön, melyek karbon hatású vagy természetes fabevonattal vannak ellátva, továbbá a selyemfényű krómelemek a kormányon, az ajtóbelsőkön, a szellőzők körül, a hét billenőkapcsolón és a központi érintőkijelző körül.
Az első utasokat AGR minősítéssel rendelkező ergonomikus ülések várják. Az öblös ülések többpontos masszázsrendszerrel vannak ellátva, mely öt különböző masszázsprogramot kínál. A modell – az Alcantaratól a nappabőrig – igényes és jó minőségű kárpitok gazdag választékát kínálja. Az utóbbi fekete vagy bíborvörös színben áll rendelkezésre. A hátsó üléspad háttámlája az utasok nagyobb kényelme érdekében 27°-ban döntött. A belmagasság 4 cm-rel nagyobb, mint a limuzin esetében. A tetőbe beépített olvasólámpák az utastér többi fényforrásához hasonlóan LED-es technikát alkalmaznak és érintéssel kapcsolhatók. A felsőkategóriás hifirendszert a francia Focal cég jegyzi.
Az új 508 SW a legmodernebb vezetéssegítő funkciók valóságos tárháza. A többi Peugeot modellhez képest számos újdonságot kínál. A szegmensben egyedülálló éjjellátó rendszer van benne, amely éjszaka vagy rossz fényviszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket. Hatótávolsága (200 m) nagyobb, mint a távolsági fényszóróké. A kocsihoz elérhető emellett adaptív tempomat Stop & Go funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén), sáv közepén tartó asszisztens és parkolóasszisztens, automata vészfékrendszer (5–140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat), fáradtságérzékelő rendszer és aktív holttérfigyelő rendszer menetpálya-korrekcióval.
Az új 508 SW a limuzinból már ismert új generációs PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) rendelkezik. A benzinmotorok között az 1,6 l PureTech motorból kiindulva két erőforrást találunk: PureTech 180 S&S EAT8, PureTech 225 S&S EAT8. A dízelkínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve négy ajánlat szerepel: BlueHDi 130 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8, BlueHDi 180 S&S EAT8.
A fenti motorok típusjóváhagyása kivétel nélkül az Euro 6.d TEMP szabványnak megfelelően történt. Ez a szabvány megelőlegezi a 2020. januártól érvénybe lépő Euro 6.d normában foglalt követelményeket, különös tekintettel a nitrogén-oxidok kibocsátására.
2019. második felében a modell kínálata egy nagyteljesítményű benzines plug-in hibrid változattal bővül, melynek teljesen elektromos üzemmódban 50 km lesz a hatótávolsága. A hátsó ülések alatt elhelyezett akkumulátoroknak köszönhetően pedig a csomagtartó térfogata sem csökken.
Az idei Párizsi Autószalonon bemutatkozó új Peugeot 508 SW európai értékesítése 2019 januárjában kezdődik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)